Op welke leeftijd...

sinterklaas is veeel te leuk om te laten liggen, ik zou er als ik geen kinderwens zou hebben, haast toch kinderen voor willen, om het nog eens van zo dichtbij te kunnen meemaken :mrgreen:



Vorig jaar was nano bijna twee (week na sint jarig), en toen had ie er niet zo veel mee. hij is wel mee geweest naar de intocht (dat was meer omdat ik dat altijd zo leuk vind, en ik nu eindelijk een smoes had in de vorm van een 80cm groot dingetje in mijn rugdrager 8) ), en naar de sint op mijn werk. maar die vond ie pas interessant toen ze hem gingen uitzwaaien.



dit jaar is ie er wel al echt mee bezig, ik heb een heel aardig boekje gekocht, dat hebben we al een paar keer gelezen. en we gaan denk ik ook weer naar de intocht hier, en de sint komt op het kdv en op werk, en hij mag ook nog zijn schoen zetten. de bofkont :slight_smile:



Ik heb er zin in!!! (en ik zag dat ze bij de dirk pietenpakjes voor 3 euro verkopen. drie keer raden wie er vanaf maandag als zwarte piet door het leven gaat :slight_smile: )





@lena3 wrote:

hee, kregen jullie vroeger van dat ‘grote snoep’ in de schoen (chocoletter bijv) of cadeautjes in de schoen? Ik geloof dat dat nu wel normaal is, maar wij kregen altijd een paar pepernoten of chocomuntjes, of zo’n kikkertje ofzo.

Wat kregen jullie vroeger en wat geef je nu?



in de schoen werd bij ons alleen eten ingedaan. pepernoten en van die muisjes en manderijntjes. en we mochten um volgens mij altijd zetten, maar er zat maar 1 x in de week of zo iets in.
ik weet nog niet hoe ik dat met nano precies ga doen .vind um nog te jong om het zo vaak te laten zetten en dan maar soms iets in, dus hij mag um gewoon een paar keer zetten. en eigenlijk wil ik ook geen cadeautjes erin, maar nou heb ik laatst wel hele schattige houten kaboutertjes bij de hema gekocht, die eigenlijk erom vragen om a.s.a.p. in nano's schoen te verdwijnen..... :think: :mrgreen:

@fiep klophout wrote:



Ik heb er zin in!!! (en ik zag dat ze bij de dirk pietenpakjes voor 3 euro verkopen. drie keer raden wie er vanaf maandag als zwarte piet door het leven gaat :slight_smile: )






:think:

Maar Sinterklaas is toch niet in het land???

Wij zijn er vanaf dit jaar ook echt mee bezig. M.ateo heeft het vaak over Sinterklaas. Ik vind het het helemaal leuk.

Heb al (bij de makro) een doos schoensnoep gekocht en de dvd over het paard van Sinterklaas ligt al klaar.

Maar hier begint de pret toch echt pas als de goede man het land in vaart...

@Madre wrote:

@fiep klophout wrote:


Ik heb er zin in!!! (en ik zag dat ze bij de dirk pietenpakjes voor 3 euro verkopen. drie keer raden wie er vanaf maandag als zwarte piet door het leven gaat :slight_smile: )






:think:

Maar Sinterklaas is toch niet in het land???
(...)
Maar hier begint de pret toch echt pas als de goede man het land in vaart...

ja, maar ik moet um wel een beetje voorbereiden natuurlijk. kan toch niet naar die intocht gaan terwijl nano geen flauw benul heeft van wie die gekke man is met die rare driehoek op zijn hoofd, en zonder dat ie de teksten van die liedjes kent? Dus het is gewoon voorstudie. Maar ik denk dat ie als ik het zwarte pietenpakje koop, die idd pas dan aan mag. en sinterklaassnoep komt hier ook echt alleen maar als ie al in het land is.
Maar ik heb net wel voor het eerst mijn sint-cd opgezet, (en het ruikt meteen vanzelf naar speculaas en warme choc hier :inlove: ), als ik kijk naar nano's reactie(hij springt nu hardmeezingend met het boek van sint in zijn hand door de kamer heen), zijn ze er op het kdv al ietsje eerder mee begonnen....

weet je madre, ik ben bij heel veel dingen echt een zeur en niet te vroeg en niet te overdreven. maar zoals je weet: ik ben gewoon smoorverliefd op de sint, en daar hou ik me 10 maanden per jaar bij in, maar nu hou ik het niet meer hoor :mrgreen:

Wij vierden al pakjesavond toen onze dochter 5 maanden oud was. Oké, dat was vooral voor onszelf natuurlijk, maar hubbie en ik vonden het beiden zo leuk dat het eindelijk, na al die jaren weer ‘mocht’ (we zijn allebei de jongste thuis, dus het was al zo’n 15 jaar geleden).



Vorig jaar was ons meisje bijna anderhalf, toen snapte ze het hele idee natuurlijk ook nog niet, maar ze wist al wel drommels goed dat ze het leuk vond. Dat glimmende gezichtje als er 's morgens een klein kadootje in de schoen zat, met als hoogtepunt natuurlijk die zak met kadootjes… :inlove:



Dit jaar is ze bijna twee en een half, maar ze krijgt het nu toch al aardig mee allemaal. Als ze Sint of Piet ziet op TV of op een plaatje begint ze al te glunderen, en ze heeft het ook regelmatig over “Kaas en Piet”. Ik denk dan ook dat dit echt dé leeftijd is om ermee te beginnen.



Wij gaan ook zeker met haar naar de intocht, en ook de Club van Sinterklaas wordt hier trouw op tv gevolgd.

Ze mag bij ons op zaterdag haar schoentje zetten, 3 x in totaal dus, en dan zit er 's morgens een klein kadootje in. Verder vieren we het de zondagmiddag voor Sinterklaas bij opa en oma, en op pakjesavond zelf lekker met z’n drietjes thuis. :inlove: