Gaan jullie op vakantie met jullie baby?
Zoja waarheen, hoe, hoe lang? Buitenland, binnenland? Hoe regel je het praktisch allemaal?
Robyn zou in de zomer zo rond de 8-9 maanden zijn. Iemand ervaringen met baby’s van deze leefrijd? wat zouden jullie aanraden?
We hadden ons er eigenlijk bij neer gelegd dat vakantie er voorlopig niet in zou zitten met een baby…maar ik lees net dat topic in de huiskamer over vakanties (daar zijn ook mensen die met baby gaan) en het begint toch weer een beetje te kriebelen.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden! :-*
wij zijn rond die leeftijd gewoon naar spanje gegaan.
ideale leeftijd hoor! ze lopen nog niet, ze slapen nog lekker tussendoor
ze slapen nog in de buggy
je kunt overal heen, heerlijk!
vliegen was ook super: hij sliep 2 uur van de 2,5 uur
dat is nu wel ff anders hehehe
maar we gaan toch gewoon weer
Wij zijn met Mirte (toen 2,5 maand) naar een Landal Green Park gegaan! Was erg goed aan te raden, maar voelde voor mij persoonlijk meer als een uitje dan als een vakantie. Ik heb duidelijk een andere taal nodig om me heen om me echt op vakantie te laten voelen!
Verle was 3 maanden toen we gingen kamperen in de caravan in Oostenrijk! Moet zeggen: het klinkt erg gewaagd, maar ik ken de camping al jaaaaaaren en het is echt op kinderen en baby’s uitgerust. Daarnaast had mijn moeder op hetzelfde terrein een appartement gehuurd en desnoods haddenw e ook 200 km verder kunnen uitwijken, want mijn oom en tante hebben daar een huis!
Met Mirte zijn we met 8 maanden op wintersport geweest en ook dat ging geweldig! Aanstaande week gaan we voor het eerst weg met Verle!
Tips… tja… wat vind je zelf leuk: hotel of appartement gaat echt geweldig als je een klein kindje/baby hebt… En center parks zijn er echt op gebouwd baby’s te ontvangen (en die staan ook overal in NL of Europa)…
oh ja… de reis ging ook perfect! iets vaker gestopt zodat ze wat konden rekken, maar verder sliepen ze echt heel veel!
Enne… als je het misschien makkelijk vind: pb voor een baby-vakantielijst Al is die van mij wel vrij veel ook op kamperen uitgerust, maar goed… al het basis spul staat er ook op :mrgreen:
ik ben toen nano 6 maanden was naar oeganda geweest, niet een echt aan te raden keus als je er verder niks te zoeken hebt, en toen ie 8 maanden was ben ik even bijgekomen van het afrika-verhaal middels een vakantie in frankrijk.
Ik denk zoals ziet zegt, dat juist reizen met baby’s nog erg makkelijk is. Het lijtk misschien allemaal nog een grote uitdaging omdat het anders is dan voorheen, maar je zult zien: de meeste kindjes zijn heel flexibel,en als jij relaxed bent, komt dat met je baby ook helemaal goed! :thumbup:
tips? geen hotelkamer. in een apartementje heb je veel meer de ruimte om als je baby slaapt, zelf nog gewoon wat dingen te doen.
Maak je niet te veel zorgen over wat je wel of niet mee moet nemen: in bijna alle (vakantie)landen is praktisch alles te krijgen; ook daar leven ten slotte baby’s! Dus maak een goede lijst, maar als je iets vergeet, is er geen man over boord!
En verder: probeer een beetje het ritme van thuis aan te houden, daar gedijt je kindje wslk het beste op. Maar je zult zien dat ze ook erg flexibel kunnen zijn, kwestie van beetje uitproberen en aanvoelen.
Wij zitten er ook over na te denken om nog weg te gaan in de zomer… Dan richting de ardennen…
ik lees dus ff mee :mrgreen:
Wij zijn met beide meiden in baby tijd op vakantie geweest, en dat was prima te doen. We hebben wel altijd bewust gekozen voor een huisje of appartement, zodat we alles volgens de routine van thuis vast konden houden qua eet- en slaapritueeltjes en -tijden. Beide meisjes moesten de eerste dag even wennen, maar verder prima aan te raden. Oh ja, we zijn wel naar plekken geweest waar het niet te heet werd, dus bijv. Zuid Duitsland, of in de bergen, waar het wat afkoelt. Want dat schijnt met vakanties vaak een uitdaging te zijn met de allerkleinsten.
Veel plezier alvast!
Wij zijn toen kayleigh 9 maanden was op vakantie naar Bulgarije geweest voor 14 dagen.Het was goed te doen.(dit was in 2002)
Vliegen ging goed,ze sliep 2 van de 3 uur vliegtijd.(alleen op de terugvlucht bij het dalen was het krijzen).
We hadden zelf luiers en opvolgmelk mee voor een week.Daar konden we genoeg luiers kopen en andere babyartikelen…alleen geen opvolgmelk :shock: (dus hebben we maar een pak melk en een pak pap gekocht.) Uit eindelijk hebben we een klein blikje opvolgmelk bij een apotheek kunnen kopen.
Verder was het goed te doen,ook met uitjes en uiteten.
Buggy ging gewoon mee, ze sliep overal! :mrgreen:
Qua kleding had ik setjes gemaakt en een paar extra rompertjes en sokjes meegenomen.(mocht het koud worden snachts).
Tegenwoordig kan je in Bulgarije alle soorten luiers en babyvoeding kopen.
Wij gaan in juni twee weken naar zuid-Duitsland. We wilde wel heel graag naar het buitenland, maar niet te ver rijden. We gaan kamperen in een stacaravan.
Zal nog wel flink gedoe worden met inpakken enzo. Moet toch veel meenemen. En dan hebben wij ook nog een hond.
Gr. Yvonne
Dat geeft de burger moed!
Wij hebben vroeger veel gereisd binnen Europa en tijdens de zwangerschap kregen we heel vaak te horen “dat dat straks absoluut niet meer zou kunnen”
Maar wat zie ik hier? Zelf Uganda, wauw :shock: :thumbup: (al zie ik mezelf daar niet zo snel heen gaan)
Centerparks in niet echt iets voor ons…daar zitten we ieder voorjaar verplicht al met de schoonfamilie.
Maar ik zal eens gaan speuren op internet :thumbup:
Laat t weten als we iets vinden!
Bedankt voor de tips!
wij gingen voor het eerst op vakantie dat ethan 9mnd was naar turkije.
betere leeftijd is er niet, je kan ze over al mee naar toe nemen, slapen overal en lopen niet weg. nu is dat wel anders
luiers kon je overal kopen en ook potjes. we hadden een koelkast met vriesvak. dus de fruitpotjes deed ik in de vriezer nam ze bevroren mee naar het zwembad en tegen de tijd dat hij het potje kreeg was het op goede tempratuur.
vliegreis was ook goed gegaan de stuwardes was mij vergeten zo`n extra band te geven omdat ze hemniet zag hij was zo stil.
hij heeft eigenlijk ook de gehelevlieg reis geslapen op de uitklaptafeltjes.
Hallo,
Ik lees ook ff mee want wij gaan straks in juni een week naar een stacaravan een uurtje rijden bij huis vandaan. Ik zie er best tegen op en dan vooral om wat ik allemaal mee moet nemen en waar ik het moet laten. Het liefst ging ik ook naar een Center Parks maar ja das niet te betalen lijkt mij.
Nou ja we wachten het af
Groetjes
getty, wij gaan naar landal warsberg…in het hoogseizoen 1 weekje een 6 persoons chalet…1000 euro…is opzich nog okee