Op zoek naar het meest geschikte zwem'hulpmiddel'

Bij het vrijzwemmen is het in veel (bijna alle?) baden verplicht om zo’n zwemband of van die bandjes voor om de armen te gebruiken.

Zo’n zwemband vind ik persoonlijk erg ‘ongezellig’ en het lijkt me voor het kind ook koud, omdat het kind voor een groot deel boven water zit. De zwembandjes voor om de armen lijken me voor een kindje van rond de 8 maanden nog niet erg geschikt, omdat al het gewicht daar dan op komt?

Zijn er nog alternatieven? Of kunnen die zwembandjes voor om de armen ook op deze leeftijd al? Of is zo’n zwemvestachtigding handig? En zo ja, waar kun je die in kleine maatjes kopen?

Bij een goede baby winkel!!

Lianne heeft een zwemband die vast zit over dr schouders waardoor ze dus gewoon op dr buik kan zwemmen.

Die heb ik nog nooit gezien… Heb je misschien een fotootje van zo’n band of, nog beter, de naam van een winkel waar ze die verkopen?

(Of bedoel je een zwemvest…? Die heb ik in babywinkels nog nooit gezien…maar heb hem wel op internet gevonden, dus die zou ik sowieso kunnen bestellen.)

Lianne slaapt nu, ik zal straks als ze wakker is ff kijken hoe die heet.

Dank je wel. :slight_smile:

Deze heb ik trouwens op internet gevonden:

Mensen ervaring met zo’n soort vestje? Is dat handig?

Ja vervelend is dat he, maar hier bij ons in het zwembad als ik vooraan blijf dan mag ik haar wel gewoon los in het water houden zonder bandjes of zwemband. Of ligt er ook aan welke badmeester er staat, en dan mag het gewoon wel door heel het zwembad. Maar wij gaan dan alleen tijdens ouderzwemmen.

En zo’n zwemvestje voor zo’n jong kindje is niets, ze kruipen heel erg omhoog en als het ware word dan het hoofdje de lucht in gedrukt.

Zo’n zwemband met die bandjes zodat ze op een buik kunnen zwemmen ( zie foto ). Is het rugje ook erg bloot.

Maar wij zitten nooit zo erg lang in het water met een band, omdat ik dat ook koud vind. Zit liever met haar in een babybadje, waar het water lekker warm is.

:mrgreen: ik hoef dus niet meer te kijken welke zwemband lianne heeft.

De bovenstaande foto is het :thumbup:

Maar in zo’n band zit ze ook best ver van je af?

Babybadje is voor ons (nog) niet zo geschikt, omdat Jinthe nog niet kan zitten.

Wij gaan ook alleen tijdens het gezinszwemmen, maar ook dan mag het echt alleen met bandjes… :thumbdown:

zo’n band is perfect :stuck_out_tongue:

dat heb ik met kyano ook altijd gedaan

hij trappelde als een kikker door het water :mrgreen:

We hebben zo’n band (zonder dingen over de schouder), maar ik vind dat dus verre van perfect… :wink:

@Nienke123 wrote:

Maar in zo’n band zit ze ook best ver van je af?

Babybadje is voor ons (nog) niet zo geschikt, omdat Jinthe nog niet kan zitten.

Wij gaan ook alleen tijdens het gezinszwemmen, maar ook dan mag het echt alleen met bandjes… :thumbdown:

Heb dat een keer op vakantie gehad… was ik samen met mijn moeder en de oudste die toen 5 maand was een midweek weg.

Hier in het zwembad mag je gewoon je kind op de arm houden, maar daar moest hij met zijn 5 maand dus serieus vleugeltjes om! Die dingen waren net zo breed als zijn armen lang zo’n beetje.

Het mag duidelijk zijn dat ons normaliter waterratje er helemaal niks aan vond… alleen maar huilen met die armen wijd uit :thumbdown:

Wij hebben zo’n band (maar dan zonder die banden over de schouders) en dat vonden onze kinderen alledrie helemaal geweldig! Dat wisselen we dan af met zwemmen bij papa of mama op de arm.

Wij hebben hier ook een swimtrainer en vindt hem helemaal geweldig :thumbup:

Hij ligt voor een groot deel in het water en spartelt er op los.

mooi voordeel van dit ding is dat kinderen de “kikkerslag” van hun beentjes in het water behouden.

Normaal verdwijnt dit en moet dit weer opnieuw worden aangeleerd tijdens het zwemmen.

Hij doet het nu nog steeds en komt er ook nog tot zijn grote plezier mee voor uit :inlove:

Ik vondt het nog wel mee vallen hoe ver zijn rug boven water zit, wij zitten zo 2 uur in het water en hij vindt het weldig.

Wij moesten juist iets hebben waarmee hij warm bleef, omdat onze zoon een warmteregulatie probleempje heeft en dus heel snel onderkoelt kan raken.

Ook zit hij hier mee niet zo ver van je af hoor, hij kan met zijn armpjes mij nog met gemak aanraken.

Met de band die wij hebben haalt ze ons met haar armpjes ook wel…maar ik vind het zo fijn om haar echt dicht tegen me aan te hebben…

waar je misschien ook eens zou kunnen kijken is op

ww punt 0tot24maanden punt nl

Daar vindt je allerlei zwemartikelen ook drijfsuites voor kleine kinderen.

Dank je! Daar hebben ze wel dingen die me heel geschikt lijken (floatsuit badpak)!

Ik ga maar eens op zoek of ze ook ergens misschien nog wat goedkoper zijn, want ik vind 40 euro toch best een hoop geld (maar wat niet anders kan, dat kan niet anders ;)). :oops:

Ik zie ze hier in t zwembad veel met die ‘gevulde badpakken’.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je zo’n kleintje niet meer op de arm zou mogen houden… Fenna vindt t juist heerlijk! Volgens mij is dat juist het meest veilige…