Op vakantie met een peuter

Ik hoop dat jullie tips hebben…

Het gaat om onze dochter van 2, we willen in september 2 weken op vakantie maar ergens anders slapen is een ramp, al vanaf dag 1.

Eline slaapt prima bij opa en oma (heeft eigen bedje daar) en thuis natuurlijk, maar ergens anders (als we bijv een avondje weg zijn en we nemen haar mee) is helemaal niks. Erg huilen, helemaal in paniek. In het campingbed gilt ze het uit. Toen ze net 1 was zijn we ook geweest, en dat ging redelijk, na een paar dagen, maar ik heb zo’n gevoel dat het nu alleen maar erger geworden is (ze is zich meer van alles bewust natuurlijk) Ik wil sowieso een huisje boeken met een ledikantje, dus dat ze dat campingbed niet meer in hoeft. Hebben jullie nog meer tips wat we kunnen doen? Vaste knuffel heeft ze niet, wel een speentje die natuurlijk meegaat.

Misschien een knuffel in haar bed leggen thuis en die dan meenemen zodat die naar haar ruikt :think:

Als je een huisje huurt kun je haar ook in een groot bed leggen??

Dat hebben we met merel ook gedaan, ging prima :thumbup:

Ik zou wel gewoon gaan, zij moet leren dat elders slapen veilig is.



Probeer het anders met zij gaat slapen en jij gaat steeds even kijken, dan weet ze dat jij er nog bent en voelt zij zich misschien wat veiliger??

Weet je waarom ze zo overstuur raakt?



Als het nu op vakantie goed gaat met steeds even kijken zou je dat ook eens moeten doen met en bij oma.



Succes meis, snap dat het zonder ergenis wel een belasting voor jullie is :-*

tygo heeft ook altijd tijd nodig om ergens te wennen

we in maart op vakantie geweest naar het vennebos en echt het was waanzinnig.

we zin vroeg aangekomen… mochten toen al op het terrein leuke dingen doen en daarna hebben we de rest van de dag in het huisje door gebracht

we hadden een kinderbunaglow gehuurd en hij was echt helemaal weg van al het speelgoed

hij had het zo naar zijn zin … die avond is hij bij ons gekropen en hebben we hem op bedje gelegt … ze hadden een groot bed met een opstaande rand dus hij kon er veilig slapen… daar heeft hij toen geslapen

de eerste nacht is hij wel vaak wakker geworden maar we hadden het licht in de woonkamer aangelaten en laten zien waar wij sliepen … kamer ernaast

zodat hij naar ons toe kon komen

en dat is ook een paar keer gebeurt en smorgens om 6 uur ben ik er ook uit gegaan en met hem ontbeten …



de nachten erna ging het veel beter …

natuurlijk wel steeds vroeg wakker … maar hij sliep wel snachts door

dus het is gewoon wennen…

en als je na je vakantie denkt van het was een ramp kan je altijd de volgende keer nog weer uitstellen dan is het denk ik meer een fase

wij nemen hier altijd haar eigen matrasje, dekentjes ed mee. En ondanks dat ze altijd moet wennen aan nieuwe situaties is slapen geen probleem. Haar eigen lichtjes gaan ook mee die op haar kamertje staan.

Bedankt meiden, met deze tips kan ik wel wat!

Ik blijf altijd even bij haar liggen tot ze slaapt…



Of ze slaapt bij mij in bed…

Hier slaapt ze altijd met een nachtlampje aan. Dus die gaat ook mee. Verder heeft ze de zijkant van haar bed vol knuffels liggen en de meest populaire 5 of 6 neem ik mee. Haar eigen dekbed en kussensloopje natuurlijk ook. Als ze dan wakker wordt, ziet ze haar eigen spulletjes en dat scheelt een hoop.



Sinds kort is ze heel erg onrustig 'snachts en hoewel de speen verleden tijd was, is deze opnieuw geïntroduceerd, maar dan alleen in bed. Zo slaapt ze weer een stuk rustiger.



Dus met al die vaste dingetjes van thuis om haar heen slaapt ze op een ander een stuk beter.



En heel soms heeft ze er nog moeite mee en hoe vervelend het dan ook is voor de rest, dan blijf ik gewoon nog even bij haar tot ze slaapt.





Succes, hopelijk lukt het slapen beter!

Toen wij geweest zijn, heeft manlief het ledikantje van thuis uit elkaar gehaald en in het vakantiehuisje weer in elkaar gezet :inlove:.

@Bren1970 wrote:

Ik blijf altijd even bij haar liggen tot ze slaapt…



Of ze slaapt bij mij in bed…




Zo doe ik het ook :thumbup: Is voor jezelf ook een stuk rustiger omdat je niet zit met een kind dat overstuur in slaap moet vallen.