Opleiding

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het volgen van een opleiding naast het hebben van kids. Welke leervorm heb je gekozen, waarom en hoe beviel het jou? Kortom…vertel!

Ik heb toen ik een kleuter had en een baby de opleiding Rij instructice gedaan.

1 dag in de week naar curcus van 7 tot 23:00 en verder thuis veel leren,later stage gelopen bij een rijschool en zo mijn instructeursbewijs gehaald.



Nu heb ik 2 tienerdochters (18 en 14 jaar) en een kleuter van 4 jaar en volg ik een avondopleiding tot allround nagelstyliste,ook 1 avond per week 3 uurtjes en verder veel oefenen op modellen.



Via mijn werkgever waar ik 3 dagen per week werk mag ik de opleiding spw4 volgen op hun kosten maar daamee wil ik wachten tot Benito iets ouder is,want het is dan wel gewenst dat ik minimaal 28 uur werk en dan 1 dag per week naar school en dat is me net iets te veel naast mijn gezin.



Weet je al welke opleiding je wilt gaan volgen?

SPW 3 waarschijnlijk…

Hoi Esther,



Ik doe nu HBO-Verpleegkunde in deeltijd. Hartstikke druk (we doen er net zo lang over als de voltijd-studenten) maar ook hartstikke leuk!

Ik ga 1 dag in de week naar school (ben nu tweede jaars) en in februari komt daar de stage bij. Dan wordt het wel afzien, 3 dagen stage, 1 dag school en al het schoolwerk… Dat komt neer op een meer dan 50-urige werkweek, dus ben wel benieuwd hoe dat gaat. Voor de kinderen is alles goed geregeld, gelukkig.



Ik heb als 18-jarige ook gestudeerd, maar ik geniet er nu veel meer van. We zitten in de deeltijdgroep allemaal een beetje in het zelfde schuitje, bijna iedereen heeft kinderen, en we genieten allemaal volop van de schooldagen, mede door de geweldige groep die we hebben!



Groetjes, en veel succes met je keuze, Wen

Ik werk 4 dagen in de week en volg daarnaast een schriftelijke opleiding tot Remedial Teacher. Ik moet zeggen: het is loodzwaar :? Maar ik heb er voor gekozen om het NU te doen, nu we nog maar 1 kleintje hebben. Ik wil graag in de toekomst wat minder kunnen werken en eventueel aan huis te werken, dus dit is een investering voor de toekomst.

In totaal duurt de studie 2 jaar, er gaat veel tijd zitten in studeren en de praktijkopdrachten (die doe ik bij mij op school, ik werk in het basisonderwijs). Daarnaast hebben we 1 keer in de zoveel tijd een bijeenkomst op woensdagmiddag (Leonie gaat dan naar de gastouder).

Ik wens je veel succes met je opleiding!

Ik werk de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen.

Ik ben in augustus begonnen aan de opleiding tot doktersassistent.



Het is inderdaad heeel erg zwaar, maar nu ze nog zo klein is probeer ik zoveel mogelijk te doen voor wat ik kan.

Zo zit ik s’avonds veel met de laptop op schoot en doe ik mijn huiswerk.



Ik mag er gelukkig 4 jaar over doen. Dus ik doe de thuis studie. De wens voor een tweede kindje is er en de wens is er ook om volgend jaar weer zwanger te raken. Dus hoe en wat ik het allemaal ga doen is niet helemaal duidelijk. Het is voor in de toekomst.



Maar ik wens je veel sucses en ik zou het altijd doen.

Groetjes

Ik volg een master opleiding Gebiedsontwikkeling… ca. 20 uur per week… Daarnaast 3 dagen werken.



Ik kan studie in de avonduren doen, omdat Wessel gewoon een heeeeeeele goede slaper is. Anders had ik het nooit gered/gekund/gewild.

Ik studeer iedere avond van 20.30 tot ca. 22.30 uur en heel af en toe een hele zaterdag (met een groep studiegenoten)



In mijn keuze speelde mee dat het “maar” 2 jaar is… Daarna volg ik de komende 10 jaar geen studie meer!!! (maar ja… dat riep ik 2 jaar geleden ook).



Ik vind het boven dat het praktisch veel tijd kost (en dus discipline) ontzettend leuk om ook intellectueel uitgedaagd te blijven. Gelukkig heb ik wel een baan die weer heel wat anders is (en waar ik lekker verschillende dingen doe)…

Mijn grootste hobby is Wessel… en dat kan tot nu toe prima…



Nadeel:

Vrienden/kennissen komen “tekort” dus dit wel heel goed van te voren melden… om teleurstellingen te voorkomen.

Verder… teamuitjes, kerstdiners van mijn werk, recepties etc. Doe ik niet aan mee. Alle vrije tijd die ik heb is voor mijn gezin!!! Prima keuze en goed te doen.



per saldo: DOEN

@preggie wrote:

Ik kan studie in de avonduren doen, omdat Wessel gewoon een heeeeeeele goede slaper is. Anders had ik het nooit gered/gekund/gewild.

O ja, nog een toevoeging: ik ben begonnen met mijn opleiding aan het einde van de zwangerschap. Helaas was Leonie een slechte slaper, en kon ik weinig doen (want áls ze sliep lag het huishouden en de computer te wachten :mrgreen: ). Hierdoor heb ik wel achterstand opgelopen, maar dat is door het schriftelijke karakter niet zo erg. Mijn redenatie was: als ik het nu niet doe, zit ik straks midden in de kinderen, en duurt het zo 15 jaar voor ik er weer tijd voor heb! :lol:

tijdens mijn hbo opleiding pedagogiek werd ik zwanger.

Was niet echt de bedoeling maar goed :wink:



De opleiding heb ik gewoon voltijd afgemaakt. Een tijd “verlof” genomen, en toen ze een maand of 9 was ben ik weer begonnen.

En dat ging prima.

Met een baby studeren vond ik gemakkelijker dan met een dreumes/peuter. Toen ze kleiner was sliep ze veel en dan kon ik doorwerken. Later werd dat echt lastiger.



Ik heb er toen voor gekozen om 1 nacht per week in Leeuwarden te slapen (daar was mijn opleiding) zodat ik 2 dagen achter elkaar door kon studeren.

Het is mij dus heel goed bevallen, maar je moet aan de ene kant wel de discipline hebben om door te werken, en aan de andere kant de flexibiliteit op kunnen brengen die het hebben van een kindje met zich mee brengt.

Ik ga begin van de middag naar het studie centrum van het Albeda en hoop dat ze me alle informatie kunnen geven die nodig is om de juiste beslissing te nemen.

Ik ben geweest maar het is via gewone opleiding niet echt haalbaar. Of ik moet bedrijf vinden waar ik betaald stage kan lopen maar dat is binnen de kinderopvang met num komma nada ervaring zeer moeilijk. Daarom ben ik me op dit moment ana het verdiepen in een thuisstudie via de LOI en dat ziet er wel gunstig uit!

Ik heb net een HBO studie afgerond, en ik vond het geen probleem. Ik studeerde 's avonds en in de weekeinden, en veel colleges waren ook in de avonduren.



Nou leer ik wel vrij makkelijk, dat scheelt natuurlijk wel.

@Esther83 wrote:

Ik ben geweest maar het is via gewone opleiding niet echt haalbaar. Of ik moet bedrijf vinden waar ik betaald stage kan lopen maar dat is binnen de kinderopvang met num komma nada ervaring zeer moeilijk. Daarom ben ik me op dit moment ana het verdiepen in een thuisstudie via de LOI en dat ziet er wel gunstig uit!




Maar kun je ook geen deeltijd BOL-opleiding doen? Onbetaald dus?

Esther, ik doe SPW4 via de NTI. Tot nu toe vind ik het wel goed te doen. Je kan me een PB sturen als je wat meer wilt weten! :-*

Ze konden me weinig zeggen over de deeltijd BOL opleiding. Ja 1 keer per week van 6 tot 10 les maar of je je stage zelf mocht indelen of niet kon ze me niet zeggen. Volgens de site is het eerste jaar 1 dag, tweede jaar 2 dagen en derde jaar 3 dagen. Dan is het niet haalbaar maar als ik zelf mag indelen zou het eventueel een mogelijkheid zijn.



Helaas zit de opleiding best ver van mn huis (andere kant Rotterdam) en zit ik nog met de pech dat mn man wisselende diensten heeft. gaat dus ook vaak voorkomen dat ik oppas moet regelen voor die uren.



Cebe, bedankt voor je aanbod! Inprincipe wete ik over de opleiding zelf wel genoeg. Denk dat het toch LOI gaat worden, heb daar een goed gevoel bij! Hoe ver ben jij met de opleiding?

Hoi Esther

Ik heb in februari de eerste examens, ben eind deze zomer begonnen.

De opleiding zelf vind ik ontzettend leuk, goed te begrijpen, interessant.

Begeleiding vanuit het NTI vind ik erg slecht. Ze werken daar met een digitale leeromgeving die ik zelf heel verwarrend vind, duurde lang voordat ik ermee overweg kon, maar goed uitleg krijgen was niet mogelijk en duurde lang. Nu red ik me wel een beetje.

Wat ik al zei, de opleiding zelf vind ik erg leuk maar of ik alles precies goed begrijp, vind ik lastig om te toetsen.

Je moet er dus wel erg zelfstandig voor zijn en tijd voor maken, en dat is soms nog wel eens lastig (zeker nu mijn dochtertje geboren is)

Succes met je keuze!

Dat hoor ik weer van de NTI :think: