Sinds een paar weken heeft Lienke in haar knieholte exceem. Weet haast wel zeker dat het exceem is want het ziet er net zo uit als het exceem van Rick. Ze heeft hier nog nooit eerder last van gehad, een paar weken geleden was het er opeens. Het zit alleen in haar knieholte en verder nergens.
Zijn er meer kindjes die opeens exceem hadden?
In diezelfde knieholte zitten ook 2 waterwratjes, dus Lienke is steeds flink aan het krabben. Ik doe er steeds vaseline lanette op en dat lijkt wel iets te helpen. De ene dag is het exceem rustiger dan de andere.
Heeft iemand verder nog tips?
Groetjes Renate
Misschien toch even naar de huisarts om te laten bekijken :think:
dan krijg je voor haar ook zalf op naam
o, het schint zo te jeuken, die van mij keabt ook altijd zo :?
Ik ga de dokter binnenkort ook maar weer eens verblijden met een bezoekje :?
succes en sterkte voor je meisje :hug:
Denk idd dat ik volgende week maar even met Lienke bij de huisarts langs ga om het te laten zien. Het jeukt haar wel dus ze krabt er nogal eens langs en dat is voor die waterwratjes natuurlijk ook niet goed want als ze die loskrabt krijgt ze er nog meer.
Groetjes Renate
Eli kreeg het ook zomaar opeeens…terwijl wij het niet hebben (Jo ook niet). Hij was toen 16/17 maanden…MAAR het was wel 1 week na zn BMR…denk dat het daar in zit…
Heeft Eli het nu nog?
Hub en ik hebben ook geen exceem, maar Rick wel dus zal toch wel in onze genen zitten denk ik.
@Renate_Sch wrote:
Heeft Eli het nu nog?
Hub en ik hebben ook geen exceem, maar Rick wel dus zal toch wel in onze genen zitten denk ik.
Jaja…het zit er nog steeds. het is sinds december nog geen dag weggeweest,maar moet wel zeggen, nu het weer wat warmer wordt,dat z’n huid ook beter lijkt te worden.
(weg gaat het natuurlijk niet helemaal).
Hij heeft het “gelukkig” alleen op zn romp/benen en armen…niet in zn gezicht dus…klinkt raar,maar daar ben ik eerlijk gezegd wel “blij” om…
Het zou voor hem gewoon vervelend kunnen worden…(voor zover het niet al vervelend is).
Hij heeft het voornamelijk in de knieholtes/armholtes. Daar zitten de echte rode vlekken/plekken. Over de rest van zn benen/armen/rug zit vaak een kleurloze/gortdroge huidlaag die bovenop zn eigen huid lijkt te liggen…valt niet tegenop te smeren.
Alleen de rode plekken behandelen we met Hydrocortison en dat werkt goed. Voor de rest van zn lichaam gebruiken we af en aan de vette cremes…daar heeft hij verder ook geen last van. Alleen de rode plekken krabt hij aan.
Nu ik terugdenk had hij sinds z’n geboorte op de zijkant van zn gezicht 1 klein, droog plekje wat na elke enting even opspeelde…dus het zat er bij hem al in,maar brak afgelopen december pas echt uit.
Zijn neefje lijkt het nu ook te gaan krijgen,dus durf wel te stellen dat het alsnog aan de kant vanm’n man vandaan lijkt te komen. Al hebben mijn man en broer het beide zelf niet…
Voorkomen kan je het niet als hij “voorbestemd” was het te krijgen…misschien heb ik het met de BV hooguit kunnen verminderen/uitstellen…vandaar dat het zo laat pas uitbrak.
De BMR/Men-C prik is natuurlijk best een heftige prik…dat is vast een klap voor zn weerstand geweest…(verklaart waarom het 1 week na die prik ineens uitbrak).
Ik zou er gewoon mee naar de HA gaan. Die kan je vast verder helpen.