Een aantal weken terug zegt tigo opeens: mama, ik wil geen zomervakantie…
Dus ik vraag waarom niet en toen kwam het antwoord. Na de zomervakantie moet ik naar groep 3 en dat vind ik zo spannend…
Arm kind, is altijd vooraf zo angstig voor het onbekende (net zijn moeder ).
Maar gisteren kwam hij hartstikke trots thuis. Ze waren met de kindjes van groep 2 een uurtje gaan wennen in groep 3. Ze hadden een uurtje met de kids uit groep 3 geruild. Hij had 2 werkjes gemaakt en hij zei letterlijk: nu vind ik het echt niet meer spannend, maar juist leuk!.
Volgende week gaan ze weer een uurtje maar dan naar de andere groep 3, zodat ze al bekend zijn met alle2 de juffen (nu is nog niet bekend bij welke juf hij in de klas komt)
Leuk dat de school dat zo doet om de kinderen te laten wennen aan groep 3!!!
Leuk he! Doen ze hier ook! Basten mag over 2 weekjes een ochtend gaan meedraaien in groep 3. Hij heeft er nu al zin in!
hoii
oooo de oudste mag na de zomer vakantie ook naar groep3 maar gaat niet wennen. vind dat wennen wel grandioos klinken denk dat de stap veel minder eng is voor de
ga maandag toch eens informeren hier over
Ik vond het ook een super initiatief van de school…
Stel het voor miranda, misschien is het op de school van jouw oudste ook wel te regelen
hier doen ze dat ook elk jaar
het voordeel is ook, dat jan mij na de vakantie kan vertellen naar welk lokaal hij moet :lol:
Hier doen ze het ook zo.
In de laatste week voor de zomervakantie gaan ze een keer kijken in hun nieuwe klas en bij hun nieuwe juf.
Harstikke leuk voor die kids.
hier gaat het net zo, groep gaat een middag naar de vervolgschool, de rest van de groepen schuiven allemaal op, hier gaan ze dat deze week doen…
ik denk dat daphne dezelfde juf houd, die gaat meestal mee van groep 2 naar 3…tis een geweldige juf dus ik ben blij, Myrna krijgt volgend jaar ook een superjuf :thumbup:
hio hoi
ja goed initiatoef he dat wennen, veel al zijn d ekinderen zo hoor dat het toch wel engig klinkt en lijkt.
Hier gaat Wendy na de zomervakantie ook naar 3,maar ze zit op jenaplan school en zit dus met een gedeeld groep al bij 3 in…
toc hebben ook zei vorige week een wisseldag gehad. groep 3 op schoolreisje groep 2 in 3 ( ze weten van beide groepen 2 al in welke groepen 3 vervangend komt zeg maar)
Groep 1 gaat die dag naar 2 en van de psz af komen de kindjes dan in groep 1 doorschuifdag dus…
Heel leuk , Wendy zit er al weken over te zeuren,maar dat komt dus omdat ze deels al meedraait met grope 3 en omdat ze vrij makkelijk dingen oppikt er ook al werkjes van mee maakt met schrijven rekenen enz…
heel veel plezier en succes voorr je zooontje :thumbup:
op de school waar ik was gaan de kinderen vier weken lang, drie keer ind e week naar groep drie… het was altijd een hele organisatie, vaak werd het gepland op tijden van handarbeid oid, dan konden de kleuterjuffen dat doen met groep drie!
de reden was… er zijn drie kleuter groepen en die komen in twee groepen drie… dus er wordt geklusterd en uit elkaar gehaald! zo hebben ze ruim de tijd om aaan elkaar te wennen! en om al bezig te zijn met de eerste woordjes en rekendingetjes! lekker overal aan snuffelen!
Franka, hier doen ze dat inderdaad ook en ik vind het ook supergoed!
Kinderen kunnen best opzien tegen nieuwe dingen en zo worden ze toch op de een of andere manier een beetje gerustgesteld.
Het zou toch erg zijn als ze zich 6 weken druk maken om iets dat uiteindelijk hartstikke leuk blijkt te zijn he!