opa/oma oppas subsidie, wie weet hoe het werkt?

ik kom er maar niet uit, op internet is zoveel te vinden waar je je kan inschrijven, is dat vertrouwd?

ik weet dat ik via de belasting dan de kinderopvangtoeslag kan krijgen, of moet ik gewoon via een erkend gastouderburo gaan doen…??

opa en oma passen sinds een tijdje weer op namelijk en het is jammer als ze er geld voor kunnen krijgen het dan niet te doen…

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=14169

misschien heb je daar iets aan ?

dankje, dit soort sites bedoel ik dus, er staat nergens dat je voor hun services moet betalen, je kan er geen prijslijst vinden, ik kan me niet indenken dat het zo simpel is dat je je op een site gratis inschrijft en dat meteen recht hebt op de toeslag??

kinderopvang toeslag aanvragen weet ik hoe het werkt, dat heb ik nu ook, die moet ik straks alleen wijzigen omdat daphne dan ook naar een gastouder gaat…en opa en oma die dan af en toe opassen…en nu tijdelijk dus dan heel veel…

Ik heb dit een tijdje terug ook aangevraagd en zit nu bij gastouderburo ViaViela. Mss een tip maar ik weet niet of het ook bij jou in de buurt zit.

Anders gewoon bellen met verschillende buro’s. Er zit schijnbaar noga wat verschil in prijs (wist ik ook niet)

Anke, hier op kok (kijk maar even bij de ondernemende mama’s bij -contact-) Heeft een vestiging van Viaviela. Je kan haar es PB-en?

ik ga eens kijken dank je!!

Je ouders zullen erkende gastouders moeten worden volgens mij en dus via een gastouderburo waar jij je dan bij aanmeld. Dat gaat je dan wel extra geld kosten maar dat krijg je grotendeels weer terug.

Alleen via een gastouderburo kan je aanspraak maken op vergoeding via rijk/werk.

Ik had hier ook een onderwerp over hoe wij het hebben geregeld, maar zie dat dat is verwijderd!?

Je moet iig een erkend gastouderbureua hebben, en je ouders in laten schrijven. Dan krijg je via de belasting geld terug mits je niet over het max. te vergoeden uurbedrag gaat (ik dacht 5.82 euro).

Wat je terug krijgt is weer afhankelijk van je inkomen.

Tijn gaat 1 x per week naar oma/opa en 1 x per week 6 uur naar gastouder, die staan allemaal ingeschreven bij hetzelfde bureau. Ik betaal de gastouder gewoon haar tarief, en heb uitgerekend hoeveel ik onze ouders kan geven zodat ik aan het max. te vergoeden uurtarief zit.

Onze ouders hoeven niets voor het oppassen, dus wat wij hen hebben overgemaakt komt weer terug (op Tijn’s spaarrekening).

Uiteindelijk kost kinderopvang ons helemaal niets en hebben we iedere maand zelfs 20 euro extra.