Oppas probleem

Hoi moeders,



Ik zit met een groot probleem. Ik ben sinds 2 weken weer aan het werk, ik werk in een gezinsvervangend tehuis voor jongeren.

Nu heb ik ouederschapsverlof geregeld en werk ik 28 uur per week. Dit houdt in dat ik 1 slaapdienst werk 2x in de maand. Ik ben dan om 11 s ochtends klaar. Nu had mijn bazin mij toegezegd dat ik mijn zoontje s ochtend naar mij toe kon laten komen omdat kinderopvang voor een paar uurtjes en niet kan en zo duur is, gastouderbureau idem.

Nu kwam ze vandaag opeens met de mededeling dat het niet kan! Ik baal hier ontzettend van omdat ik dus niks heb geregeld tijdens mijn zw verlof.

Mijn moeder past al op op maandag en werkt gewoon verder.

Nu vraag ik me af wat ik moet doen… is een oppasmoeder iets? Maar hoe kom je hieraan en vooral hoe vind je een betrouwbaar iemand. Ik ken helaas geen mensen in mijn omgeving die op kunnen gaan passen ivm met zelf meerdere kinderen en banen.



Ik kan echt wel janken nu na 12 uur werken en dit nieuws.



Hebben jullie tips of ideeen.



Heerlijk om even mijn hard te hebben gelucht.



Liefs Levi

Volgens mij hoef jij nog helemaal geen slaapdiensten te draaien trouwens… Er staat bij mijn weten iets in de Arbeidstijdenwet over de eerste periode na de bevalling en nacht- en slaapdiensten… Geef je toevallig ook nog borstvoeding…?? Dan weet ik het zeker dat je geen slaapdiensten hoeft te draaien…

Hoi,



Ik geef geen borstvoeding en van die slaapdiensten klopt alleen is het probleem dat ik wel moet ivm de centjes. Ik heb nogal gezeik over mijn salaris en als ik die slaapdiensten niet draai verdien ik ook geen onregelmatigheid toeslag en met ORT heb ik tenminste een normaal salaris.

Maar opvang is zo duur voor die paar uurtjes dat ik net zo goed kan stoppen met werken want al mijn geld zou dan daarnaar toe gaan.



Ik vroeg me gewoon af of jullie ervaring hebben met oppas die jullie niet kennen en hoe je zeker kan weten of deze mensen betrouwbaar zijn?



Liefs

referenties vragen?

er zijn vast wel mensen in jou omgeving iemand kent die oppast.

misschien kan die ook bij jou oppassen?

Kun je er niet nog met je baas over praten met de punten waarom jullie toendertijd wel dachten dat het kon en waarom nu niet?



Heb je geen buren die een paar uurtjes per twee weken zouden willen oppassen?