Opdrogen?

Kan je melk zo maar van de een op andere dag opdrogen?

Ik kolf op werk 2 maal per dag, normaal gesproken heb ik dan 2 volle flesjes van zo een 140-160 ML per flesje. Vandaag had ik vanmorgen moeite om een flesje vol te kolven hoewel het uiteindelijk toch gelukt is, maar vanmiddag kreeg ik maar een half flesje vol. Skyler heeft vervolgens gewoon nog twee maal aan mijn borsten gegeten en lijkt erg content en ligt nu ook lekker te slapen.

De laatste voeding deed hij aan de rechterkant en dus probeerde ik nog even te kolven, om dat halve flesje misschien nog vol te krijgen… Ik kreeg er bijna niets uit en heb dus beide kanten geprobeerd te legen en uiteindelijk had ik maar 20 ml.

Ik heb wel gewoon het toeschietreflex gevoel gehad vandaag, ook terwijl Skyler aan het eten was. (Af en toe voel ik het zelfs al ik niet kolf, of Skyler aan de borst heb, maar dat het ik al vanaf het begin af aan)

Zou ik vandaag gewoon een dipje hebben wat betreft het kolven, of kan je melk zo maar opdrogen? (Ik wordt nu al verdrietig als ik denk dat dit het einde al zou zijn… :cry: )

Het is nooit zomaar van de ene op de andere dag op hoor, maak je geen zorgen. Je kunt best een dipje hebben, of regeldagen. Ik had ook wel eens dagen dat ik veel minder kolfde. De enige remedie om de productie weer een beetje op te vijzelen is je kleintje veel aanleggen en eventueel vaker kolven. Dan krijgen je borsten een seintje dat ze meer moeten gaan aanmaken en je zult zien dat het met een paar dagen weer helemaal in orde is.

Dus: relax! En succes :thumbup: .

ik kolf ook wel eens minder en word daar verdrietig van maar vaak is het devolgende dag al weer beter. ik krijg trouwens niets gekolfd uit een borst waar net uit gwdronken is.