Melinda moet 16-8 een oogoperatie ondergaan in het WKZ in Utrecht. Nu is mijn vraag hoe bereid je een kind van 3,5 daar op voor?
Het is btw een dagopname
Krijg je vanuit het ziekenhuis geen informatieboekje ofzo?
Heb wel eens een kind in mijn klas gehad die geopereerd moest worden en hoj had toen van het ziekenhuis een heel leuk boekje over een beertje dat geopereerd moest worden.
Onze zoon kreeg van het ziekenhuis een tas mee naar huis met daarin een boekje over de ingreep (verhaal a la nijntje), een spel en medische attributen die ook in het boekje vermeld stonden. Erg leerzaam. Er werd precies uitgelegd wat er ging gebeuren en hoe het ging met slaapkapje en medicijnen enzo.
Hebben ze zoiets in het wkz niet?
de meeste ziekenhuizen hebben speciale voorlichtingsmomenten gericht op kinderen. informeer eens bij het ziekenhuis.
wat je zelf kan doen is een boekje van de bieb lenen en proberen uit te leggen wat ze gaan doen. op deze leeftijd snappen ze best veel en kan je best goed duidelijk maken wat ze gaan doen.
Ik heb niet vernomen van het WKZ dat zij daar info over hebben eigenlijk :think:
Misschien dat het dan 9-8 een week ervoor komt want dan moeten we heen voor screening en anesthesie en dat soort dingen
Toevallig dat ik het wist van bij ons in het ziekenhius en er toen zelf naar heb gevraagd. Dus even zelf navragen. Bij ons kreeg hij het trouwens bij de screening voor de anesthesie.
Er is zeker informatie.
Ik kreeg voor de onderzoeken al informatie.
Even bellen kan ook zijn dat ze het een week voor je afspraak met de anesthesist opsturen
Ik denk dat je dochter een week van te voren (bij de afspraak voor de anesthesie) wordt voorbereid door o.a. pedagogisch medewerkers van het ziekenhuis, hier in het ziekenhuis is dat in ieder geval wel zo (UMCN). Zou gewoon even informeren, zij hebben vaak ook wel tips hoe een kind voor te bereiden.
Succes