Oppassen op een baby van 7 maanden met...

Heel erge eenkennigheid al vanaf de geboorte.



Dit is dus wat ik komende zaterdag mag doen, naast op haar broertje passen die evenoud is als Anne, dus dat laatste is het probleem niet.



Het meisje kent alleen haar ouders en haar opa en oma, verder huilt ze bij iedereen. Door omstandigheden moeten de papa en mama weg en opa en oma ook. Ik ben peettante van de kleine meid en ze vertrouwde ze mij toe. Nu ben ik al even uit het hele baby gebeuren en al helemaal niet gewend aan een baby die bij niemand wilt zijn. Ik heb haar 1 keer op schoot gehad toen vond ze het wel leuk, maar alle andere keren zette ze het meteen op een huilen en dan nemen mama of oma haar meteen over (niet dat dat dan van mij moet hoor, krijg geen kans om haar zelf te troosten). Maar goed, iemand een idee voor mij wat te doen als de lieve meid het op een huilen houdt? Er zijn hier vast mama’s met ideeen hoe ik haar kan troosten, op haar gemak kan stellen etc. Ik weet al dat ze graag staat en zit en liefst niet ligt, ze slaapt moeilijk, eet goed. Tis echt een scheetje om te zien en verder een echt lache bekje. Maar ja, ik zou het voor de ouders ook zo rottig vinden als ze heel de dag hier heeft gehuild, ik wil het zo fijn mogelijk voor haar maken.

Ik hoor graag zoveel mogelijk ideeen…Natuurlijk gaan we die dag ook lekker buiten wandelen, hopenlijk vind ze dat wel fijn.



Alvast bedankt

mama van anne wrote:
krijg geen kans om haar zelf te troosten. /quote] Niet om het een of ander, maar zo wordt de eenkennigheid alleen maar versterkt....
Je zult zien dat wanneer papa/mama/opa/oma weg zijn en jij de hoofdverzorger bent en leuke dingen met haar doet het meisje heel tevreden zal zijn. Misschien zal het vertrek wel een huilbui opleveren, maar ik vermoed dat het snel over zal zijn als je haar afleidt met leuke dingen.
Succes zaterdag!

Bedankt voor je reactie.



Ik hoop heel hard dat ik haar op haar gemak kan brengen. Ik heb natuurlijk wel een heel andere omgeving voor haar hier dan ze gewend is, dus misschien vind ze dat wel interessant…En ik heb een dochtertje die nogal graag bemoederd :inlove:



Ik weet ook niet hoe oppassen hier bijvoorbeeld mee omgaan, of mensen die op een kdv werken. In elk geval zal ik haar niet laten liggen. Het zal wel een pittig dagje worden, van 1 naar 3 kinderen :wink:

(Anne heeft wel vaker tot 5 kindjes te spelen gehad, maar ja, daar zit geen baby bij…zal wel goedkomen