Afgelopen zaterdag (11/8) zijn we begonnen met opvolgmelk (fris0 hypo-allergeen). Voor die tijd dronk ze fris0 hypo-allergeen nr. 1. Zaterdag merkten we niets aan haar. Zondag had ze iets van 3 poepluiers, eentje meer dan gebruikelijk. Maandag had ze er 6 en gisteren (dinsdag) had ze er nog meer. Het is geen diarree want de poep ziet er redelijk vast uit. Verder is ze nog steeds heel vrolijk en lacht en brabbelt nog als vanouds. Komt het vele poepen omdat ze moet wennen aan de opvolgmelk en zo ja, hoe lang duurt dit wennen? Kan er een andere redenen zijn voor het vele poepen (allergie? tandjes?). Kan ik er wat tegen doen? Ze heeft namelijk erg veel last van rode billetjes en dat komt denk ik doordat ze zoveel moet poepen. Of is het gewoon afwachten geblazen? We zijn trouwens 3,5 week geleden begonnen met bijvoeding en sinds een weekje of 2 eet ze iedere dag 1 banaan of 1 peer en daar heeft ze geen last van.
niemand?
Waar het door komt geen idee, dus je hebt niet veel aan mij maar hier is het zo dat als er tandjes door komen ze meer poept.
Misschien ook door de verandering van voeding maar dat heb ik hiet niet kunnen merken.
En rode billen ja moeilijk, als ze dan ook nog eens veel poepen wordt het alleen maar erger.
Sorry dat ik je niet kan helpen.
is er echt niemand die het zelfde heeft meegemaakt?
Hier wordt ook iets meer gepoept sinds ik van bv op kv over ben gegaan (nutrilon 3), hij is van 1 á 2 keer per dag naar 3 keer per dag (meestal dan) gegaan. Niet zo ‘extreem’ dus als bij jou. Hij krijgt nu ruim een maand alleen nog maar kv en in die tijd is het niet ‘beter’ geworden.
Hier hebben we ineens ook meer poepluiers, maar ik denk dat dat het gevolg is van de pap, sinds hij dat krijgt is het raak. Of het van andere melk zou komen weet ik niet, maar de samenstelling is natuurlijk anders, dus het zou kunnen dat ze daar op reageert.
ja hoor hier ook , sinds we met opvolgmelk (1 fles per dag als pap) en fruit etc zijn begonnen poept ie tegen de klippen omhoog :mrgreen:
4 of 5 luiers per dag (niet vol maar wel de moeite van het verschonen waard ) is geen uitzondering.
zo had enkel bv toch zijn voordelen weinig poepluiers en het stonk ook lang zo erg niet als wat hij nu produceert :sick: