op weekend met 37 weken?

Hoi,

Ik ben zwanger van mijn derde. En zoals de titel al doet vermoeden heb ik een gepland weekendje uit met vrienden begin oktober (van 30 sept tot 2 oktober). Dit weekend doen we elk jaar in de ardennen en is dus al een jaar gepland. Ik ben Belgische maar het is voor ons toch dik 2,5 uur rijden. Ik ben nogal gerust van aard en verwacht niet te gaan bevallen dan. Mijn vorige 2 waren ook overtijd dus ik verwacht eigenlijk opnieuw overtijd te gaan. Ik heb dan ook altijd gezegd dat ik wel mee op weekend ga, wel met het idee van niet te veel te doen (want nu wandelen in de heuvels zegt me maar weinig :lol:). Maar nu krijg ik dus van uit mijn omgeving dikwijls de reactie: “zou je dat echt wel doen…”

Wat zouden jullie doen?. Ik ben gewoon vrij, het is een huisje van vrienden en we hoeven er niet voor te betalen ofzo dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Mijn man en de kinderen zijn er ook bij en we zitten natuurlijk ook niet op het einde van de wereld. Er is een zkh op een klein half uurtje rijden

Je zegt zelf al; je bent er gerust op. En anders ben je vlug genoeg in de bewoonde wereld. De baby ‘valt’ er heus niet zomaar uit haha!

Vervelend dat die mensen je onzeker maken :hug:

lekker gaan als je je nog goed voelt!

Bij de 3e voelde ik me daar met 37 weken niet meer toe in staat, maar bij de 2e zijn we nog een weekje weg gegaan.

Maxi cosi + tasje met kleertjes etc erin gelegd + zw.schapskaart.

Was het wel begonnen dan had de kleine gewoon daar geboren kunnen worden en mee naar huis gekund :slight_smile: (zaten ook op zo’n 2,5 uur van huis, VK had wel aangeraden idd dichtsbijzijnde zhuis vantevoren op te zoeken + route, je weet maar nooit).

hier ook gedaan met de derde. Was toen 36 weken.

we vonden het juist wel handig, als er iets zou gebeuren, konden onze vrienden meteen op de andere kids passen :wink:

Ik had wel een klein tasje met het eerste pakje en de zwangerschapskaart mee. voor het geval dat… de MC hebben we gewoon thuis gelaten vanwege te weinig ruimte in de auto. mocht die nodig zijn geweest dan was er vast wel familie die hem zou willen brengen, of zouden we het anders regelen.

Idd gewoon goed voorbereid op pad, je weet al welk zkh, kijk of je zorgverzekering het dekt en anders een passende reisverzekering afsluiten en de benodigde spulletjes meenemen voor het geval dat…

Al jij er gerust op bent kan je het gewoon doen zou ik zeggen, waarom niet.

Misschien nog even bij vk voorleggen ofzo, zodat ze wel op de hoogte is, misschien spelen er nog wel punten waar je ff niet bij stilgestaan hebt die wel belangrijk zijn in je overweging.

Veel plezier iig voor als je gaat! Weekendje ardennen, heerlijk zeg :inlove:

Kan het alleen maar eens zijn met de dames hier. Lekker gaan als jij je er gerust op voelt! Nix zo lekker als nog even relaxen voor je gaat bevallen. Belgie is geen risicoland :wink: je VK even laten weten vooraf maar die zie je vast nog voor je vertrekt.

Toen ik van Pete zwanger was, ben ik bij 40+6 een dag naar mijn ouders gegaan, mijn moeder was namelijk jarid. Dat is anderhalf uur rijden voor ons. We hadden bedacht dat het toch langer dan 1,5 uur zou duren vanaf de eerste tekenen tot de bevalling eraan komt, dus zouden we dat stuk nog kunnen rijden. In nood zou er op 20 minuten afstand een ziekenhuis zijn en onderweg naar huis passeren we minimaal 3 ziekenhuizen.

Bij 37 weken zie ik in principe geen problemen en zou ik gewoon een weekend weg gaan.

Ik zou gewoon gaan en je niet gek laten maken door anderen. Stel dat de kleiine toch komt, ben je in een half uur in een ziekenhuis en je kan dan meteen weg want er is al oppas voor de kinderen.

Als je het vertrouwd en je goed voelt waarom niet?? Kan nog wel 5 week duren eer je baby komt.

Ik lag met 34 weken al met voorweeen etc en voelde me niet goed, dus ik ben eigenlijk niet ver weg meer geweest na die 34 weken, maar dat was ik

ok, duidelijk…

Ik ga :smiley: Zal misschien nog even wat franse termen rond bevalling opzoeken, zodat ik me een beetje kan uitdrukken moest ik naar het zkh moeten (en ik ook versta wat ze er zeggen), mijn zwangerschapsboekje mee en dan geen probleem.

en idd hebben we meteen oppas, eigenlijk niet aan gedacht…

@Kee, lekker doen hoor. :thumbup:

het is maar net hoe jij je zelf voelt, kan niemand voor jou beslissen :wink:

@Fietje wrote:

hier ook gedaan met de derde. Was toen 36 weken.

we vonden het juist wel handig, als er iets zou gebeuren, konden onze vrienden meteen op de andere kids passen :wink:

Ik had wel een klein tasje met het eerste pakje en de zwangerschapskaart mee. voor het geval dat… de MC hebben we gewoon thuis gelaten vanwege te weinig ruimte in de auto. mocht die nodig zijn geweest dan was er vast wel familie die hem zou willen brengen, of zouden we het anders regelen.

Hier precies hetzelfde, alleen dan met de zwangerschap van de tweede :thumbup:

superweekendje gehad, heerlijk weer… genoten

Ben blij dat ik gewoon ben gegaan, uiteindelijk alleen boekje meegepakt was er nogal gerust in…

Waar zijn jullie geweest in de ardennen??

Het is heerlijk daar, he?!

Wij hebben daar onze eigen stacaravan.