Opgejaagd door zusje......

Als T en M allebei in de kamer zijn, is heel vervelend.

Heel druk, alles omgooien, gillen, baldadig en dat soort dingen.

Maar als M op bed ligt, is het een rustig manneke wat even tv kijken of lekker gaat spelen.

Ze kunnen ook wel lief spelen, maar als snel veranderd dat lieve spel in slopen en boevig zijn.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Ze voor eeuwig scheiden lijkt me niet echt de oplossing :angel:

Niemand tips :eh:

Oeh, wat een lastig probleem zeg! Het lijkt wel of Thijmen zich bedreigt voelt door Mirthe. Heeft hij eigen speelgoed, of delen ze alles samen?

Nu zijn de mannen hier nog wel heel klein, maar Amy staat al te stuiteren als ik iets van haar aan de mannen laat zien.

Ik heb een ruimte gemaakt voor haar, waar ze speeltjes mag leggen waar de mannen niet aan kunnen komen. Mischien dat dit wel wat zal schelen straks als ze ouder zijn.

Of misschien is het een idee om Thijmen eens aan het kleuren te zetten en zijn zusje dan rustig op de grond laat spelen en dan eens omdraait? Ik roep maar wat hoor, ik heb werkelijk geen idee :wink:

thijmen is nu op een leeftijd dat ie zijn eigen persoon erg belangrijk vind en het egoisme en narcisme zijn hoogtij viert :mrgreen:

En Mirthe is natuurlijk veranderd van een baby die niets kan in een bijna dreumes die zich steeds meer op zijn pad gaat begeven.

Het kan helpen hem een rustig plekje te geven in de kamer waar hij met zijn speelgoed mag spelen, ongestoord door zijn zus. Niet alle speelgoed hoeft gedeeld te worden.

Femke heeft het in mindere mate gehad en zodra ze doorhad dat zij ook nog '‘alleenrecht’ had op spulletjes en dat ze ook met Aniek in de kamer toch nog ongestoord mocht spelen wat het eigenlijk zo goed als over.

Succes.

Oke eigen hoekje en eigen spulletjes.

Eigen spulletjes heeft hij al.

Maar dan is er nog een probleem, zusje zal er niet terug deinzen om in het hoekje van te komen :think:

Nog een jaar doorbijten…

Ik heb geen tips, hier hetzelfde. Eerste 1,5 jaar samen vond ik echt een hel…

door het kleine leeftijdsverschil vond ik het echt een heel zware tijd.

Nu is Mic.ah 2,5 jaar en het gaat al vanaf zijn 2e heel goed. Natuurlijk blijft er wel eens strijd, maar ze gaan steeds beter MET elkaar spelen. En als ze apart spelen dat pesten ze elkaar niet…

Dus, mijn tip: consequent blijven. Niet alleen Mirthe ‘straffen’, maar Thijmen blijven uitleggen dat zijn zusje kleiner is…Thijmen kan ook leren samen te spelen en niet dat alles van hem is, bijwijze van…

Oh ik heb wel een kleine tip, ik ging met altijd als M.icah in bed lag, iets met Ma.teo doen wat hij erg leuk vond…En in de avond kreeg hij ook even exclusieve mama-papa tijd…

Succes meid, nog even en je bent er doorheen…

wat een herkenning, hier net zo, ben constant die meiden uit elkaar aan het halen, wat de een heeft wil de ander enz… een eigenhoekje had hier geen zin, Fenna kwam er toch wel bij… ik vind dit leetijdsverschil ook erg lastig… daar komt nog bij dat fenna melissa de baas is, melissa loopt erg achter in motoriek en Fenna lijkt dat wel te weten, constant van de stoel afduwen enzz…

andersom doet melissa alles na wat fenna doet (heb er soms weer een baby bij :roll: )… als Fenna huilt gaat melissa dat na doen… melissa gooit als fenna iets gooit enz… * zucht*