op verzoek??

op verzoek voeden… hoe interpreteer ik dit?

Seline, 6 dgn oud, lijkt nu 3 x om de twee uur te komen. ze drinkt dan behoorlijk wat. Door opstartproblemen kolf ik nu even. 70 cc drinkt ze zo weg.

Mag ik haar telkens om de 2 uur dat geven?

Tegen mij zeiden ze dat je borstvoeding onbeperkt mag geven, ookal komen ze eerder.

op verzoek, zo vaak als ze willen, dus je niet vastbinden op om de zoveel uur.

Hee Ingrid,

van harte gefeliciteerd met Seline!!

Ja je mag rustig om de 2 uur voeden. Zeker als ze zo heel klein zijn dan is 8 tot 12 voedingen per etmaal heel normaal. (wees gerust dat wordt minder ;))

Gaat verder alles goed?

bedabkt voor jullie reacties.

Bij Brigitte was ik daar heel onwetend in, zij heeft een pittige eerste twee jaar gehad. Echt zwaar, zeker voor haar! En alle bruikbare adviezen kwamen veel te laat en ik, ik wist niet beter. Echt een rot gevoel. T maakt je zooo onzeker!! En probeer dat nu maar eens los te laten…

Seline doet t verder nu heel goed. Veel rustiger dan haar zus. Weet ik t kan nog veranderen!

Maar dat huilen en dUidelijk vragen om meer voeding maakte me zo onzeker! Juist door dw ervaring met onze eerste. Ik hoop dat ze gauw de borst weer gaat drinken!

hee meissie,

Borstvoeding mag idd onbeperkt en dus op verzoek

als ze huilt, gewoon aanleggen en kijken of ze wil drinken

om de 2 uur is helemaal niet gek hoor.

En enige vorm van ritme is de eerste weken toch nog ver te zoeken, zeker met bv.

Eigenlijk moet je de klok loslaten zeiden ze tegen mij, dus je daar niet op focussen.

Succes!

nou hier wil ik wel eens iets van weten,

MIjn vriendin geeft borst en ik heb het idee dat die de hee dag aan het voeden is.

terwijl ik destijds op tijd voedde (fles) en daar hield ik me min of meer aan en dat lijkt me veel relaxter.

met bv zou je toch ook op uur en tijd kunnen voeden?

of werkt dat niet zo.

bij mij had mijn dochter vanaf het begin een ritme, om de 3 uur. Dat regelde ze helemaal zelf. Ook nu is het min of meer op vaste tijden. Heb ook wel periodes gehad dat het niet zo was. Maar dat lijkt verelender dan het is hoor! Ze is met 5 minuten klaar! En dan drinkt ze echt zo’n 180cc!!! Ik heb helemaal niet het idee dat ik alleen maar aan het voeden ben.

in mijn kraamweek had ik dat wel. Maar dat kwam denk ik doordat het gewoon eerst even goed op gang moest komen. Zeker omdat ik de 1e 24h niet mocht geven ivm antibiotica die ik kreeg na mn bevalling

xx

@tweelingmoeder32 wrote:

nou hier wil ik wel eens iets van weten,

MIjn vriendin geeft borst en ik heb het idee dat die de hee dag aan het voeden is.

terwijl ik destijds op tijd voedde (fles) en daar hield ik me min of meer aan en dat lijkt me veel relaxter.

met bv zou je toch ook op uur en tijd kunnen voeden?

of werkt dat niet zo.

nee dat werkt inderdaad niet zo :wink:

want bij Bv werkt het met vraag en aanbod.

als jouw beebje wil drinken maar je geeft het niet omdat er nog geen 3 uur tussen zit, neemt je productie zo af, waardoor je uiteindelijk te weinig hebt als je wel gaat voeden.

en zeker met regeldagen moet je echt aanleggen wanneer je kind dat wil.

het heet niet voor niks regeldagen, in deze dagen ‘regel’ je de productie, omdat je kindje weer wat groter is geworden en dus meer nodig heeft.

mooi toch, van moeder natuur?

en het voelt helemaal niet alsof je de hele dag aan het voeden bent hoor, tja, misschien voor de buitenwereld, maar daar gaat het natuurlijk niet om

nog een bijkomstigheid is dat ze van bv nooit te veel kunnen krijgen en geen overgewicht kunnen krijgen en dat is met de fles anders, met de fles kun je overvoeden, vandaar dat je dat wel meer op tijd doet.