Hoi,
twijfel of ik t hier moet plaatsen of bij “baby”.Maar goed.
Levi,bijna 9 maand,doet opeens heel erg moeilijk met t avondeten.Trekt een vies gezicht.Huilt ,wil niet zitten,"spuugt"t weer uit.Totdat ik met de yoghurt aankom.Dat kan ik maar niet snel genoeg geven.Hij eet dan ook raar.Wil de youhurt van t lepeltje zuigen en als de lepel uit zn mond is steekt hij zn tong uit(beetje moelijk uit te leggen…)Veel geknoei dus.
Vanmorgen moest ik zelfs moeite doen om zn pap te geven.Veel afleiden.
Normaliter is eten geen enkel probleem,hij at altijd alles op.Zonder problemen.De boterham gaat er zonder problemen in.
Nu komt er wel een tandje door.Vraag me af of t daarmee te maken heeft.
Komt iemand dit bekend voor?
Groetjes Silvana
Is gewoon een fase, heeft mijn dochter ook erg gehad.
Dat met die tong ook, indd erg lastig uit te leggen.
Maar vooral niet dwingen, wil hij niet eten dan niet !!
Gewoon na de warme hap een toetje aanbieden, dan heeft ie tenminste nog wel wat binnen. Hij begin vanzelf beter te eten. Het kan ook wel te maken hebben met de tandjes. Maar naar mijn idee is het een fase want was precies hetzelfde hier.
Hoi Romata,
vreemd he? T rare is dat hij wel de mond open doet als ik de lepel voor zn mond hou,maar zodra hij t in zn mond heeft is t foute boel en slikt ie t niet door of wel maar dan duurt t heel lang.
Maar ji zegt een fase:hoe lang duurt dat dan? En is er dan geen reden voor?
Ieder geval dank je voor je reactie!
Hier heeft het denk ik een week of 3 geduurd.
Daarna is ze heel goed gaan eten, en hebben we weer een klein dipje gehad eigenlijk weer precies hetzelfde, op die rare manier het eten naar buiten duwen met haar tong.
Maar dat heeft een paar dagen geduurd, en sindsdien eet ze nog steeds super.
Het eten lang in het mondje laten zitten herken ik nu nog steeds en dan vooral bij het toetje. Ik moet echt een nieuwe volle lepel tegen haar lipjes aanhouden en dan slikt ze het 1ste hapje door.
En volgens mij is er niet een reden voor, en gaan veel kindjes door deze fase heen.
Paar maanden terug waren er nog een aantal kindjes die dit deden, bij het topic waar ik schrijf.