op vakantie met 32 weken

Ik wil heel graag straks met mijn verlof er nog even tussenuit. Gezellig met mijn zus en moeder, mogelijk een warm klimaat opzoeken (rond eerste week april).

Is dit te doen? Hebben jullie ervaringen? Zijn er reisbestemmingen die je juist moet vermijden of aanraders?

Ik weet dat je tot 32 weken zonder doktersverklaring kunt vliegen. En van 32 tot 36 weken moet je volgens mij wel een verklaring hebben.

Ik voel me tot nu toe erg goed en heb geen zwangerschapskwaaltjes.

Ik hoor graag jullie idee hierbij!

Thanks.

Wow ik moest er met 32 weken al niet meer aan denken, vooral vanwege alle spectaculaire dingen in mijn zwangerschap.

Meid als je je goed voelt zeg ik doen! Alleen het is zo ver van huis…

Kan je echt je hoofd helemaal leeg maken op de vakantie?

Tsja, het is inderdaad helemaal afhankelijk van hoe je je voelt. Het kan op zich wel. Houd er wel rekening mee dat een ander klimaat ook een ander effect op je lichaam kan hebben.

Ikzelf ben met 26 weken naar Egypte geweest en dat was goed te doen, maar 32 is toch weer even wat verder he?

:-*

Ben 2 x op vakantie geweest met 32/33 weken. Omdat we onze vakantie altijd vast moeten leggen in sept. konden we tot 2x toe niet weten einde juni al zo ver te zijn.

Maar eerlijk gezegd lijkt het me een heeeeeerlijke periode om op vakantie te gaan.

Wat moet je thuis nou? De bevalling laat meestal echt nog 5 tot maximaal 10 weken op zich wachten…stel je voor 10 weken! Thuiszitten en wachten tot het kind komt?

Dan kan je toch net zo goed even een weekje of 2 desnoods elders gaan zitten afwachten?

Toegegeven door bekkenproblemen en onmenselijk grote buik zijn we wel 2x in de “buurt” gebleven. 1e keer weekje ardennen, 2e x paar dagen Euro Disney en weekje Belgische kust.

Mocht er toch iets zijn,dan ben je nog relatief dicht bij huis…

Vanuit Belgie kan je zeker als je echt wilt,binnen 2 uur in een Nederlands ziekenhuis zijn,maar eerlijk gezegd ben je vaak in BE beter af…

Al lonkt een weekje zon wat verder weg misschien ook wel erg.

Ik zou gewoon gaan. Daarna heb je nog tijd zat om af te wachten en/of de laatste dingen te doen.

Vond achteraf de timing ook wel fijn. tegen de 30 weken ben je je werk wel zat…dan heb je je vakantie nog op naar uit te kijken, daarna nog ff een weekje werken of 1,5 en hoppa…weer rust…

thanks voor de reacties!

ik had ook het gevoel van: wachten kan overal, waarom niet in een lekkere en zeer ontspannen omgeving waar je lekker kunt eten, boekje lezen etc. op een strandbedje onder een parasol!

Maar ik snap ook dat sommigen er niet aan moeten denken, daarom juist benieuwd naar de ervaringen!

Ik heb mijn vakantie verzet toen ik zwanger bleek te zijn.

Anders had ik ook op vakantie gegaan met 32/33 weken en durfde het risico niet te nemen.

Ik was er achteraf erg blij om, eerlijk gezegd.

Vond het echt wel zwaar worden (kreeg ook een hoge bloeddruk en opgezette voeten.)

ik zou het persoonlijk niet doen.

al moet ik zeggen.

wij hebben ook al geboekt 12 juli gaan we naar frankrijk, stel dat ik nu zwanger ben, heb ik eigenlijk nog niet berekend hoever ik dan ben.

@lindaM wrote:

thanks voor de reacties!

ik had ook het gevoel van: wachten kan overal, waarom niet in een lekkere en zeer ontspannen omgeving waar je lekker kunt eten, boekje lezen etc. op een strandbedje onder een parasol!

Maar ik snap ook dat sommigen er niet aan moeten denken, daarom juist benieuwd naar de ervaringen!

Ik zou er wel niet al teveel geld aan uitgeven en teveel verwachtingen van hebben…

Misschien wil je idd veel rust…dan is het zonde als je hoopt veel te kunnen zien van de omgeving. Al kan je daar ook een auto voor huren natuurlijk…

Maar op een stoel zitten en pootjes vooruit kan ook op je balkonnetje in de zon natuurlijk…dat hoeft niet perse thuis…

1e keer zwanger gingen we voor de Ardennen, met tussenstop Maastricht. Mijn bekken waren behoorlijk stuk en lopen was moeizaam,dus hebben veel rondgereden met de auto. Huisje in het park lag bovenop een berg/heuvel…maar aangezien het rustig was vonden ze het niet erg dat wij de auto naast het huisje parkeerde om mij de berg op en af te helpen…maar verder…heerlijke vakantie.

Beetje rondtouren, huisje hangen, zon zitten en nadenken over alles wat nog moet gebeuren…

2e x was minder handig, ook 32 weken en dreumes van bijna 2,maar mijn ouders hadden voor ons allemaal al een vakantie gepland. 4 dagen nabij Euro-Disney. Broers en vrouwen gingen ook mee.

Heb me voor de groep aangepast en een rolstoel gehuurd bij het park (had iedereen profijt van…overal voorrang). Zo hield ik niemand op en konden we gewoon 3 dagen het park in.

Heb zelf een groot deel gereden van de trip,al had ik wel iets meer pauzes nodig onderweg…maar dat heb je toch met een dreumes.

Op de terugweg hadden we zelf een weekje Belgische kust geboekt en zijn een dagje Plopsa gegaan…het weer zat tegen,maar toch anders dan thuis zitten en werken. Gewoon…even niets hoeven…

Moet er ook wel bij zeggen dat als je thuis nog heeeeeeeeeeeeeeel veel te doen hebt,dan zit je misschien niet op je gemak,maar als je thuis toch duimen zit te draaien…tja…wat let je dan nog?

Maar hou het wel simpel…of blijf in de buurt.

@knollie1 wrote:

ik zou het persoonlijk niet doen.

al moet ik zeggen.

wij hebben ook al geboekt 12 juli gaan we naar frankrijk, stel dat ik nu zwanger ben, heb ik eigenlijk nog niet berekend hoever ik dan ben.

Als je nu zwanger zou raken,dan ben je eindsept/begin okt. uitgerekend.

Vakantie in begin/half juli is dan redelijk safe…half augustus 34 weken ongeveer,dus half juli om en nabij de 30 weken…denk zelfs iets minder nog.

ja had het al berekend;)

Blijft alsnog wel een lastige periode…rond de 30 weken. Net te kort om niets meer te kunnen,maar net te lang om alles te kunnen…hihi…

Voor evt. werk is het wel handig. Op vakantie, terugkomen, nog wat werk afsluiten en je verlof ingaan…

tja…als je je helemaal toppie voelt zou ik zeggen ga lekker de zon opzoeken en geniet lekker! :smiley:

Zowel bij mijn eerste als tweede zwangerschap had ik er niet aan moeten denken. Beide keren was ik in sept uitgerekend.

Maar rond juni kon ik de hitte echt niet goed meer verdragen :thumbdown: heb de tijd vooral binnen in de koelte doorgebracht. En dat terwijl ik normaal super goed tegen de hitte kan!

Kan niet warmer, heerlijk.

Maar als ik hoogzwanger ben :thumbdown:

Bovendien diende nr 2 zich plots met 36 weken aan…terwijl nr 1 overtijd ging…dus alleen al daarom zou ik het niet gokken.

Belangrijkste is: doe waar jij je goed bij voelt. Maar persoonlijk zou ik lekker in nederland blijven :wink:

Wij zijn toen nog een week op vakantie geweest met ons 3-jes. Ik was toen 32 weken zwanger. We zijn naar de Algarve geweest. Ik wilde wel niet te lang vliegen ivm het lange zitten. Prima bestemming in mei.

ligt ook aan de zwangerschap of je dan nog lekker op vakantie gaat.

Bij mijn 1e zwangerschap had ik het heerlijk gevonden, bij deze zwangerschap absoluut niet, vanaf 32 weken had ik zo’n last vanmijn been dat ik niet meer kon lopen enz…

Thanks.

Het wordt ook zeker geen actieve vakantie. Meer een all-inclusive oord op de Canarische eilanden, waarbij ik lekker kan relaxen.

:mrgreen:

@lindaM wrote:

Thanks.

Het wordt ook zeker geen actieve vakantie. Meer een all-inclusive oord op de Canarische eilanden, waarbij ik lekker kan relaxen.

:mrgreen:

Wens je vast veel voorpret en hopelijk een rustige vakantie!