iemand hier ervaring met merk opoe fietsen voor meisjes.
Y.ara is bijna jarig en haar oog is gevallen op een opoe fiets. Deze vind ze leuk. Op internet kom ik ze tegen voor 130 euro, merk oa popal of 2cycle, maar nu zegt mijn E,rik voor dat geld kan dat niet wat wezen en die fietsen roesten meteen weg als je ze een nachtje per vergis buiten hebt laten staan.
Maar als ik kijk bij een gazelle opoe fiets, dan is het meteen 350 euro en Y.ara vind die fiets niet zo mooi.
ehummmmm eigenlijk dus op zoek naar ervaringen van mamma`s met dochtertjes op opoe fietsen.
Wie helpt me, zijn dat nu echt van die roest fietsen of zal het allemaal wel meevallen?
een link mag volgens mij toch wel?
edit beheer: commerciele link verwijderd
mijn oppaskindje had de roze variant hiervan, binnen een week hing de lamp er af, klikte de trapas en de standaard kon ze zelf niet gebruiken die was veel te zwaar dus moest er een andere opgezet worden.
Inmiddels komt ze niet meer hier met de fiets maar ik zou het risico voor deze fiets dus niet nemen!
hier op school zie ik meerdere popal fietsen staan en die staan er ook buiten geparkeerd in de regen en zie toch al zeker 2 jaar dezelfde blauwe en verneem niet iets van roest.
Hij staat er ook elke schooldag en kans lijkt me klein dat die precies in het weekend altijd mankementen heeft .
Denk dat je ook met een A merk een maandagochtendmodelletje kan treffen…
B‘Elanna heeft ook een omafiets van prijskiller. Die staat al DIK 2 jaar dag en nacht buiten. Wij hebben nog geen schuur…
Maar moet zeggen dat hij zich erg goed houdt hoor… Hebben er alleen 2 maand geleden een nieuwe lamp opgezet, omdat het batterijdingetje verroest was…
Maar dat was dus na dik 2 jaar buiten…
Ik zou ervoor gaan hoor…Zeker nog voor haar leeftijd.
B‘Elanna krijgt een nieuwe als ze naar het voortgezet onderwijs gaat…
deze link mag dus niet helaas… het is een link waar je wat kan kopen, dus commercieel, dus mag niet Zou hem weghalen voor je commentaar krijgt.
En ik zou dan dus liever een 2e hands merkfiets kopen want afhankelijk van hoeveel je kind gaan fietsen, vind ik deze fietsen niet echt een fiets om ook veel kilometers mee te maken. Het crankstel is namelijk aan 1 stuk, dus als dit afbreekt dan is je fiets meteen rijp voor de sloop. En dat gebeurt dus toch wel vrij veel. Kinderen zijn er nu eenmaal niet altijd even zuinig mee.
Een vriendinnetje van Niek kreeg ook een popal omafiets, met cheetah print op een beige frame… fiets was na 4 maanden al een exemplaar waar mama van zei… hij fietste niet zo lekker meer, trapte soms door, snapten er niks van. Bleek het crankstel dus al gebarsten…
Hier fietsen we erg veel, ook tourritten in de zomer van 10 km in totaal en dus moeten onze kinderen op een goede fiets. Niek heeft een 2e hands Batavus koala en Peet een nieuwe Alpina Yabber. Niek moet naar 24 inch toe, dus ze krijgt een 24 inch cortina U4 omafiets met krat en bloemen… 3 versnellingen en terugtraprem. Lijkt me heel fijn fietsen voor haar, wat versnellingen.
Trouwens, wel even op oma fiets laten proeffietsen, het stuur is anders en ons nichtje viel om, kon er niet op fietsen… :shifty: