Opeens weer op tenen lopen.

Mijn dochtertje van bijna 15 maanden kon eind december los lopen, goed op haar voetje, daarvoor stapte ze veelal op haar teentjes. Ze heeft 2,5 week los gelopen en kon het opeens niet meer doordat ze met 1 voetje op haar teentjes ging lopen en ze nu nog zo loopt. Deze zet ze altijd op haar teentjes, nooit met een plat voetje op de grond…en dan ook echt een spits voetje, alsof ze op megahoge hakken loopt zeg maar… :slight_smile:

Ze kan het dus wel…



Iemand hier ervaring mee? Ik heb wat Gegoogled, maar daar wordt je ook niet zo blij van… As woensdag naar het cb, maar maak me toch ietsje zorgen… :silenced: :shifty:

probeer eens wat hardere stevige schoenen die hoog om de enkel sluiten aan te doen, dit heeft mijn zoon (hardnekkig tenenloper) gewoon afgeleerd tenen te lopen omdat het met die schoentjes eenvoudigweg niet mogelijk is :wink:

Bedankt mamy! Alleen krijg ik die haar juist niet aan. Heb hier hele leuke laarsjes staan, maar ik krijg haar hak er niet goed in… daarom draagt ze allen nog lage schoentjes/slofjes, ook geen echte schoentjes nog omdat ze dus niet los loopt…

Tot hoelang heeft jou zoontje dat gedaan?

Veel kindje lopen in het begin op de teentjes. Maar als ze nog niet los loopt zou ik me hier geen zorgen om maken.



Als ze straks los gaat lopen gaan de laarsjes vanzelf.

Bij S hadden we fysio ivm voorkeurshouding. S vond staan al heel vroeg leuk en de fysio gaf toen aan dat niet te gaan stimuleren omdat ze dan geneigd zijn te leren op tenen te lopen :?

Ze vertelde ons dat het goed was om dan balans spelletjes met hem te doen zodat hij gedwongen werd op zijn hielen te gaan staan en als ze in balans moeten blijven moeten ze automatisch ook hun hele voet gaan gebruiken.

Dit deed je eigenlijk simpel door op je schoot of op de bank voor je te laten staan aan je handen en dan steeds lichtjes naar achteren duwen (op hun hielen) zodat ze het gevoel krijgen achterover te vallen, dan gaan ze zich tegen proberen te houden en dat doen ze door platter op hun voeten te gaan staan om evenwich te houden.



Nu was dat al heel vroeg, tussen 6-10 maanden, dat zij dit uitlegde en toen hij ging lopen deed hij dat wel gelijk al op platte voet.

Maar misschien dat je de oefening kan proberen.

Hoi Clair,

Dat is inderdaad een goeie! Inmiddels is het goed gekomen en en loopt ze al hele einden netjes op haar voetjes!

Ah, kijk, heerlijk :lol:



S loopt nu sinds 2/3 weken geheel zelfstandig, zo schattig :mrgreen:

Ja leuk he! Ze lijken ook meteen zoveel groter… is zo schattig te zien! Heerlijk!!