Over 2 weken gaan we een weekje naar Terschelling. Sophie is dan 10 1/2 maand en Emma 2 1/2 jaar. We zijn aan het bedenken hoe we de kids, en dan met name Sophie daar moeten vervoeren.
We huren fietsen met een stoeltje voorop voor Sophie en een stoel achterop voor Emma. De auto nemen we niet mee. Emma loopt zelf hele einden dus daar hoeft niets voor mee en anders kan ze even bij papa op de nek. Maar dan Sophie. Die is dus 10 maand en weegt 8 1/2 kilo. Ze kan nog in de buikdrager, maar dat wordt wel zwaar. Maar als we gaan wandelen in de duinen en op het strand is een wandelwagen ook niet handig. We hebben een Bugaboo Cameleon, die kan ook in de “strandstand”, dus slepen op alleen de luchtbanden, en de zwenkwieltjes eraf halen. Maar dan kijkt Sophie dus voortdurend achteruit. En hij kan niet mee op de fiets, dus naar het strand fietsen en dan nog een eindje lopen kan niet. Sophie kan zelf gaan zitten en zit ook goed stevig, dus in een bolderwagen zou ook nog kunnen. Kan Emma ook even lekker zitten als ze moe wordt. Maar is dat handig met een kind van 10 maanden?
'T is een heel verhaal geworden zeg…
Wie heeft ervaring met zo’n vakantie met kinderen van die leeftijd en heeft nog handige tips??
Bedankt alvast!
Pauline
ik vind die bolderwagen eigenlijk wel heel ideaal klinken. idd ook omdat emma daar dan ook toch nog gebruik van kan maken als dat toch nodig is, en omdat je ook lekker makkelijk wat proviant en een dekentje en een bal en zo mee kan nemen (ooooow ik krijg er al helemaal plaatsvervangend zin in als ik het opschrijf ).
Anders allicht een rugdrager? Weet niet of dat minder zwaar is dan buikdrager maar ik heb nano daar rond zijn 2de verjaardag nog mee door oeganda gedragen (en ja dat begon wel echt zwaar te worden, heb um daarna volgens mij ook niet meer gebruikt).
… en een vlieger en een emmertje en een schepje . Het lijkt mij ook erg gezellig zo’n bolderwagen, maar ik vrees dat Sophie in haar huidige ik-wil-alles-onderzoeken-en-vooral-in-m’n-mond-stoppen fase alvast onderweg aan het proviand begint, de bal overboord gooit, onder het dekentje kruipt etcetera…
informeer anders eens of je niet een fietskar kan huren…
Hebben wij op Texel wel gedaan en dat was ideaalllllll :thumbup: die rolde ook zo door de duinen hoor. :mrgreen: