opgelucht en toch ook trots..

Even delen hoor.

Xander is afgelopen donderdag plotseling opgenomen in het ZH met RS virus. Ik ben continue bij hem geweest. Hij lag aan zurstofbeademing en aan een monitor. resp. vrijdag en zaterdag mochten die uit. Gisteren middag is hij ontslagen en mag verder thuis uitzieken.

meeste kindjes met RS gaan heel weinig drinken.

Maar mijn ventje heeft keurig iedere dag zijn minimum gedronken en hoefde zo geen sonde voeding.

mede door de BV is hij er waarschijnlijk minder slecht aan toe geweest dan veel andere kindjes die dit virus krijgen!!!



wat me echt opviel… ik was de enige die BV gaf… :shock:

Er lagen nog een paar and. re kindjes die net 1, 2 en 3 maanden oud waren en die kregen allemaal KV. Ik was dan ook de enige moeder die bleef slapen bij haar kindje. Niet alleen vanwege de BV, maar ik vond het vreselijk om hem alleen te laten. Merijn werd opgevangen door papa en opa en oma dus kon het gelukkig ook.



we zijn nu weer heerlijk thuis gelukkig! En hij drinkt weer als vanouds sinds we thuis zijn :dance:

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: … waw! Wat geweldig om te horen dat hij het zo goed heeft gedaan en zo snel hersteld is. Da’s niet niks zeg, zo’n virus te hebben :hug: . Groot applaus en pluim voor je :thumbup: !

Zo… goed van jou en Xander! Gelukkig maar dat hij weer thuis is.



En ik schrik er wel een beetje van dat jij de enige was die bv gaf :frowning:

Fijn dat Xander weer helemaal opgeknapt is!! :hug: :-*



Dat van die bv, is dat nu zó erg? :roll: :silenced:

Dat jij de énigste moeder was die 's nachts bij haar zoon bleef vind ik nog véél erger hoor! :hand:

Ik zou ook à ltijd bij mijn kind blijven, hoe dan ook!

Heb ik toen ook bij Senne gedaan toen hij opgenomen werd in het ziekenhuis…

bietje, nee ik bedoelde ook meer dat die andere kindjes allemaal KV kregen en die mama’s en papas waren hele dag eigenlijk weg.

DIe kwamen om 10uur binnen, lekker uitgeslapen (ook in het weekend) en bleven dan tot de lunch en aan het eind van de middag kwamen ze weer terug tot een uurtje of 19.

En huilen dat ze deden.

Een kindje in het kamertje naast ons was echt steeds heel verdrietig… hele nacht huilen etc… wij werden er steeds wakker van… hij was net 5 weken oud en dan hele tijd alleen… Moeder was een francaise, vader Nederlands.



Ik wilde het alleen niet zo opschrijven omdat ik dan misschien te veroordelend was. Ik vond het ook heel raar dat die kindjes zo veel alleen waren. Ik zou, ook zonder BV, bij Xander gebleven zijn…

Fijn dat het weer goed is gekomen allemaal :-* .



En dat van die BV is niet toevallig… KV-kinderen liggen vaker in het ziekenhuis, dus je verwacht ook dat bij kindjes in het ziekenhuis relatief vaker KV gegeven wordt.

Heeft jouw jongetje maar geluk, met de beste voeding én een mama die bij hem blijft 's nachts.

Dan begreep ik je verkeerd, sorry! :-*

Ik vind het ook echt heel erg dat je zomaar je kind alleen kan laten in het ziekenhuis terwijl het dan nog ziek is ook! :hand:

Ik zou dat nooit over mijn hart kunnen krijgen! :cry:

Fijn voor Xander dat hij wel op zijn moeder kon rekenen en wél de geborgenheid gevoeld heeft, jammer voor die andere kindjes die dit niet kregen, echt een verdrietige zaak! :hand:

Fijn dat jullie er voor jullie zoon waren en dat je hem bv kon geven :thumbup:



En idd erg zielig voor die andere kindjes :cry:



:-*

Wat fijn dat t met Xander weer beter gaat, wat lijkt me dat schrikken zeg met zo’n klein hummeltje dat ineens zo ziek wordt!

En ik vind het helemaal top dat je bij je kind blijft, maar ik kan me eigenlijk ook niet zo goed voorstellen dat je zo’n kleintje achterlaat in het ziekenhuis en af en toe op bezoek komt ofzo… ik zou echt niet rustig thuis zitten.

He, dat was even schrikken zeker! Gelukkig kon je hem in ieder geval ‘helpen’ door er te zijn mét boobs :wink: :mrgreen:

Je bent een kanjer!!!

En blij toe dat Xander zo snel er bovenop is!!!

Mamamelk wiegeren ze nooit hé :wink:

Ik snap dat ook niet hoor…mij zouden ze met geen 10 paarden dat ziekenhuis uit krijgen…maar ja ik zie wel vaker dat mensen met hun kids omgaan of van dingen iets niet weten dat ik denk :eh:

Je verdiept je toch een beetje in een kindje en ook in hun gevoelswereld ofzo…

Maar goed als ik zie wat wij aan complimenten krijgen van de kleuterjuf over Renzo denk ik ook :eh: dat is toch heel normaal…maar blijkbaar niet…juf zegt ook dat er veel te weinig nog echt met het kind meegeleeft wort maar dat het kind al snel met papa en mama mee moet leven :roll:

Ik snap dat ook niet…ZIJ hebben er toch NIET om gevraagd om op de wereld te komen…en dan moeten ze het maar ALLEEN doen ofzo :doh: :naughty: :twisted:



Maar dat gat off topic hé :lol:

Blij dat je mannetje het te boven is gekomen…en wat een schrik…zo een klein ding :frowning:

En jij bent een topperrrrrrrrrrr ik weet uit andere topics dat het heel wat van je vergt om hem te voeden en hoe vaak hij komt…dik :clap: :clap: :clap: voor jullie!

:-*

Wat moet je geschrokken zijn! Gelukkig is alles weer goed gekomen!



Ik zou overigens ook met geen 10 paarden het ziekenhuis uit te krijgen zijn, ik laat mijn kindje al niet eens op haar eigen kamertje slapen maargoed…



Dat de andere kindjes KV kregen…ik had dat laatst ook, gratis bijeenkomst over babymassage op het CB, viel het me ook op dat ik en één ander de enigen waren van 12. Maar in mijn omgeving, mijn vriendinnen en nicht, geeft(/gaf/probeerde te geven) wél iedereen BV dus ben niet anders gewend, maar blijkbaar is dat niet helemaal representatief. In de statistiekjes lees je ook dat het maar iets van 30% is, toch? :think:



In ieder geval is je zoontje er weer bovenop! :thumbup:

Als eerste beterschap met Xander!

Wat sneu, zo klein en dan al zo ziek… :? :hug:



In het ziekenhuis blijven is alleen niet altijd een mogelijkheid :frowning:



Ik mocht niet bij Thomas blijven in zijn eerste week :cry:

(Hij was geel en moest 3 dagen onder de lamp op de kinderafdeling)

Ik was nog kraamvrouw en de verpleging kon mij er dan niet bij gebruiken.



Ik vond het verschrikkelijk…

Ik ging er huilend weg.

Ik heb hem gelukkig wel mijn melk kunnen geven en ik ging er ook heen zo vaak als ik kon (vervoer afhankelijk van schoonouders)

Ik ging 's ochtends, 's middags en 's avonds, tussendoor kreeg hij mijn BV wat ik had gekolfd en als ik er was kon ik hem live voeden.



Dus het is inderdaad sneu dat de kindjes er alleen waren.

Maar helaas kan het soms ook niet anders.

In mijn geval dan :?

Jet ik vind je echt een topper! Ik ben blij dat alles goed gaat met Xander en ondanks de strubbelingen weet je het toch vol te houden :thumbup: