Op reis met pas geboren baby

Hallo,



Vraagje, Is het een probleem om met een jonge baby van ongeveer 1 Ã 2 maanden oud 800km te gaan rijden met de auto? mag een baby wel zolang in zo’n maxi cosi blijven( ondanks de regelmatige pauses natuurlijk) ?

Zijn er tips betreffende deze manier van reizen met een jonge baby? Of is het zwaar af te raden?





Alvast bedankt



Groet Camille

Hoi



Ik heb er geen ervaring mee, ons ventje was ‘al’ 14 maanden toen we een reis van 800 km maakten (Denemarken).

Wij hebben dat toen in één keer gedaan (wel met meer pauzes dan normaal hoor), gelukkig heeft hij ook wel redelijk wat geslapen in de auto.



Maar met zo’n ukje zou ik zéker een overnachting erbij doen!!! Want anders lijkt het me toch wel heftig.



Maar goed, ik spreek dus puur uit mijn gevoel, want ik heb er geen ervaring mee!



Alvast een fijne vakantie (tenminste, ik neem aan dat je met vakantie gaat :mrgreen: )



Google anders eens op “autorijden met baby”, dan kom je een heleboel reacties tegen.



Groetjes, Marieke

Hier is al vaker een topic over geweest :slight_smile:



Het is geen probleem hoor, wij hebben het ook gedaan met onze zoon toen hij 8 wkn was.

Naar Frankrijk ruim 12 Ã 14 uur reizen.

We hebben het er toen met onze kinderarts over gehad en die zei doen!

Van die ene keer houden ze er helemaal niets aan over hoor.



We zijn om 19:00 vertrokken in de avond, om 21:00 kreeg hij nog een flesje en daarna heeft hij heerlijk door geslapen tot 05:00 weer een flesje.

En zijn we weer verder gegaan.

Ons is het uitstekend bevallen, geen overnachting wij rijden gewoon door.



Dit jaar weer gedaan met onze vent en toen was hij een jaar, en weer ging het perfect.

Wij rijden wel altijd in de avond zo dat hij lekker kan slapen in de auto.



In juni wordt onze 2e verwacht en als hij of zei ongv 7 wkn oud is gaan we wederom weer naar Frankrijk.

Oh dat klinkt goed zeg! Wij zijn van plan om als onze uk een maand of twee is hem of haar aan mijn familie in nl te showen, maar we weten niet zo goed of we dan met de auto of met het vliegtuig zullen gaan…



Maar auto is dus wel gewoon een optie met zo´n kleine baby, mooi. :smiley:

Het kan allemaal vast wel maar het advies is wel om baby’s niet zo lang in een maxi cosi te vervoeren. Hoe lang precies bij hoe oud dat weet ik even niet maar staat wel in een boekje wat je bij de cosi krijgt.

Het is omdat zo’n kromme houding voor een baby niet goed is…

Dat advies is voor baby’s die bijna dagelijks meer dan 2 uur in de Maxicosi worden vervoerd.

Als je het een keer eenmaal doet krijgen ze daar echt niet meteen een kromme rug of ander letsel van.

Dat was ook de rede waarom onze kinderarts zei dat we het gewoon moesten doen, het kan echt geen kwaad.

Daarna zit er genoeg rust tijd tussen voor weer de terug weg naar huis.

Er is een site waar een speciale babybak wordt verhuurd voor in de auto.



Ik zal eens kijken of ik hem kan vinden.



google baby reiswieg auto, daar staan verschillende links

hoorde van mijn zus dat iemand hier een vraag had over vervoeren en een baby van twee maanden.



wij gaan in januarie en is onze dochter ook twee maanden hebben dus even op google gezocht en kwamen uit op babyrent

http://www.babyrent.nl/

reis wieg voor in de auto met een drie punts gordel in de bak. verder hebben ze er ook onderstellen bij die je kunt huren. dus eigen wagen hoef je dan niet mee te nemen.

ik zie die reiswieg, maar weet niet of ik dat echt een prettig idee zou vinden hoor… er zit alleen een buikgordel in als ik dat zo lees.



Ik zou dan toch de voorkeur geven voor de maxi-cosi, evt. meer dan de eerder genoemde 2 uur die een kind achter elkaar in de maxi mag zitten. Eenmalig maakt niet uit lijkt mij en naast dat zou je evt. de baby er ook tussendoor nog even uit kunnen halen voor voedingen, schone luiers, enz. Dan is het al een stuk minder qua uurtjes.

je kan gewoon reizen hoor.



De waarschuwing die je er bij krijgt als je de maxi cosi koopt moet vermeld worden om dat in de begin periode toen deze op de markt kwam, zeer veel ouders de maxicosi als vereedelde box gebruikten.



De baby’s zate elke dag een paar uur in dat ding met het gevolg dus vergroeide ruggetjes.



van een rit van 800km, zal dit echt niet gebeuren!