opel zafira houders HULP GEVRAAGD

wij zijn wezen kijken naar een nieuwe auto, maar ineens kwam het in ons op …een opel zafira…heeele mooie auto met veel ruimte,

MAAR kunnen daar 2 autostoelen in, en een maxicosi??? en ook nog eens naast elkaar, ivm de 2 grote honden die ook nog in de laadbak moeten

dat komt overéén met zo’n 140 cm in de breedte van de auto (van handvat tot handvat)

wie zou dat voor mij kunnen opmeten???

of nog beter wie kan mij vertellen of dit gaat passen :wink:

groetjes kim

Ik zou even op de site van opel kijken en daar de foto’s van de auto bekijken.

Als je daar 3 aparte zitvlakken ziet…dan past het.

Even “Jeanette” vragen van de nov.-mama’s 2007…

Zij heeft een Zafira en is nu zwanger van de 3e en is helemaal weg van alle ruimte!

Liefs,

Noortje

Het nieuwe type, ja

Het oudere type… nee.

We kregen er 1 mee van de garage toen de lease auto voor een reparatie moest en nee, er pasten niet 3 stoelen achterin.

Die maxi cosi gebruik je maar een maand of 9 a 12 en dan langere tijd een grote stoel.

Ik zou dus willen weten of er 3 grote stoelen naast elkaar passen.

Als dat past, past de maxi cosi ook wel.

ja…tuurlijk gaat dat!!

Kan je een ding zeggen; je krijgt gen spijt van zo’n grote wagen

Wij willen niet meer anders…heerlijk wagen met bijzonder veel ruimte

Kim, ik heb het al een keer aan je gevraagd, maar Lucas kan tegen de tijd dat je baby geboren wordt toch op een stoelverhoger? , die zijn aanzienlijk kleiner dan een complete autostoel. Dan moet dat echt wel passen volgens mij.

In onze ford focus past straks een maxi cosi, stoelverhoger en evt nog een stoelverhoger (voor Pepijn) mocht de autostoel niet passen.

ja alle stoeltjes zijn zo rond de 45 cm breed :wink:

en mama janet ik weet zo niet welke stoel verhoger je bedoeld :oops: alleen zo’n zitje of ook echt een stoel zeg maar???

@kimmetje23 wrote:

ja alle stoeltjes zijn zo rond de 45 cm breed :wink:

en mama janet ik weet zo niet welke stoel verhoger je bedoeld :oops: alleen zo’n zitje of ook echt een stoel zeg maar???

Nee zo’n zitje. Zo’n “vierkante” blok zeg maar

Even een fotootje gezocht.

Autostoeltje voor kinderen van 15 tot 36 kg.

Eigenschappen

Groep 2+3 autokinderzitje (15-36 kg)
Eenvoudige montage in de auto
Afneembaar en te wassen hoesje
R44/03 getest en goedgekeurd

Ik heb een agilla, dus daar heb je niks aan :slight_smile:

Maar als jullie echt interresse hebben in die auto en jullie twijfelen aan het wel of niet passen van stoeltjes…

Gewoon proberen. Met je 3 stoeltjes naar die autodealer en vragen of je het mag uitproberen. Ik weet zeker dat dat geen probleem zal zijn.

Wij zijn ooit een terruggekomen bij een dealer met kinderwagen om te kijken of dat wel zou passen. Was geen enkel probleem

mama jeanet…daar past lucas nog niet in…hebben we al geprobeerd de gordel komt over zijn gezicht te hangen

lucas is maar een klein iel mannetje :inlove:

jha en thomas is er nog veeeel te klein voor :wink:

ik denk idd dat ik morgen of zo maar eens naar een dealer ga om te kijken of die stoeltjes in een zafira passen

hej,

ik verkoop nieuwe renaults, en ik krijg regelmatig mensen met stoeltjes die komen passen. Dat is toch de beste manier. misschien passen ze wel in een auto, maar als je een uur werk hebt om ze erin te krijgen, dan heb je er alsnog niks aan.

volgens mij moet het trouwens wel passen in de zafira, in de scenic past het ook.

cj is van sept 2004 en die gaat echt niet in enkel een stoelverhoger. Dat duurt nog wel ff

@Jennifer77 wrote:

cj is van sept 2004 en die gaat echt niet in enkel een stoelverhoger. Dat duurt nog wel ff

Lucas nu ook niet, (heel soms als hij met opa en oma meerijdt) maar als onze ukkepuk geboren wordt dan is hij 3,5 jaar oud en dan zal hij er wel in “moeten”.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn Lucas erg groot is voor zijn leeftijd 105cm en weegt 16,5 kg.

Pepijn is ook een beer van een jongen en is nu ongeveer 97 cm en weegt ook 16kg dus dat zou op zich ook “moeten” kunnen, maar hem heb ik liever 1 jaar langer in de auto stoel.

Oja, vergeet er nog bij te zetten dat als Lucas in de stoelverhoger gaat straks, hij wel “klem” zit tussen de maxi cosi en de autostoel van Pepijn dus hij zit wel veilig.

Moeten de stoeltjes perse naast elkaar?? Volgens mij kun je ook 1 stoel van 2e achterbank opklappen??? En ik zou goed kijken hoe het zit met de gordels… Ofdat allemaal past… SUCCES

@Mama_jeanet wrote:

@Jennifer77 wrote:

Lucas nu ook niet, (heel soms als hij met opa en oma meerijdt) maar als onze ukkepuk geboren wordt dan is hij 3,5 jaar oud en dan zal hij er wel in “moeten”.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn Lucas erg groot is voor zijn leeftijd 105cm en weegt 16,5 kg.

Pepijn is ook een beer van een jongen en is nu ongeveer 97 cm en weegt ook 16kg dus dat zou op zich ook “moeten” kunnen, maar hem heb ik liever 1 jaar langer in de auto stoel.

Oja, vergeet er nog bij te zetten dat als Lucas in de stoelverhoger gaat straks, hij wel “klem” zit tussen de maxi cosi en de autostoel van Pepijn dus hij zit wel veilig.

tegenwoordig moet een kindje 136 cm groot ziij voor hij alleen op een stoelverhoger mag. Tot die tijd moet er een " rug " ding bij! Voor kinderen die in het midden zitten gelden andere regels geloof ik. Maar dat is vast ergens te vinden op het net :think:

Succes met passen van de stoelen :smiley:

ja ik weet wel dat als het niet anders kan hij zelfs vanaff 3 jaar enkel in de gordel mag, maar ja eerlijk gezecht zie ik dat echt niet zitten, en vooral niet in het midden…die kleintjes wurmen zich zo uit de gordel en dan een onverwachtse stop…nee aan die gevolgen moet ik niet denken

we “zitten” ook nog met 2 grote honden daarvoor hebben we dus inprinciepe die ruime laadruimte nodig

we moeten maar even zien bij de dealer…

past hoor meid…we hebben zooo vaak de middelste achterbank vol met kinderzitjes…geen enkel probleem