Hoi hoi,
Ik ben nu 38 wkn zwanger van mijn 3e kindje. Ik heb 2 dochtertjes…
Wij wilden dit keer het geslachtje niet weten, nou ik in ieder geval niet…mijn man eigenlijk wel maar omdat ik het per se niet wilde weten heeft hij zich er ook maar bij neergelegd.
Ik was 2 wkn geleden bij mijn verloskundige, ze deed een echo en ze vertelde me dat ze zag wat het geslachtje was…ze heeft niks gezegd…
Nu waren we gisteren weer bij haar zegt ze tegen me: “je ziet er nu toch minder opgezwollen uit dan bij de meiden”. Ik heb er niet op gereageerd en mijn man ook niet. Maar nu denkt mijn man dat we een jongetje krijgen. Hij wil dit nl ook erg graag. Ik was overtuigd dat het ook dit keer een meisje was gewoon een gevoel maar goed door die opmerking ben ik ook ineens gaan twijfelen. Wat denken jullie? Waarom zou zo’n vk zo’n opmerking maken?
groetjes Melis
Ik denk dat het gewoon algemeen bedoeld is. Dat ze bedoelt dat je minder opgezwollen bent dan tijdens de vorige twee zwangerschappen. Maar omdat ze weet dat het meiden zijn, dat ze daarom meiden zegt. Anders zou je zo’n opmerking niet maken, als je weet dat iemand het geslacht niet wil weten, lijkt mij… Maar ik snap waarom je twijfelt.
Hm, zoals je het schrijft komt het bij mij over alsof ze per ongeluk haar mond voorbij heeft gepraat…
Hoe dan ook weet je het niet zeker en dat is wat je wilde, je wil het geslacht nog niet weten en je weet het nu ook nog niet.
Ik denk dat jullie een zoontje krijgen!
Anders had ze toch wel gezegd ‘‘je ziet er minder opgezwollen uit als bij de andere 2 meiden’’ of inderdaad ‘‘als bij je andere zwangerschappen’’.
Nu zegt ze het op zo’n manier van ‘‘je krijgt een jongen dus een andere zwangerschap’’
Super leuk toch?
Mmmz ja kan allebei… ik vraag me af of ze haar mond voorbij gepraat heeft… beval maar snel dan weten we t :mrgreen:
nou de vk weet dat mijn man het graag wilde weten en volgens mijn zus heeft ze daarom zo’n opmerking gemaakt!
maar goed mssn was het ook een algemene opmerking ik weet 't niet we zien het wel binnen nu en 2 wkn…ben zo benieuwd
Laat je het dan wel weten??
ik zal t zeker laten weten als de baby er is
gr melis
Wat ze er ook mee heeft bedoeld, en wat je er zelf ook van denkt, het is nog steeds een verassing… :lol:
@Melissa wrote:
nou de vk weet dat mijn man het graag wilde weten en volgens mijn zus heeft ze daarom zo’n opmerking gemaakt!
maar goed mssn was het ook een algemene opmerking ik weet 't niet we zien het wel binnen nu en 2 wkn…ben zo benieuwd
Ik verwacht niet dat een verloskundige op deze manier doordacht een dergelijke opmerking maakt hoor! Ik denk dat ze er, of gewoon niets mee bedoelde, of gewoon een onnadenkend moment heeft gehad en er per ongeluk wat uitflapte.
Ik herken het iig wel hoor, zo irritant als je weet dat iemand het weet terwijl je het zelf niet weet, dan ga je achter iedere opmerking iets zoeken, terwijl het zeer wrs niets specifiek te betekenen heeft
Ow en om even het idee “dan zal het dus wel een jongetje worden” tegen te spreken: het kan ook zijn dat ze verbaast is dat je deze ronde met een meisje minder gezwollen bent dan de vorige keren
Beide opties kan je dus volledig open laten met deze opmerking.
Fijne laatste weken nog meid, en ben benieuwd wat het worden gaat :-*
Dat is zo’n beetje hetzelfde als bij mij.
Alleen willen mijn man en ik het beiden niet weten van te voren.
De vk heeft met 18,5 week (extra echo gekregen toen) ook even gespiekt wat het geslacht is. Verder nooit iets gezegd ofzo.
Tot ik de laatste keer met mijn oppaskindje, een meisje, bij de vk was. Toen zei ze dus: oh, dan kun je vast wennen aan een meisje.
Dus ik: nou ja, als het een meisje Ãs, dan zijn we in ieder geval niet helemaal blanco .
Maar goed, je gaat dus wel zitten denken hè: zou ze per ongeluk haar mond voorbij hebben gepraat, of was het gewoon een losse opmerking?
Zelf denk ik in jongens (heb er al twee), dus ik kan me gewoon niet voorstellen dat er een meid in m’n buik zou zitten.
Maar grappig, wel een herkenbaar ding dus.
Al met al weet je gewoon nog helemaal niks .
ik denk dat het om jou gaat en niet om het geslacht ik kan er niks op uitmaken en jullie ook niet :mrgreen:
zoals jippie het zegt denk ik daar ook zo over.
Zou wel heel erg zijn mocht dit zo zou… Ze mag natuurlijk nooit en te nimmer dit kenbaar maken… Ik zal het haar gewoon vragen… Misschien was het wel gewoon een opmerking zonder dat ze zich wilde uitte over het geslacht…
Ach, je kunt speculeren wat je wilt, maar dat is allemaal invullen en gokken. Ze heef niets gezegd waar je echt uit op kunt maken of het een jongen of een meisje is. Ik zou het dus lekker zo laten als je het niet wilt weten.
De opmerking kan je inderdaad op 2 manieren opvatten, maar als ik jou was zou ik het gewoon laten voor wat het is en nog even afwachten!
helaas is hun meisje geboren en overleden
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4032221#4032221
:shock:
Damn, ik ga het lezen, maar ik schrik erg van het bericht…
:shock: :kaars:
:kaars: