Mijn zoontje van bij 2,5 jaar, loopt sinds een maand constant op z’n tenen. Alleen als hij rent, dan niet. Ik zeg zoveel mogelijk dat ie moet “stampen”, want dan doet hij z’n voeten wel plat.
Iemand ervaring hiermee? Gaat het vanzelf weer over? Of nog goede tips misschien?
Dat hoort een beetje bij de leeftijd hoor, dat gaat vanzelf over
Mijn vriend heeft tot de puberteit op zijn tenen gelopen. Zijn moeder heeft allerlei orthopedische schoenen geprobeerd, maar dat hielp niks. Legerkistjes hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat hij niet meer op zijn tenen liep. Maar ik vind dat hij nu nog steeds wel maf loopt eigenijk…
Broes deed en doet dat nog steeds, hij is 5…
Schijnt dat dat perfectionisten zijn en dat klopt wel .
Onze Justin blijft ook maar op z’n tenen lopen, hij is nu 3 jaar en een beetje.
Ik hoop toch wel dat hij eens op z’n platte voeten gaat lopen, want anders blijft hij de rest van zijn leven geregeld op z’n snufferd gaan .
wij hebben op mijn werk een kindje gehad die op zijn teentjes liep en die kreeg speciale schoentjes om hem goed te laten lopen, omdat zijn kuitspier anders te kort zou kunnen worden…
maar goed… dat zou wel een apart geval zijn…gezien de berichten hier…
:think:
maar je zou even bij je HA langs kunnen gaan, om te kijken of het een ‘fase’-loopje is, of dat er misschien een reden achter zit…
@colle wrote:
wij hebben op mijn werk een kindje gehad die op zijn teentjes liep en die kreeg speciale schoentjes om hem goed te laten lopen, omdat zijn kuitspier anders te kort zou kunnen worden…
maar goed… dat zou wel een apart geval zijn…gezien de berichten hier…
:think:
maar je zou even bij je HA langs kunnen gaan, om te kijken of het een ‘fase’-loopje is, of dat er misschien een reden achter zit…
het is ook niet goed als een kindje altijd op zijn teentjes loopt. Onze jongste doet het omdat zij hypermobiel is wat zich bij haar uit in extreme lenigheid en door op haar tenen te lopen ‘voelt’ zij pas de spanning in haar lichaam die wij normaal voelen bij bewegen. Wij zijn er heel alert op en bij de fysio hebben we allerlei oefeningen gekregen om te voorkomen dat ze veel op haar tenen loopt en te korte kuitspieren krijgt.
Anne is ook bij Fysio geweest. Ze kreeg veel pijn bij het lopen aan de bodemplaat van dr voeten. Komt dus ook omdat ze geregeld op haar tenen loopt. Oke met het turnen moet ze af en toe, maar in het dagelijks leven deed ze het veel te vaak. Met rek oefeningen van de voeten/kuiten oprekken is het ver over. Alleen als ze turnles heeft mag ze nog echt op haar tenen lopen en met gym op school als het moet, verder dus zoveel mogelijk op platte voeten. We merken als ze toch teveel op haar tenen heeft gestaan als ze dus weer klaagt van pijn in haar voeten of benen.
Dat jullie daar allemaal naar toe laten kijken… :shifty:
Broes loopt al 5 jaar op zijn teentjes en eigenlijk heb ik daar nooit zoveel mee gedaan, ik zie het probleem niet zo (hij loopt met zijn schoenen aan wél plat).
@Bietje wrote:
Dat jullie daar allemaal naar toe laten kijken… :shifty:
Broes loopt al 5 jaar op zijn teentjes en eigenlijk heb ik daar nooit zoveel mee gedaan, ik zie het probleem niet zo (hij loopt met zijn schoenen aan wél plat).
Ik heb ernaar laten kijken omdat Anne pijn had aan voornamelijk haar voeten, maar later ook benen.
Wij hadden zelf niet gedacht aan het op de tenen lopen, maar dat is eruit gekomen bij nader onderzoek. Als dit niet had aangeslagen bij Anne had ze naar een kinderorthpopeed gemoeten, nou dan let ik er liever even op en doe met haar oefeningen.
Als Anne geen pijn had gehad, waren wij niet met haar naar een huisarts of therapeut geweest.
Hij loopt ook op z’n tenen met z’n schoenen aan, maar heeft geen last van z’n voeten volgens mij. Hij kan wel plat lopen, maar gaat dan vanzelf weer op z’n tenen. Ik kijk het nog wel even aan, anders ff navraag doen bij CB of HA.
mijn man heeft verkorte kuitspieren, en loop daardoor veel op z’n tenen, maar of het gekomen is door teveel op de tenen lopen als kind dat weet ik niet.
hij heeft als puber fysio gehad, en dan rek en strek oefeningen, dat heeft geholpen, alleen als ie moe is, en geen schoenen aan heeft loop ie nog op z’n tenen.
onze dochter heeft ook een tijdje veel op haar teentjes gelopen, maar die fase is weer over, zolang ze geen klachten heeft doen we er niks aan.
gr Louwina