Sanne krijgt sinds een week een beetje bijvoeding (fruit en groente) op advies van het cb en dat gaat echt goed. Ze wordt echt kwaad als het te lang duurt dat je met een volgend hapje komt.
Maar dat is niet de vraag. Ik bemerk dat ze minder vaak ontlasting heeft. Ze had met alleen bv minimaal 1 x per dag een volle poepluier, soms zelfs 2 x. Nu met de bv en bijvoeding heeft ze maar 1 x per 2 dagen een peopluier en dan ook maar minimaal. Ze is erg vrolijk, slaapt goed, drinkt goed, heeft ruimvoldoende volle plasluiers, maar is dit normaal?
Het is meer uit nieuwsgierigheid om dit te weten, want ik maak me er geen zorgen over.
Haar darmpjes moeten waarschijnlijk wennen aan de overschakeling. Over het algemeen zijn de darmen pas met 6 maanden rijp genoeg voor ander voedsel dan melk.
Als ze er verder geen last van heeft, dan is het ook geen probleem lijkt me.
Waarom had het CB eigenlijk aangeraden om met bijvoeding te starten?
Dat vroeg ik me ook af, bij bv hoef je voor 6 maanden echt niet bij te voeden.
Sanne begon rond de 4 maanden wat minder te komen en na 14 dagen opeens weer heel veel meer en ook 's nachts 2 tot zelf 3 x. Mij begon dat ook op te breken. Sanne keek al ons eten uit de mond en mopperde vaak dan ook, zodra er iets te dicht bij haar mond kwam dan ging die al open :think: . Het cb vond het wel erg vroeg, maar zeiden dat ik met een beetje fruit/groenten kon beginnen om te proberen, omdat ik het anders niet trok om weer naar 8 a 9 voedingen per dag te gaan, waarvan er 3 a 4 'snachts.
Ik ben begonnen met een paar hapjes en nu drinkt ze 5 a 6 voedingen en daarnaast een beetje fruit in de ochtend en begin van de avond een beetje groenten. Ze is ook veel actiever/ vrolijker en is echt kwaad als ik stop met 50 gram voeding. Ik vind dat genoeg, maar Sanne denkt er anders over :mrgreen:
Het cb geeft nu aan dat ze al wel meer mag, maar dat hoeft van mij nog niet. Ik ben allang blij dat ze nu 1 keer per nacht komt. En een enkele keer een doorslaper.
Het cb gaf aan de meeste kindjes er echt nog geen behoefte aan hebben en dat Sanne erg vroeg is ermee. Onze Bas kreeg fv en die was met krap 4 maanden ook al aan de bijvoeding.