oppas: 1 schoolgaand, 1 kdv?

Volgend jaar na de zomervakantie gaat onze kleine grote meid naar de basisschool. Nu heb ik een vraagje:



Hoe regelen jullie de oppas op het moment dat je ook nog een kleiner kindje hebt die op het kdv zit? Bij ons op het dorp is geen naschoolseopvang. Er is wel een kdv maar dan zitten de kinderen apart van elkaar!



Wat zijn jullie ervaringen?



Ben heel benieuwd.

Bedoel je dat de kinderen dan wel bij elkaar op het kdv zitten, maar niet in dezelfde groep? Dus dat het kdv je oudste van school haalt?

Dat lijkt me toch niet zo’n groot probleem, vooral niet als meerdere kinderen van school naar het kdv gaan. Dan leert ze die kinderen kennen, toch?

nee, ik bedoel eigenlijk dat de jongste dan naar het kdv gaat maar de oudste dus niet. Wat het maar waar dat ze werden opgehaald door het kdv…



De jongste zal dan dus op het kdv zitten en we moeten voor de oudste dus iets regelen. Ik vroeg me af hoe iedereen dit deed…

Op zeer korte termijn zullen alle scholen verplicht gaan worden om voor- tussen- en naschoolse opvang te bieden… Misschien dat dat tegen de tijd dat jouw oudste naar school gaat, al gerealiseerd is…??

Emma gaat naar de BSO en WIlemijn naar KDV op dezelfde locatie…

buurmeisjes gaan naar BSO en KDV op verschillende locaties

Tiemen en Ruben gaan in dezelfde volgorde als Judith haar kids :smiley:

Maar als ik het goed begrijp kan de oudste van Jabe niet naar het kdv, omdat ze daar geen buitenschoolse opvang organiseren? :think:

Dat is het hem inderdaad. Mijn kids zitten nu op het kdv in de plaats waar ik werk. Dit omdat ik in een heeeeeeeeel klein dorpje woon. Hier is wel een school en een buitenschoolse opvang. Maar dan zitten mijn kids in twee verschillende plaatsen. Niet echt ideaal dus!

ik werk op naschoolse opvang

ook hier kids die broertje/zusje hebben op een kdv op een andere lokatie.

de kids hebben er geen moeite mee.

vinden het ook wel eens lekker om niet rekening te moeten houden met broertje/zusje.

de ouders moeten alleen wat sneller fietsen om beide kids op tijd op te halen.