Op verzoek

Tyas is nu 5 dagen oud. Hij was bijna de 10 % afgevallen (woog 4040 bij geboorte) maar komt sinds 2 dagen weer super aan (180 gram in 2 dagen). Vanochtend woog hij 3860. Geen kleintje dus en hij toont dan ook super tevrede.



Hij is echter zo tevrede dat hij met gemak 5 uur tussen een voeding laat. Ik moet hem dan ook echt wakker maken en dat is soms nog best moeilijk. Dus als ik het niet zou doen zou hij zo nog ff door kunnen slapen denk ik.



Volgens de kraamverzorgster moet ik een maximum van 8 uur tussen de voedingen laten maar hem wel proberen aan te leggen.



Nu vandaag is hij bijvoorbeeld om 7 uur / 11 uur / 4 uur (wakker gemaakt stond echt op klappen) / geweest en ligt nu nog steeds te slapen.



Na een voeding is hij alert en lekker wakker. Vaak wilt hij na eventjes nog een toetje en dan weer lekker slapen…



Mijn vragen:


  • Moet ik me aan zijn verzoek houden en de 8 uur aanhouden? Of toch een max van ? uur instellen?
  • Ik ben bang dat hij op deze manier de dag en nacht om gaat draaien (wat nu nog niet zo gebeurd met 2 nachtvoedingen). Kan ik dit beetje sturen? Of moet ik afwachten?



    Als ik voed ben ik er trouwens zo een uur mee bezig. Maar dan neem ik ook echt alle tijd en reken ik luiertje/kroelen/wakker moment en alles mee.
Als ik voed ben ik er trouwens zo een uur mee bezig. Maar dan neem ik ook echt alle tijd en reken ik luiertje/kroelen/wakker moment en alles mee.

Ah, dat klinkt heerlijk zeg, nog van harte gefeliciteerd!!!
Ik vond dat ook lastig: in hoeverre voed je nog op verzoek als je je kindje wakker moet maken voor een voeding?? :think:
Mijn kraam zei trouwens: er mag 1 keer per 24 uur een periode van max 6 uur tussen 2 voedingen zitten. Dat zou dan dus de nacht zijn, overdag wilde ze liever niet meer dan 4 uur tussen de voedingen laten. Dat voelde voor mij heel vreemd, en ik weet nog niet of ik er goed aan gedaan heb (aangezien het tegen mijn gevoel in ging). Wat ik wel weet, is dat vooral de eerste periode heel belangrijk is voor het verloop van de rest van de bv-periode. In het begin overdag regelmatig aanleggen, 's nachts minstens 1 keer (kan later vervallen als je mazzel hebt) zorgt ervoor dat de voeding goed op gang komt.

Misschien dat iemand anders meer technische ervaring heeft?? :roll:

Proficiat!



Ik zou hem ook vaker aanleggen voor de productie alleen al… Als die ok is, kan je nog zien…

als je te lang wacht tussen voedingen kunnen ze suf worden door de te sterk gedaalde suikerspiegel meen ik.



ik zou dus echt max 6 uur aanhouden voor 1 keer in de 24 uur :shifty:

De BV loopt echt als een tiet :mrgreen: Das het probleem ook niet. En als hij drinkt drinkt hij dus lang en goed. Vin dhet echt mega lastig! Nu is het maximum steeds 5 uur ertussen maar hijs moeilijk wakker te krijgen. En slecht wakker is ook weer slechter drinken. maar ja 5 dagen kun je ook niet heel veel zeggen.