Opkrullende draad van strijkijzer, wat doe je daartegen

Nu ik net weer begin te strijken zit ik me af te vragen hoe jullie dat hebben.

Een tijdje geleden heb ik het snoer van m’n strijkijzer laten vervangen, maar nu zit het weer helemaal in elkaar gedraaid en komt zelfs het elektra-draad er doorheen :roll: .

Wie heeft hier een goede tip voor?

Ik heb slechts 1 oplossing…NIET STRIJKEN! :mrgreen: :lol:

(Ik hang wat ik die dag aan wil in de badkamer als ik een douche neem, en laat de stoom de kreukels eruit halen :thumbup: )

Als je de draad hebt laten vervangen en hij valt nu alweer uit elkaar… terug naar de reparateur. Dit klinkt niet veilig.

En dus…

NIET STRIJKEN :mrgreen:

ik zou ook terug gaan …moet toch niet kunnen als je hem pas hebt vervangen.

Ik heb hier ook al 2 strijkijzers versleten in drie jaar tijd.

En ook steeds hetzelfde probleem met die draad die steeds helemaal inkrult. draad lag toen ook bloot en heb een flinke opdonder ervan gekregen dus ik kijk nu wel uit. nu geen last ervan eigelijk rol hem heel breed terup op de ijzer steedfs en elke keer voor ik ga strijken trek ik hem weer effe glad zeg maar dat helpt wel.

suc-6 ermee

:-* inge

Ik zou terug gaan, of nieuwe kopen, en zeker ff niet meer strijken :mrgreen:

Of de snoer niet meer oprollen ik heb hier gelukkig geen last.

ik heb altijd een van de goedkoopste en dan gewoon elke 2 jaar vervangen en idd zo min mogelijk strijken :lol:

want erg veilig klint het niet

Tja, niet strijken? Ik vraag me af hoe jullie dat dan doen met overhemden, shirts enzovoorts. Ik strijk alles, behalve handdoeken en beddengoed, anders ziet het er echt niet uit :roll: .

Morgen maar weer een nieuw snoer kopen, ben ik bang.

@cathyanne wrote:

Tja, niet strijken? Ik vraag me af hoe jullie dat dan doen met overhemden, shirts enzovoorts. Ik strijk alles, behalve handdoeken en beddengoed, anders ziet het er echt niet uit :roll: .

jij ben gek :shock: ik strijk niks behalve overhemden hier gaat bijna alles in de droger behalve shirtjes en overhmeden maar die hang ik nat op en dan zit er ook geen kreukje in

@cathyanne wrote:

Op een hangertje in de badkamer!

Si strijkt al zijn kleren zelf. Ik kijk naar het strijkijzer, schud mijn hoofd, en wandel richting douche. :lol:

zodra je de draadjes kan zien, heb je grote kans op kortsluiting en een electra shock…DUS LEVENSGEVAARLIJK!!!

dus niet meer strijken met dit snoer eraan…

maaruh hier ook alleen de (nette) blousjes …overbodig de rest te strijken…

uit de droger gelijk uit kloppen en opvouwen als het nog warm is… :thumbup:

Wij hebben ook een droogtrommel, dus zodra die klaar is ga ik het (meestal) meteen opvouwen. Ik hoef dus zowiezo al nooit T-shirts enzo te strijken. Alleen de lakentjes en de hydrofiel luiers van Kimberly en een enkele blouse van ons.

Soms strijk ik ook theedoeken en kussenslopen, maar alleen als ze na het drogen nog uuuuuren in de droger hebben gelegen en dus gefrommeld eruit komen.

Maar als bij jouw strijkijzerdraad de stroomdraden eruit komen zou ik toch terug gaan, dat moet zo kort na vervanging nog niet kunnen lijkt me.

Succes ermee.

@Ashes wrote:

@cathyanne wrote:

jij ben gek :shock: ik strijk niks behalve overhemden hier gaat bijna alles in de droger behalve shirtjes en overhmeden maar die hang ik nat op en dan zit er ook geen kreukje in

Ik ben niet gek hoor :mrgreen: maar als ik op m’n werk verschijn zonder m’n truitjes te strijken gaan ze echt lachen hoor. Als het bij mij uit de droger komt dan moet ik het echt nog strijken, ook als het buiten heeft gehangen. En soms als ik het niet gelijk uit de droger heb gehaald is het helemaal erg. Onze badkamer is 2 x 2 meter, haal daar een douchecabine, toilet, wastafel en radiator vanaf en je hebt niet zoveel plek meer om te drogen.

Maak m draadloos?

Duurt het strijken wel een stuk langer, maar je moet er wat voor over hebben he?

Edit: Wel eerst de stekker uit het contact voor je m draadloos maakt (knipt) :mrgreen: