Even een vraagje. Sinds Sofie over is naar flesjes van 165cc (daarvoor 135cc) ging ze vanzelf van 6 naar 5 voedingen omdat ze zelf 4 tot 4,5 uur tussen de voedingen laat. Alleen is ze sindsdien wel begonnen met spugen. Voorheen spuugde ze echt zelden, bij boeren kwam niets mee. Heel soms een mondje terug, op het einde van de fles. Heb trouwens niet overlegd met het CB over meer voeding. Iemand vroeg mij dit, moet dat dan?? :oops: :think: We zijn 165cc gaan geven omdat ze een paar dagen op rij alle 6 de flesjes met 135cc leeg dronk en daarna nog aan het ‘zoeken’ was. Uitgeprobeerd of ze misschien méér wilde, en dat was dus zo.
Maar nu spuugt ze bijna na iedere fles, maar dan pas zo’n 2 uur ná de voeding! Dan komt er echt een golfje terug. Ze kwijlt ook, blaast bellen, in de uren na een fles. Heb het idee dat ze een beetje ‘het zuur’ heeft dan, ruikt ook zo. En sinds enkele dagen komt het voor dat ze uit haar slaap wakker schiet, maar het komt ook voor als ze wakker is, en moet hoesten of niezen, waarbij dan wat melk mee omhoog komt die er door haar neusje uit komt! Zo zielig, ze gooit haar nekje naar achteren, lipjes op elkaar geperst, ze loopt rood aan. Echt een beetje in paniek dan.
Ze hoeft de fles niet leeg te drinken, maar doet dit vaak wel. Laat haar tussen door een keer boeren, soms wel twee keer. Vaak ook verschonen tussendoor. Na de fles nog een poos niet plat liggen, maar op schoot. En toch steeds na een uurtje of twee dat spugen. Herkenbaar??? Komt dit doordat haar maagje nog moet wennen? Of is er iets anders aan de hand?
Heb ook al een handdoek onder het matras gehad ter hoogte van haar hoofdje om terugloop te verminderen. Maar daardoor rolde ze naar de zijkant van het ledikantje waardoor ik haar 's ochtends steeds schuin maar haar koppie tegen de spijlen vond. :?
denk toch dat het dan te veel voeding is voor haar…
hier hetzelfde meer dan 180cc komt eruit…
wilde overgaan op 210cc maar dat komt er dan gewoon uit…kan een tijd duren maar het komt eruit…
dus blijf ik gewoon op 180cc…
Hmm…nu nog terug gaan naar 135cc? Dan is 5 voedingen natuurlijk ook te weinig, en zal ze weer terug gaan naar 6? Geen ramp, als ze dat dan ook maar doet. Maar anderzijds, ze drinkt nu onderhand ook alle 5 flessen met 165cc leeg. Zal morgen eens het CB bellen, die kon ik vandaag niet bereiken vanwege bevrijdingsdag. Vanmiddag trouwens ook een fles voor de helft met een kleiner speen-gaatje gegeven (stand 1 van de 3 standen) en de tweede helft op stand 2. Toen is er niets terug gekomen. Toeval? Morgen nog maar eens proberen.