Hallo allemaal,
Wij krijgen er straks een tweede bij en om te voorkomen dat we een tweede ledikant aan moeten schaffen vroeg ik me af op welke leeftijd onze oudste in een groot bed zou kunnen. Nummer 2 gaat eerst in de wieg en tegen de tijd dat die aan heet ledikant toe is, is de oudste zo’n 18 tot 19 maanden. Is dat te jong voor een groot bed? Ze is niet echt een rustige slaper… (rolt en draait alle kanten uit).
Alvast bedankt!
Ja zo dacht ik t ook te doen… oudste was anderhalf toen de 2e kwam… die heeft 5 mnd in een wiegje gelegen en toen ging zij over naar een groter bed… Maar oewwwww wat een spijt… mijn dochter had echt zo’n behoefte aan die ‘veiligheid’ en ‘geborgenheid’ van een ledikant… Het werkte gewoon niet… Kind sliep onrustig en stond telkens op uit bed… Weken lang gewoon terug gelegd telkens, tot we op een avond 14 keer opgestaan zijn op haar terug te leggen… Toen waren we er flauw van… Ikea ledikant aangeschaft… en je hebt ze heel goedkoop al vanaf 39 euro, wij hadden toen een van 89 euro gekocht maar die van 39 is ook goed als je er een goed matrasje inlegt… die van 89 had een zijstuk dat je er later uit kan halen… vandaar… maar goed, kind slaapt als een roos sinds ze weer in het ledikant ligt…
Maar ik hoor ook verhalen waarin het wel goed kan gaan… helaas bij ons dus niet…
Succes…
mijn zoon was bijna 2 en is gelijk overgegaan van ledikant naar 1 persoons bed … en daar slaapt ie nou nog in , moet ik wel erbij zeggen dat dominique toch al niet snel ergens van onder de indruk is , en een groot bed vond hij suuuper vet , nu ik er zo over nadenk heeft ie ook niet eens zo een valhekje naast zn hoofdeinde gehad , hij is gaan liggen erin en is er geen een keer uit gevallen …
god wat een makkelijk kind heb ik toch …
nouja je zal wel niet veel aan mij hebben maar toch
Ik denk niet dat de komst van een 2e en dus het opgeven van het bedje aan de tweede psychisch een goede zet is voor je eerste.
Dus aan mij heb je ook niets.
Ik zou dus nooit een bed kopen voor mijn kinderen omdat het nieuwe kindje er in zou moeten liggen…Je oudste moet al wennen aan de hele situatie en dan ook nog haar veilige nest op moeten geven…neuh…
Je kan op mp ledikantjes voor 30 euro kopen dus als geld het probleem is zou ik toch even sparen.
18 a 19 maanden zou ik ook te jong vinden.
Ze zijn hier beide met 21 maanden naar een peuterbedje gegaan, maar echt vanuit hun eigen ledikantje.
Ik zou dus ook een extra ledikant doen.
Je weet ook niet of je baby goed slaapt in de wieg, onze jongste heeft niet in de wieg willen slapen, kinderwagen wel, rieten mandje ook, maar de echte grote wieg waar hij nu nog wel in had gepast… nope. Brullen.
Gewoon idd Ikea, marktplaats of een outlet.
Kun je rustiger aan doen. :thumbup:
Ik zou toch ook een extra ledikantje aanschaffen voor deze leeftijd. Mijn dochter is met 23 maanden overgegaan naar een peuterbed, omdat ik zwanger was van de tweede. Dit is bij ons erg goed gegaan.
Wij hebben onze eerste dochter ongeveer een maand of vijf voor de uitgerekende datum haar nieuwe bed en kamer gegeven. Dit hebben we bewust gedaan zodat ze geen plaats hoefde te maken voor de baby, maar in alle rust kon wennen aan haar bedje.
Lucas was bijna 3 jaar en Pepijn was 2,5 toen hij naar een groot bed ging en toen vond ik ze nog klein in zo’n groot bed
Hier hebben ze dus in het ledikantje gelegen tot ze eruit gegroeid waren.
Tussen Lucas & Pepijn zit net 1 jaar en wij hebben voor Pepijn destijds een goedkoper ledikantje gekocht bij prenatal was maar 60,-
Hier een zelfde “probleem” gehad. De oudste was net 13 dagen twee toen zijn broertje zich aandiende. Met 20 maanden is hij verhuist naar een andere kamer, met ook een ander bed. Dit was toen nog een peuterbedje. Ook al is de oudste ook zo’n draaikont, ligt echt geen seconde stil is hij nooit uit het peuterbedje gevallen. Wel een keer uit het grote bed (helaas voor hem was dat een half hoogslaper, sliep op de grond zo door en weet er echt helemaal niets meer van. Papa en mama wel hoor!) Nummer twee ging iets later over op een groot bed, maar kreeg toen wel gelijk een echt groot bed. Daar is hij twee keer uit gevallen, maar gaat nu echt heel super. Succes met je keus!
Toen Rick op komst was kreeg Lienke een nieuwe kamer en ook een nieuw bed, een groot bed. Ze was toen ongeveer 20 mnd. Wij hebben wel een bedhekje gekocht zodat ze ons niet uit bed rolt. Vanaf het begin is het hier goed gegaan en geen probleem geweest.
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was.
Groetjes Renate
Dank jullie wel voor de adviezen en ervaringen. Zoals altijd, lekker verschillend allemaal dus wat is wijsheid :think:
Het probleem is vooral dat ik toch wel een goed bedje wil hebben, of in elk geval een goede matras, toch wel belangrijk voor de rug enzo. Met 30 euro kom ik dus nergens. Maar misschien kan ik wat tweedehands vinden.
Ik heb gelukkig nog even tijd erover na te denken!