Ik heb t idee dat Sofie’s mondje bijna altijd open staat. Niet als ze slaapt, maar wel overdag, ook als ze geen geluid maakt. Soms is t net een hondje uit enthousiasme, hijgend en al :mrgreen:
Ze is veel verkouden, dus verstopte neus, en ademt steeds meer door haar mond. Het lijkt ook wel of ze haar tongetjes steeds meer laat hangen. Kan ik hier al iets mee, behalve haar mondje dicht duwen als ze slaapt?
Of is dat normaal en hebben veel baby’s nog open mondjes? Het valt me namelijk zelf nu steeds meer op.
Ze heeft geen speen en duimt niet.
Noa had ook altijd haar mondje open, vaak zelfs met haar tong naar buiten; ziet er niet zo snugger uit;) Nu doet ze het (bijna) niet meer. Als ze verkouden is nog wel, maar dat is dan vrij logisch. Wel gaat ze nog hijgen als ze ergens enthousiast over is.
Zelf deed ik het vroeger ook, ik heb logopedie gehad, toen zat ik al op de basisschool…
Ik denk niet dat je meer kan doen dan haar mondje dicht doen als ze slaapt…
Hier ook een hijgerd :mrgreen: en vaak een open mondje. Heb het eens aangehaald bij het CB en daar werd verteld dat dit vaker voorkomt. Inmiddels doet ze 't al stukken minder (nog wel veel hijgen en tongetje naar buiten laten hangen, maar nu ze er zelf wat meer controle over krijgt wordt het steeds beter).
Mijn oudste zat, als baby, ook vaak met de mond open. Ook vaak verkouden en kwijlde ook lekker met het krijgen van tandjes.
Is helemaal goed gekomen :inlove: