Ik heb met de zoekfunctie al wat tips gevonden, maar ben toch benieuwd naar meer ervaringen.
We zitten te mijmeren om een weekje naar Griekenland te gaan. Maar hoe verging dat jullie met een baby van 11 - 12 maanden (misschien 13 dan, officieel dreumes, okee )?
Sliep je baby in het hotel ook goed net als thuis?
Vond 'ie de warmte wel lekker?
Hebben ze in hotels bedjes voor de baby of moet je iets meezeulen?
In het vliegtuig: zelf een stoel is praktischer lees ik, maar ook nog in een maxicosi of iets?
Hebben ze ook donkere kamertjes in hotels voor de overdagdut? :think:
Had je baby het wel naar z’n zin en niet te vaak hard huilen? (vliegtuig, hotel :oops:)
Wat nam je mee aan grote dingen (buggy?)
Fjoe, het zal vast wel meevallen in de praktijk allemaal, maar voordien zijn er wat leeuwen en beren op de weg :roll:
Volgende week gaan we zelf op vakantie met twee dreumessen :shifty:
We hebben een all inclusive hotel met een apparte slaapkamer voor de meiden. We hebben een babybedje gevraagd (kan je meestal huren/lenen in hotels/appartementen).
We nemen geen apparte stoel mee, daar hebben ze wel kinderstoeltjes.
Isabel heeft een stoel in het vliegtuig en Jasmijn moet op schoot. We zien wel, zal wel afwisselen worden.
We nemen in ons geval een duobuggy mee (in jullie geval zou ik gewoon een buggy meenemen).
En een donkere kamer? heeft Jasmijn ook niet thuis, die slaapt overdag meestal wel, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Verder hoop ik dat ze niet teveel huilen enzo…en vooral tegen de warmte kunnen (maar we hebben nu al geoefend en het gaat redelijk met het mooie weer nu :mrgreen: ).
Verder kan ik je aanraden om hotel en vlucht appart te boeken, is vaak veel goedkoper. Wij vliegen met Ryanair en dat kost bijna niets. We hebben nu ook invloed op de vliegtijden en vliegen dus s’middags, ideaal.
Lijkt me namelijk echt niks om midden in de nacht te moeten vertrekken met het hele spul.
Wij gaan ook dinsdag over een week voor 15 dagen naar Egypte :dance: . We zitten op een groot resort, zo’n Kidsworldgebeuren. We hebben voor Laurens geen aparte stoel, in de het vliegtuig moet hij gewoon op schoot en we nemen de buggy mee. Ik snap allen het verhaal rond de bagage niet. Er staat dat babies een bagagevrijheid hebben van 10 kilo incl. buggy. Maar die buggy check je toch niet in?
Wij zijn twee jaar geleden naar een all-in appartement/hotel geweest in Portugal. Bedje kon je reserveren/huren. Stan sliep er net zo goed als thuis. Warmte had ie niet zo’n last van.
In het vliegtuig heeft ie heen geloof ik een uur op schoot geslapen (tot 2 jaar geen eigen stoel) en terug drie kwartier. Ongelooflijk hoe lief ie bleef gezien hoe weinig slaap hij onderweg kreeg. Want al met al ben je van huis tot hotel aardig lang onder weg. In NL eerst naar het vliegveld en daar moet je ook nog 2 uur van te voren zijn, en op bestemming wachten op bagage en met zo’n transferbus die bij tig hotels stopt naar je hotel. Gelukkig is er hoop te zien, en daardoor houdt zo’n kleintje het wel vol denk ik.
De buggy wordt wel gelabeld bij het inchecken, dus formeel check je 'm in denk ik. Je mag 'm wel meenemen tot je het vliegtuig ingaat bij de gate, daarna doen ze alle buggy’s pas het vliegtuig in.
Wij maakten ons 2 jaar geleden nog helemaal zorgen dat onze buggy meer dan 5 kilo was (want stond dat alleen lichtgewicht buggy’s tot aan de gate mochten), maar er gingen hele kinderwagens mee!
Grote dingen behalve buggy hebben wij niet meegenomen. Kinderstoelen waren daar in de eetzaal, en bedje zoals gezegd gereserveerd.
heen reis was een drama (sorry) Laurens wilde absoluut niet slapen en je hebt bij de economy class echt weinig beenruimte! De vakantie zelf was echt top. Laurens vond het heerlijk, in Egypte zijn ze dol op kinderen dus hij kreeg aandacht genoeg! Hij sliep daar meer als thuis door de warmte. In principe kon ik alees daar krijgen behalve zwemluiers en de gwone luiers waren ook echt slecht, zogenaamde Pampers maar Laurens lekte overal doorheen. De terugreis hadden we Comfort class en vlogen we pas om 21.45. laurens heeft heel de vlucht geslpaen heeeerlijk! Als je meer wilt weten moet je het maar zeggen!
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken:
✓ Je instellingen zijn opgeslagen
Wat wij doen
✓✕ Cookies gebruiken zodat de website goed werkt