op vakantie, hoe laat gaat je kind 6jr naar bed?

Wij gaan in een appartementencomplex in het buitenland, daar zit alleen een bed in denk ik en niet zoveel bijzonders. Ik weet eigenlijk niet eens of er wel tv in zit. Misschien is het wel een hotel, want er staat gewoon een bed in en douche enz.

Nou dacht ik, hoe laat breng ik mn kind dan naar bed.

Ik ga m niet alleen laten slapen in zo’n kamer, dus het zullen wel hele lange avonden worden voor de kids en korte voor mij.

Zit je dan op een warme zomeravond om 22.00 uur binnen?

Als het een appartement is dan zit er toch wel vaak iets van een balkon of anders een terras?

Ik zou hem dan gewoon op bed leggen en zelf daar lekker gaan zitten.



TV’s hebben ze ook steeds vaker overal dus misschien is die er ook wel.



Misschien even op de website kijken van waar jullie heen gaan om te kijken hoe jullie appartement eruit ziet.

Mijn kinderen mogen in de vakantie later naar bed maar niet zo laat.

Hier gaat het straks in Italie rond half 9 worden.



Sinds ik kinderen heb kijk ik eigenlijk altijd speciaal naar of er een extra kamer/afscheiding is, zodat wij nog gezellig kunnen keuvelen terwijl zij rustig kunnen slapen.



Echt late dagen zullen er vast tussen zitten, maar niet standaard.

Ook op vakantie vind ik slaap belangrijk.



Ik zit dus inderdaad op warme zomeravonden gewoon binnen als we in een hotel zitten. :slight_smile:

jeee, ik weet nu al niet wat ik moet doen op zo’n avond.

Hier thuis is het avonden gewoon computeren en tv/dvd kijken.

Dan zit je dan in een warm land op een kamer.

Nou dan moeten we overdag maar heel erg actief zijn zodat we sávonds heel moe zijn :lol:

Lezen, spelletjes doen, lekker kletsen, dvd-tje kijken op een spelertje die je meeneemt. Ik verveel me eigenlijk nooit :smiley: .



Komt vast wel goed joh :smiley:

Inderdaad een paar mooie boeken mee, dvd spelertje, puzzelboekjes, nintendo.



Maar uhm waarom boek je iets waarvan je niet weet hoe het eruit ziet e.d.?

Wij gaan met de familie mee die alles hebben geboekt.

@stillewater wrote:

Wij gaan met de familie mee die alles hebben geboekt.




Ah oke op die manier :wink:

Lezen spelletje …kletsen



Hier denk ik er niet eens over na eigenlijk hoe laat soms is het echt laat als we nog naar animatie gaan of wat dan ook. Ik vind dat dat moet kunnen. Daarin tegen valt hij dan vaak smiddags nog even in slaap,

Ben niet zo vd ritmes ook thuis verschilt het na bed gaan wel hier.

Een filmpje kijken op de laptop (mijn vriend neemt vaak zijn laptop mee op vakantie) . Als het daarvoor te gehorig is lezen we wat of duiken we ook het bed in. Spelletjes doen we haast nooit want dan krijgen we ruize (ik kan niet tegen mijn verlies).

A en ik hebben standaart op vakantie onze jaarlijkse Yhatzee competitie. Het hele jaar spelen we geen spelletjes ( :wink: ) behalve op vakantie. Dan beginnen we weer waar we het jaar daarvoor zijn gestopt…

Wij zitten op een camping en kaya gaat naar bed na de kinderdisco, die is van 9 tot half 10 daaarna gaat ze zonder problemen slapen.

Wij zijn in nederland geweest op een camping

ze gingen meestal gewoone tijd naar bed dus rond 19.00 uur en heel soms werd het wat later.



manlief en ik zitten dan in de binnentent voor hun slaaptentje spelletjes te doen lezen of te kletsen

kost meestal 1 avond om ze uit te leggen dat ze echt moeten slapen

maar daarna gaat het wel goed.





zit je famillie niet naast jullie

babyfoon mee en in het appartement ernaast gaan zitten.

Toen wij 2 wkn geleden op vakantie gingen… Ging ze de ene 1 om 8u en de andere keer om half 11 naar bed…

Toen we op vakantie waren, gingen ze om iets van 9 uur, half 10 naar bed en sliepen door tot een uurtje of 8, 9. Nu nog steeds trouwens. Wij zijn allevier echte avondmensen en om 7 uur moeten we vaak nog beginnen met koken. Mijn kinderen vinden het niet erg om wat later in bed te liggen en kunnen er ook goed tegen.

Wij zijn net terug van Turkije.

En voorheen ging Wessel ook altijd redelijke tijd naar bed 21.00 uur tijdens vakanite.

In turkije was echter altijd 's avonds een show of een optreden en we gingen pas om 20.00 uur eten.



Het leven is nu eenmaal anders als het 44 gr. is en je overdag van 12.00 tot 15.30 uur binnenzit (rust of slaapt).



Wessel ging dus regelmatig om 23.00 uur pas naar bed. Dit ging prima want hij sliep ook langer door. Hij is lekker nog in dit ritme van langer doorslapen… vanmorgen was ie pas om 9.00 uur wakker (voor het eerst in z’n leven geloof ik).



Wessel is ook 6.



Het hangt vooral af van wat je kindje zelf het beste aankan. Ik zorg ervoor dat er voldoende evenwicht is in aktiviteit en rust. De hele dag actief en dan’s avonds laat naar bed, gaat Wessel niet trekken.

He J. je weet dat Jo erg van de rust is en niet veel kan hebben,maar tijdens vakanties werkt dat toch anders.

Zeker als het wat warm is slapen ze vanzelf wat later. Staan ook later op, je eet later dan normaal,dus je hele ritme schuift op.

Wij als Hollanders zitten dan wel om 18.00 uur aan tafel,maar in veel landen is dat eigenlijk waanzin,kortom je bent vanzelf later terug.



Vorig jaar zijn de heren om en om naar de kinderdisco geweest die pas om 21.00 uur begint. Daarna wel meteen naar bed en wat later op in de ochtend.

Aangezien Eli soms nog slaapt in de middag (en wij in die warme temperaturen ook een flink inkakmoment hebben) zijn we gewoon kleine middagtukjes gaan doen met Eli mee. Daan niet dan. Jo ligt dan ook op bed, desnoods met gameboy,zodat hij een rustmoment heeft. Soms viel hij er ook bij in slaap als het buiten gewoon te warm werd om rustig te blijven zitten.



Denk dat je het gewoon aan moet kijken. Niet meteen de eerste avond,maar een beetje opbouwen,zodat je na het eten nog een rondje maakt en daarna lekker op het balkon.

Ook een beetje afwisselen, 1 dagje wat later en 1 dagje rust inbouwen.

Ik trek het in de avond ook niet lang als het warm is en je toch de hele dag op pad bent. Hoef geen uren op het balkon te zitten (bij wijze van).



Hebben nu voor het 2e jaar een sta caravan,zodat we buiten lekker met een wijntje of biertje en boekje kunnen zitten.

Voorgaande jaren hadden we huisjes. In hotels blijven wij gewoon ook op de kamer en maken het zelf ook niet laat,maar zitten eigenlijk nooit langer dan 1 dag in een hotel. Vakantie zelf het liefst aan de grond.



Tips zou ik ook op boeken komen,maar ben dan ook een echte vakantielezer. De rest van het jaar geen tijd voor.

Op vakantie kijken we niet op de klok en zien we wel hoe het loopt 8)

Dat houdt trouwens in de praktijk al snel in dat de eerste avonden heel laat worden en het zich daarna vanzelf reguleert :thumbup:

sluit me aan bij Mex.

Eerste 2 avonden is het altijd vrij laat… en aangezien ik geen zin heb om op de camping elke 5 minuten te moeten gaan waarschuwen dat het nu echt tijd is om te gaan slapen etc … doen we dat dus niet :slight_smile: .



Wel moeten ze vanaf half 8 bij de tent blijven.

Dan mag er niet meer gestruind worden op de camping, mogen er spelletjes gedaan worden (met ons over het algemeen) maar dan wel zonder kabaal.

Op die manier mogen ze best later/laat opblijven. Kunnen ze zich daar niet aan houden dan gaan ze alsnog de binnentent in.



Mag duidelijk zijn waar onze kinderen dan voor kiezen :mrgreen: .



Vorig jaar stonden we naast een alleenstaande moeder met zoontje van de leeftijd van onze oudste en die jongens konden het hartstikke goed samen vinden.



Zij had grotendeels zelfde regels, dus met elkaar een spelletje doen mocht ook… hadden hun picknicktafel tussen onze plekken in gezet voor de kids. Ging echt perfect zo :thumbup: .