Op stap, Hoe doen jullie dat?

Beetje stomme vraag misschien! :oops: Maar hoe doen jullie het als je met je baby ergens naar toe wil? Niek is nu 3 maanden en steeds ongeveer 1,5 uur wakker waarvan de helft van de tijd kwijt is aan fles geven en omhoog houden ivm spugen. Dan is er nog 45 min over om iets te ondernemen. In de wagen slaapt hij lang niet zo goed als in zijn bedje. Soms is hij dan gewoon een hele slaaptijd wakker. Vandaar dat ik hem nu iedere keer in zijn bedje laat slapen. Maar het idee dat ik de komende maanden nergens naar toe kan benauwd me wel heel erg :shock: En dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?!

Hoe doen jullie dat met kindjes die gevoelig zijn voor prikkels?

Groetjes Anne

eh… toch maar gewoon doen zo af en toe.

Hier 2 x een overprikkelde baby… de eerste is gewoon gevoelig, de 2e was lactoseintolerant en had dus veel pijn.

Maar ja, ik moest toch wel eens boodschappen doen, naar een afspraak ofzo.

Dus toch maar stelselmatig gaan met die banaan.

Enerzijds zat ik dan een dag met een overprikkelt kind, anderzijds leren ze natuurlijk nooit aan wat anders te wennen als je altijd binnen blijft.

Wat hier trouwens bij Peter wel meer bewegingsvrijheid gaf was een draagdoek. Dan ging ik naar de stad en dan ging Aniek lekker in de buggy en Peter in de sling. Dat hield hij langer vol dan in de kinderwagen. Mijn nabijheid en het feit dat hij dan rechtop tegen mij aanlag gaf hem rust en dan hoefde hij niet te spugen.

Dus toch maar af en toe gaan denk ik en evt een draagdoek?

Zou het idd ook gewoon proberen en kijken hoe je beebje reageert. Met Jim kon ik lekker wandelen die sliep heerlijk in de kinderwagen, Sem vindt het wat minder leuk maar sukkelt wel in slaap na een tijdje, ook hij is overprikkeld dus dat komt niet zo vaak voor helaas, dus ik weet hoe je je voelt, kom momenteel eigenlijk ook nergens…

Hij krijgt dus iedere keer als hij wakker wordt een fles? Anders zou ik tussen de flessen door naar buiten gaan.

Amélie is ook hooguit 1,5 uur wakker, maar zodra ze dan wakker is ga ik er op uit (1 moment van de dag) En ik vind het ook niet erg als ze 1 slaapje in de draagdoek of wagen doet hoor, maar de rest van de slaapjes overdag wil ik toch graag dat ze in haar bedje doet!

Amélie wil niet in de wagen de afgelopen 4 weken, dus die zit altijd bij mij in de draagdoek. Zo ziet ze alles vanuit een veilige basis (zoals Cell al zei) en dat is echt perfect voor haar.

Je moet echt niet de hele tijd binnen zitten hoor! Dan word je gewoon gek!!! Je kindje kan best een slaapje overslaan of tussen de bedrijven door even erop uit. Als hij niet gaat slapen in de wagen leg je hem zodra jullie thuis komen meteen in bedje. Maakt dan toch op zich ook niets uit?

:-*

Hallo allemaal,

Mees is nu bijna 5 maanden. Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat het een hele makkelijke baby is.

Ik ben vanaf het begin (week of 3 a 4) gewoon met hem op pad gegaan. Hij viel dan wel vanzelf in slaap in de maxi-cosi of de wandelwagen en ook als ik hem verplaatste van de één naar de ander sliep hij door.

Verder neem ik altijd een thermosflesje met kokend heet water en een flesje spa blauw mee. Zo kan ik altijd en overal een flesje voor hem maken (poeder voor de fles zit dan natuurlijk ook in de tas :wink: ).

Dat werkt eigenlijk perfect (voor mij dan). Misschien heeft iemand iets aan deze tip.

Anke

Lev kan wat dat betreft ook niet zo heel veel hebben.

Ik heb me daar alleen niet zoveel van aangetrokken, we zijn zelf wel mensen die veel doen en op pad gaan en ik wil niet ons hele ritme daar op aan passen. Als wij weg willen gaat hij mee en omdat hij toch zelf niet loopt, zit hij meestal in de autostoel of de wagen. En hij valt gelukkig wel makkelijk dan in slaap.

Bedankt voor de tips.

Morgen gaan we op vakantie en dan gaan we ondervinden wat ze aankan. We willen proberen iedere dag een slaapje weg te kunnen en de rest in haar bed te laten slapen. Hopelijk haalt ze dan de andere slaapjes de slaap in ie raakt ze niet te erg overstuur. Ook de draagzak gaat mee, wie weet werkt dat idd goed. Ook nemen we de paccodoeken maar mee voor de zekerheid.

Ik hoop zo dat het goed gaat :pray:

Groetjes Anne

Ik hoop dat het goed gaat!

Enne…waarschijnlijk weet je dit al, maar als jij je er druk om gaat maken, er onrustig van wordt voelt je kindje dat haarfijn aan.

Niet doen joh :-* De vakantie is om tot rust te komen, en je kindje krijgt er niets van als hij een keer niet slaapt!

Heb je nou een dochter of zoon? In je eerste berichtje heb je het over ‘hij’ en in je laatste berichtje heb je het over ‘zij’ :wink: Ben niet nieuwschierig hoor :mrgreen:

wat misschien ook wel wil helpen is om de kap eroverheen dicht te doen zeg maar om prkkels te verminderen… Evt nog een doek over de opening zodat je echt de prikkels reduceert en dan hopen dat ze slaapt…

Met TEssa had ik de pech dat ze in slaap viel als ik bijna thuis was altijd…

Joyce wilde in de wagen de eerste 4,5 maand bijna meteen in slaap vallen, maar daarna niet meer en nu slaapt ze eigenlijk helemaal niet meer in de wagen ( teveel te zien)…

Gewoon proberen…

Liefs

Ha Rhode,

Oei dat is erg :oops: Ik denk dat oud leed naar boven komt. Mijn oudste is nml een meisje en was ook erg prikkelbaar. Buiten dat heb ik me al vaker vergist hoor :oops:. (Ach ja, zolang ik hem geen roze jurkjes aangeef!):mrgreen:

Groetjes Anne

@niek08 wrote:

Ha Rhode,

Oei dat is erg :oops: Ik denk dat oud leed naar boven komt. Mijn oudste is nml een meisje en was ook erg prikkelbaar. Buiten dat heb ik me al vaker vergist hoor :oops:. (Ach ja, zolang ik hem geen roze jurkjes aangeef!):mrgreen:

:lol: :lol: Heel begrijpelijk hoor. Zo noemde ik hier op het forum Amélie vaak Rhodé :oops: Ook zoiets stoms :roll: :lol:

Succes en genietse op vakantie!!!

Emma gaat af en toe mee en af en toe zorgen we dat we oppas voor haar hebben, vooral als we verweg gaan of ergens waar het heel erg druk is met veel lawaai enzo.

Voor Joost was dé oplossing de slen, daar kroop hij gewoon compleet in weg en dan bestond de buitenwereld dus gewoon niet voor hem en bovendien zat hij dan gewoon rechtop, dat scheelde weer wat spuug.

De (tricot)slen , daar sliep hij het beste in, ik droeg hem daar overdag altijd in , soms wel 3x van voeding tot voeding.

Moet wel zeggen dat ik het nu met Pieter minder gebruikt heb vanwege de warmte, maar als je je zelf en hem erop kleedt dan is het wel te doen

(en gezellig!)