Op reis met pas geboren baby

Hallo,



Vraagje, Is het een probleem om met een jonge baby van ongeveer 1 Ã 2 maanden oud 800km te gaan rijden met de auto? mag een baby wel zolang in zo’n maxi cosi blijven( ondanks de regelmatige pauses natuurlijk) ?

Zijn er tips betreffende deze manier van reizen met een jonge baby? Of is het zwaar af te raden?





Alvast bedankt



Groet Camille

Hoi



Ik heb er geen ervaring mee, ons ventje was ‘al’ 14 maanden toen we een reis van 800 km maakten (Denemarken).

Wij hebben dat toen in één keer gedaan (wel met meer pauzes dan normaal hoor), gelukkig heeft hij ook wel redelijk wat geslapen in de auto.



Maar met zo’n ukje zou ik zéker een overnachting erbij doen!!! Want anders lijkt het me toch wel heftig.



Maar goed, ik spreek dus puur uit mijn gevoel, want ik heb er geen ervaring mee!



Alvast een fijne vakantie (tenminste, ik neem aan dat je met vakantie gaat :mrgreen: )



Google anders eens op “autorijden met baby”, dan kom je een heleboel reacties tegen.



Groetjes, Marieke

Hier is al vaker een topic over geweest :slight_smile:



Het is geen probleem hoor, wij hebben het ook gedaan met onze zoon toen hij 8 wkn was.

Naar Frankrijk ruim 12 Ã 14 uur reizen.

We hebben het er toen met onze kinderarts over gehad en die zei doen!

Van die ene keer houden ze er helemaal niets aan over hoor.



We zijn om 19:00 vertrokken in de avond, om 21:00 kreeg hij nog een flesje en daarna heeft hij heerlijk door geslapen tot 05:00 weer een flesje.

En zijn we weer verder gegaan.

Ons is het uitstekend bevallen, geen overnachting wij rijden gewoon door.



Dit jaar weer gedaan met onze vent en toen was hij een jaar, en weer ging het perfect.

Wij rijden wel altijd in de avond zo dat hij lekker kan slapen in de auto.



In juni wordt onze 2e verwacht en als hij of zei ongv 7 wkn oud is gaan we wederom weer naar Frankrijk.