wie heeft er ervaring met de opa en oma vergoeding van roodkapje ,
een bureau dat volgends mij zoiets is al viaviela en div
waar ja als oma oppast op de kleinkids en je daar via de gemeente of de belasting een vergoeding van krijgt
ik geloof er weinig van en ben bang voor de addertjes onder het gras
mijn vriend gelooft er zeker weten ook niks van
maar mijn ouders willen zich wel er over laten informeren , dus moet ik er nou wel aan meewerken , morgen dus
ik ben benuwd
wie doet dit ook of weet er wat van
alvast bedankt
Volgens mij zitten er niet zoveel adders onder het gras hoor.
Als jij je kinderopvang regelt via een erkend gastouderbureau, krijg je hiervoor een groot deel vergoed door de belasting (hoeveel, is afhankelijk van je inkomen, dat kun je precies berekenen op de website van de belastingdienst).
De gastouder ontvangt een vergoeding per uur, en moet hierover gewoon inkomstenbelasting betalen (hangt er een beetje vanaf of ze boven een bepaalde grens komen).
En daarnaast betaal je nog een vergoeding aan het gastouderbureau. De prijzen kunnen flink verschillen per bureau, dus het loont wel de moeite om nog even verder te kijken dan alleen deze ‘roodkapje’, zodat je goed kunt vergelijken.
Ik heb het pas allemaal uitgezocht, en wij houden er echt een leuk bedrag aan over. In principe zijn dat natuurlijk extra inkomsten voor opa & oma, maar zij geven weer een deel terug aan ons, zodat het ons uiteindelijk niets kost, en zij houden er toch nog wel een aardig bedrag aan over.
Succes met uitzoeken!
Mijn zus en ik maken al enige tijd van Roodkapje en dat bevalt zeer slecht. Dit ligt echter aan hun eigen personeel want het principe werkt prima. Na lang zoeken heb ik een gastouderbureau gevonden die goede recensies heeft en 60 euro per maand goedkoper is, via trosradar.
Goed vergelijken en onderzoeken is wel belangrijk.
Succes ermee, het loont zeker de moeite!
hou er wel rekening mee dat als opa en oma heffingkorting krijgen dit minder wordt zo ook met huursubside en alle heffingskortingen.
de betaling voor het oppassen wordt 4,4 % ziektekostenbijdrage over verdiende geld betaald en 33,60% belasting over elke euro die verdient worden.
verder mogen opa en oma aantoonbare kosten weer aftrekken van hun verdienst,maar let op alles moet met bonnetjes verantwoordt worden.
dus niet echt addertjes onder het gras maar wel dingen om rekening mee te houden
Hier ook opa en oma passen (strax) op via een gastouderbureau, wel eentje uit de buurt, leek me wel zo veilig (nou ja en makkelijk dat je met vragen ff binnen kunt lopen)
Subsidie is altijd hoger dan de belasting die je moet betalen. Dus opa en oma houden er aan over en het kost jullie niks (mits opa en oma jullie deel terugbetalen)