Opeens niet meer doorslapen HELP !!

Vanaf 8 weekjes sliep mijn dochtertje door van 23:00 tot 8:30 ongeveer, heeeerlijk dus. Ze sliep al die tijd in de puckababy. Inmiddels drinkt ze al een tijdje 4 flessen, en dat ging goed. Ook zijn we de Puckababy gaan afbouwen en slaapt ze nu in een slaapzakje. Ook dat ging goed in het begin. Maar nu de laatste weken maakt ze er toch een potje van en het word alleen maar erger :shock:



We moeten er minimaal 5 x per nacht uit om een speentje te geven. Vannacht ben ik 8 x eruit geweest. 1 a 2 x oke, maar 5 a 8 x elke nacht dat ben ik echt BEU !!!



overdag slaapt ze goed en veel, minder laten slapen tsja hoe laat je een baby minder slapen die haar slaap nodig heeft.Als ik haar eerder uit bed haal dan huilt ze omdat ze gewoon doodmoe is.



Laten huilen 's nachts even is geen optie, want dan zal mijn andere dochter wakker worden, en heb er geen zin in om 2 meiden wakker te hebben.



Honger is het ook niet, want ze krijgt meer dan genoeg melk binnen, aangezien we nu ook alweer weken op 5 flessen zitten omdat mevrouw zo vroeg komt.



Dus hoe doorbreek ik dit, of heeft iemand tips ?

Is het geen sprongetjes tijd :think:

Hier hebben we hetzelfde gehad. We zijn toen hij 5 maanden was met bijvoeding begonnen en ineens was het voorbij. Ik heb toch het idee gehad dat het daaraan lag.

Misschien heeft ze niet genoeg aan alleen melk.

heel herkenbaar :hug:

Geen tips helaas. Hier ging het vanzelf beter. Maar dochter wordt nog steeds met fases wakker 's nacht. Maar met fases slaapt ze ook door.

hier vanaf het begin een slechte slaper. ondanks medicatie voor zijn reflux, inbakeren en nu ook voldoende bij en fles voeding nog steeds een slechte slaper.



het kan van alles zijn, sprongetje,tandjes, toe aan bijvoeding of misschien gewoon een fase.



heel vervelend en vermoeiend, ik moet er ook zeker 2-5 keer per nacht eruit. maar tips, behalve gewoon het vaste slaapritueel aanhouden en je kindje elke keer zeggen dat het tijd is om te slapen,heb ik verder ook niet.

haal je haar uit bed als ze wakker is? ik troost in bed, alleen als hij echt overstuur is haal ik hem eruit. ik geef gewoon weer zijn speentje, een aai over zijn bol en zeg dat hij weer lekker kan gaan slapen.



maar DE tip heb ik ook niet, anders zou die van mij ook wel beter slapen :wink:

rond die periode had Aukje dat ook. Zal wel een sprongetje zijn die eraan komt.



Heb je al eens geprobeerd om haar wat langer te laten huilen? Hier dacht ik ook altijd dat dochterlief er van wakker zou worden, maar die slaapt er gewoon heerlijk doorheen :thumbup:

geen tips helaas, maar ik kan je wel een hand geven.

Ons kleintje is met 3 maanden begonnen met wakker worden, en is nu nog steeds elke nacht wakker voor zijn speen.

vannacht was een goede nacht, ik hoefde maar 4x. maar in een slechte nacht is het soms wel 10-12 keer :zzz: .



kan je dus alleen maar sterkte wensen, en als je de gouden tip hebt, hoor ik het erg graag :slight_smile:

Slaapt zij bij jou? Dat zou wel kunnen helpen.

Mijn dochtertje heeft ook eczeem.

2 dagen geleden naar de HAP geweest omdat we er helemaal doorheen zaten. Huilbuien waar ze haast niet meer uit kwam. Dus dacht misschien heeft ze last van haar oortjes. Maar oortjes/longen/hartje waren allemaal goed. Waarschijnlijk vergaat ze gewoon van de jeuk, en word ze daarom tig x per nacht wakker.



Nu is haar eczeem rustiger, en heeft ze gisteren weer sinds tijden doorgeslapen van 22:00 tot 8:00.



Of het een verband heeft met haar eczeem of een sprongetje zullen we snel genoeg gaan zien als haar eczeem weer heel erg gaat opspelen. Dat zal wel weer over een paar dagen zijn…

Hoegaat t inmiddels met J.?



Ik zit met t zelfde dilemma :cry:

Kleine T. Slaapt vanaf dag 1 niet erg veel overdag en is heel snel overgegaan naar bijna niet slapwn overdag, maar gelukkig wel maar 1 keer melden per nacht, ik dacht dat hij nooit meer gingdoorslapen maar sinds 1,5 maand ofzo sliep hij 8 uur achter elkaar door snachts, heeeerlijk!



Maar… Helaas! Sinds de prikjes van 2 weken terug , meld hij zich snachts weer :cry: Ook al voed ik hem om 1 uur nog even goed, komtj hij rond 3/4 uur weer. De bv loopt als een gek dus dat is t niet, hij is wel veel ziek geweest in de afgelopen 2 weken, denk 1,5 week van die 2 weken in totaal ziek geweest, maar kan t daar nog vabn komen? Hij hoest nu ook sinds gisteren, ‘zucht’ arm kind :frowning: ( net een zeehondje :oops: ), oh en hier geen speen in t spel die wil die niet en hoeft verder ook nergens op te zuigen dus dat is t ook niet…



Wat kan t zijn… En kan ik er misschien iets aan doen? :pray:

Dat heb ik met Steven ook gehad en nu soms nog met vlagen. Hij werd regelmatig wakker van de jeuk, enorme huilbuien dan 's nachts.



Als een je moe wordt wordt je huid warm en krijg je meer jeuk, zo zie ik altijd wanneer het tijd is voor Steven om naar bed te gaan.

Maar als hij te warm gekleed is, of een pyama aan heeft die kriebelt dan wordt hij vaak ook wakker van de jeuk. Maar ook als zijn kamer wat koeler is kan meneer niet goed slapen. We houden nu zijn kamer temperatuur, op dezelfde temperatuur als de woonkamer, en trekken hem een krabpakje aan van katoen (deze heeft geen kreibelende naden enzo) zo kan hij zich ook niet krabben waardoor hij meer jeuk krijgt, en over het krabpakje een slaapzakje.

Op deze manier gaat het redelijk en slaapt hij het meest door. Maar op slechte dagen met veel eczeem en jeuk blijft het lastig.