Hallo,
Ik ga eind augustus op vakantie en ben uitgerekend op 20 juni. Dus ik hoop dat ik mijn zoontje over een week hooguit in mijn armen zal hebben. Eind augustus ga ik naar Turkije want mijn broertje gaat trouwen en dat wil ik voor geen goud missen. Alleen ik ga met de auto en dat duurt ongeveer 24 uur, ik heb al een autoreiswieg gehuurd voor in de auto, maar de vraag is wat moet ik als ik daar ben? De kinderwagen is veel te groot dus die kan niet mee. Is een 5 standen buggy een oplossing? Ik weet niet of dat kan? Hebben jullie hier ervaring mee dames? :think:
Groetjes,
Tugba
Persoonlijk zou ik het niet doen :shifty: De lichaamshouding in een buggy lijkt me niet goed voor een jonge baby. Daarnaast hebben de buggy’s die ik zie altijd van die harde wieltjes, waardoor het van die stuiterbakkies worden; erg oncomfortabel, zeker voor een jonge baby.
Er is trouwens iets wat nog véél minder ruimte inneemt en met nog meer pluspunten: een draagdoek :thumbup: Het is aan te raden om in dat geval echt voor een doek te gaan (en dus niet voor een Babybjorn of iets dergelijks). Als je daar meer informatie over wilt, laat je het dan even weten? Dan stuur ik je een pb
Draagdoek heb ik ookal aangedacht maar met 40 graden lijkt me dat toch echt niet fijn voor de baby niet en voor onszelf ook niet echt makkelijk denk je niet?
Is daar geen familie die dan tijdelijk een wagen aan je uit kan lenen?
@Kayra wrote:
Draagdoek heb ik ookal aangedacht maar met 40 graden lijkt me dat toch echt niet fijn voor de baby niet en voor onszelf ook niet echt makkelijk denk je niet?
Ik ben me nog volop aan het verdiepen in draagdoeken, dus een gericht ‘advies’ kan ik je niet geven. Ik ben er al wel achter dat de temperatuur geen belemmering hoeft te zijn voor het dragen (in Afrika bijvoorbeeld groeien ze immers allemaal op in/met de draagdoek ). Je kunt de keuze van de soort draagdoek, de stof en de kleur ervan afstemmen op het klimaat. Zo dragen geweven stoffen luchtiger, zullen lichte kleuren de warmte afstoten en zal er met een korte doek sprake zijn van minder lagen stof, wat minder warm is. Op http://www.borstvoeding.com is een informatief artikel te vinden over draagdoeken: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/draagdoeken.html .
@Kayra wrote:
wat yvonne zegt: in afrika doen ze niet anders, en dat is nou ook niet echt een koud continent
ik heb nano in afrika ook gewoon in draagzakje gedragen, warmte heeft ons geen moment in de weg gezeten.
ik zou niet in een buggy doen, daar is je kindje gewoon nog echt te klein voor (en daarbij ben je met draagzak ook veel wendbaarder)
Draagdoek, zeker weten :thumbup:
Wat je ook kan doen is een babynestje kopen en dan in een buggy die helemaal plat kan…Dan ligt je beeb toch wat zachter en steviger…succes met je keuze.
Fijn dat je broer gaat trouwen! Wel vervelend voor jullie dat de bruiloft in Turkije is :think: Het lijkt me vreselijk om zo lang te reizen met zo’n jonge baby en dan ook nog in de zomer, pffff. De meeste mensen vinden het prettiger om de eerste 2-3 maanden thuis te blijven met hun baby en korte stukjes te reizen om het een beetje te oefenen.
Wil je wel echt gaan?
Wat de buggy betreft: dat gaat niet met een baby van 8 weken. Maar wie weet vind je een handige draagdoek of kun je een tweedehandse wandelwagen op de kop tikken als je daar bent…
Draagdoek :thumbup: vinden ze heerlijk en jij hebt je handen vrij. En reken maar dat ze in Turkije ook baby’s dragen hoor dus dat komt wel goed Je kan thuis oefenen vraag t aan je kraamhulp en dan zal je zien dat je het binnen no time kunt met willekeurig wat voor n doek :thumbup:
Suc6 met de laatste loodjes trouwens
O en reizen met een 2-3 mnd jonge baby kan prima hoor heb ik ook gedaan met dochterlief is misschien nog makkelijker ook want ze slapen toch veel :silenced: :mrgreen:
Hi
Op de quinny zapp (buggy) kan je een maxi cosi klikken.
De zapp is het kleinst invouwbare buggy-tje dat er is,
dus handig mee te nemen. Je moet wel ffies opletten als je
hem 2dehands koopt, dat de adapters voor het kliksysteem
er bij zitten
@TeeM wrote:
Hi
er bij zitten
Alleen in de MC mogen ze niet langer dan anderhalf a 2 uur achter elkaar…
@faizaa wrote:
@TeeM wrote:Hi
er bij zitten
Alleen in de MC mogen ze niet langer dan anderhalf a 2 uur achter elkaar…
Da’s een richtlijn zodat het niet als wipstoeltje of wieg wordt gebruikt maar je mag best als je een lange reis maakt je kindje er langer in laten zitten, zolang het maar niet elke week gebeurt.
En met een zapp en een mc kun je tenmisnte af en toe even afwisselen…
Een keertje wat langer in de mc is beter (of minder erg) dan dan al in een buggy…
Een draagdoek zal ook uitkomst kunnen bieden…
ja inderdaad, bij uitzondering zou ik inderdaad de maxi cosi meenemen met een maxi taxi of zapp… en dan ter plekke afwisselen met draagzak of doek en in de taxi…
Die autoreiswieg ben ik weer niet al te kapot van moet ik eerlijk zeggen… dan is het de keus uit twee kwaden, en zou ik toch kiezen voor de cosi, met af en toe stoppen en eruit halen… zoals al gezegd is die 2 uur een richtlijn, maar deze reis doe je ook niet elke dag, dus is eenmalig… en kiezen uit twee kwaden zou ik dus die doen…