Nou, na jaren sparen gaat het dan eindelijk gebeuren:
ik wil mijn rijbewijs gaan halen!
Maar waar kan ik dat het beste gaan doen, via de anwb of een fijne rijschool of ???
Ik wil natuurlijk het liefst gister mn rijbewijs al 8) dat dat niet kan snap ik, maar het moet het liefst wel zo snel mogelijk .
Wie heeft er tips voor mij?
Ik heb zelf de ANWB gedaan, niet gehaald en daarna nog losse lessen bij een rijschool om bij de tweede keer het wel te halen.
En jaren later heb ik nog een angstcursus moeten doen bij Sjaak de Konink omdat ik niet durfde te rijden .
De ANWB cursus is echt niet voor iedereen geschikt. Ik was er gewoon te onzeker voor, je moet in een heeeel snel tempo alles leren. Zoals ik later aan iemand uitlegde: dag 1 is voertuigbeheersing, dag 2 is ongeveer al verkeersinzicht. Dat ging voor mij gewoon te snel. Ik moest al bezig zijn met verkeersinzicht (waar is die fietser gebleven, wat gaat die auto doen, hoe speel ik daarop in) terwijl ik mijn auto nog niet eens aan de overkant kreeg in de juiste versnelling.
Mijn man en schoonzus hebben de ANWB cursus wel gedaan en gehaald, tja die hadden weinig last van onzekerheid
Ik zou het dus alleen doen als je denkt dat je het heel snel gaat oppakken.
Je kunt bij een rijschool natuurlijk ook afspreken om 2-3 keer per week te lessen dan gaat het ook sneller.
Hmmm noooooooou, zo zeker ben ik niet van mezelf.
Wel zekerder dan pak 'm beet 5 jaar geleden, maar ik zie mezelf nog niet echt achter het stuur zitten en ik wil zeker geen gehaast gevoel hebben/krijgen.
Opzoek naar een fijne rijschool dan dus maar. Iemand een tip omgeving Assen?
Heb geen tips voor je, maar wil wel even zeggen dat ik het knap van je vind.
Het is tegenwoordig heel anders dan vroeger toen ik mijn rijbewijs ging halen en ook een stuk moeilijker…vind het knap dat je het gaat doen.
Een gewone rijschool is wel fijner hoor!! kan alles lekker rustig aan…ik heb het in militaire dienst gehaald in 10 dagen en dat was ook verschrikkelijk!! heel de dag in de auto en alles zo snel moeten leren…en dan ben je ook nog onzeker dat helpt echt niet.
Daarna heb ik in burger mijn motorrijbewijs gehaald gewoon bij een rijschool hier in de stad…veel fijner. Je kan alles overleggen, als het even niet wil kan je even stoppen…en je kan de lessen nemen wanneer het jou uitkomt.
Hoop dat je een fijne rijschool kan vinden… :thumbup:
Rijschool Hartenhof uit Assen. Is een heel rustig iemand die les geeft Ik heb geen idee of je er voor naar Assen moet of dat ze ook naar jou toe rijdt, dat zou je even moeten navragen.
Succes en veel plezier alvast
Ik ben 5x per week in Assen dus dat is opzich geen probleem!
Als je sneller dan standaard wilt zou ik gewoon beginnen met 2 lessen in de week ipv 1.
Mijn broertje en ik begonnen gelijktijdig met rijlessen.
Ik ben na een maand of 3 overgestapt op 2x in de week lessen en had heel wat eerder mijn rijbewijs als hij (groot frustratie punt van hem… al speelde daar ook wel mee dat ik zowel theorie als praktijk in 1x haalde en hij niet ).
@Marite wrote:
Ik ben 5x per week in Assen dus dat is opzich geen probleem!
Zo’n vermoeden had ik al
Waar woon je?
google ook goed op ervaringen met specifieke rijschoolhouders… had ik dat gedaan, was ik 1800 euro goedkoper uitgeweest. Ik heb namelijk bij de eerste niet gegoogled en nam een pakket af bij een rijschoolhouder die achteraf slecht bekend stond. Geld kwijt, 35 lessen gehad en toen nog op het niveau van een beginner… uiteindelijk via van Buuren opnieuw lessen genomen en toen uiteindelijk gehaald… door niet te googlen ben ik uiteindelijk dus dubbel zo veel kwijt geraakt aan leskosten.
En verder… veel succes!
:thumbup:
ik kan je er ook wel een adviseren, heel hoog slagingspercentage, hun rijlessen zijn erg zakelijk, dus als je onzeker bent ed… dan is het niet echt geschikt. Ik zonder ervaring had het binnen 17 lessen van een uur, en 1 uur meerijden, omdat we naar een grotere plaats moesten rijden.
zoek vooral een instructeur/instructrice die bij jou past.
ik heb na meerdere rijscholen uiteindelijk wel bij de ANWB mijn rijbewijs gehaald. niet via hun programma maar bij een hele goede, super rustige rijinstructrice, top dame :thumbup:
iemand moet je liggen, begrijpen waar voor jou de lastige punten liggen en je vertrouwen geven ipv je nerveus te maken…
probeer eens een proefles en als het niet klikt, je niet bezwaard voelen om van instructeur te wisselen.
Succes joh! :thumbup:
Mijn zwager heeft ook een rijschool in Assen, Marcel Herlaar, hij zit ook op facebook, een heel rustige jongen
Op de site van het cbr kun je de slagingspercentages bekijken. En even vragen in de buurt welke rijschool het beste staat aan geschreven.
Al een keus gemaakt?