op vakantie met een schatje van 18 maanden

Hallo Meiden

We willen de zomervakantie gaan regelen en zitten er aan te denken om naar Italie te gaan en dan met de auto. Wie heeft er advies over hoe we de autorit hhet beste aan kunnen pakken?

Groetjes Tans

Wij gaan van de zomer ook met de auto naar marokko. (3500 km :shock: ) Wij zijn wel van plan om savonds een hotel te nemen zodat iedereen aan zijn rust komt. Ook is het plan om zowiezo om de 2 a 3 uur te stoppen. Nu is die van mij wel gewend aan het in de auto zitten en op en neer naar amsterdam trekt ie met gemak. ( dagelijks zit ie 1 uur soms 2 uur in de auto)

Maar een vakantie is natuurlijk anders. We hebben mee zing liedjes in de auto en we kopen een DVD speler voor in de auto. ( en alle teletubbies, bumba en pingu,s gaan mee)

Voor de rest is het voor ons oook afwachten hoe het gaat

Hoi Tans,

Wij gaan in maart met ons 1.5 jarige naar de sneeuw in Oostenrijk. We hebben besloten hem tot een uur of 12 in bed te leggen en dan te gaan rijden…hopelijk slaapt hij dan een groot deel van de rit in de auto. Tegen de tijd dat hij 's morgens wakker wordt gaan we ergens ontbijten en even heerlijk buiten spelen. Vanaf dan willen we iets van 2 uur rijden en af en toe stoppen…ik ben erg benieuwd hoe het gaat !

Onze ervaring is toch ons manneke is nu 1,5… De heen reis gaat goed we gaan geregeld naar Frankrijk (500km van Eindhoven af…) En stoppen dan ook 2x onderweg… Maar de terug weg… Dat is vaak toch wel een ramp. Ook wij willen dit jaar een dvd-speler voor in de auto aanschaffen…

Groetjes,

Natasja

Dat is apart - wij zijn net een weekje naar de Ardenne geweest. Met een stop onderweg en op de heenweg het eerst niet goed kunenn vinden maar dat ging helemaal goed. We waren vijf uur onderweg totaal.

De terugweg was veel korten maar was een ramp.

Ik had hem niet wakker kunnen houden voor we gingen rijden en het laatste uur heeft hij verschrikkelijk zitten huilen. Tot vijf minuten voor onze afslag dichtbij huis - toen viel hij ineens in slaap :wall:

Ik merk trouwens ook hoe het in een andere omgeving zijn en daarna weer terug toch zo z’n weerslag heeft op zo’n kleintje. Hij moet eigenlijk twee keer een beetje wennen en bijkomen.

Wij zijn vorig jaar met onze twee mannen naar Frankrijk gereden (ong 1100 km). We zijn rond een uur of 12 snachts aangereden. Finn en Mees waren toen anderhalf.

Het slapen snachts in de auto viel me tegen, ik vond ze vrij veel wakker.

Op zich ging het wel goed maar toch, voor een nacht waren ze veel wakker. In de loop van de ochtend aangekomen, smiddags even met ze gewandeld zodat ze in de buggy in slaap vielen en savonds huppakee de vouwwagen in. Ging op zich allemaal goed alleen manlief knapte savonds wel helemaal af, die had het grootste gedeelte gereden en dus eigenlijk een nacht overgeslagen, dat is hem dus wel tegen gevallen. Op de terugweg moesten we wel overdag rijden ivm uitchecken camping. Dit ging boven verwachting goed. Gewoon om de twee/twee en een half uur stoppen. Had namelijk verwacht dat ze dan zoveel zouden slapen dat ze zodra we thuis waren niet meer wilde slapen, maar ze bleven best veel wakker. Al met al dus best goed gegaan maar de volgende keer rijden we gewoon sóchtends aan, zodat wij wel gewoon een nacht hebben gehad. :smiley:

Succes ermee!