op mama fiets lijkende fiets met minder breed stuur

Bestaat dit? Een fiets die praktisch a la mama fiets is met dubbele standaard evt, maar die niet zo’n enorm breed stuur heeft? Of een mama fiets die niet zo mama fietsachtig is en ook niet zo’n breed stuuur heeft?

Volgens mij heeft mijn moeder een fiets met:

• een lage instap
  • een dubbele standaard
  • een stuur dat op slot kan als hij op de standaard staat

En het is geen moederfiets. Volgens mij heeft zij hem als boodschappenfiets gekocht. Zou even informeren bij een fietsenhandel als ik jou was.

De batavus mambo deluxe :thumbup:

Stuur is wel iets breder, maar ziet er niet uit als een echte mama fiets (anders ging ik er echt niet op zitten :mrgreen: )

Fietst heerlijk!

Groetjes,

Heleen

Zelf een ander stuur erop zetten is ook een optie :thumbup:

Heb ik ook gedaan :wink:

@Heleentje wrote:

Stuur is wel iets breder, maar ziet er niet uit als een echte mama fiets (anders ging ik er echt niet op zitten :mrgreen: )

Fietst heerlijk!

Groetjes,

Heleen

hier ook

super fiets!

…Of je koopt gewoon een mama fiets, en daar zet je aan ander stuur op. :slight_smile:

@Heleentje wrote:

Fietst heerlijk!

Groetjes,

Heleen

die heb ik ook, geweldige fiets, ben er ook zó blij mee!!

Ik heb de sparta amazone trendy…Dit was absoluut niet mijn eerste keus fiets…

want neeeuj Claudia ging toch niet zon debiele fiets rond fietsen...<br /> Hub wij richting fietsenzaak.Meteen vooraan stonds de Sparta, ik riep nog tegen mijn hub, daar ga ik-echt-niet-op fietsen hoor :wink:<br /> <br /> Totdat de verkoper me toch deze fiets ook liet uitproberen...En ik was meteen verkocht...Ik ben zelf nogal lang (1.88) en zit altijd met mijn knieeen tegen het stuur aan..Maar met deze fiets nergens geen last van zelfs als het kidnerzitje er dus op zit...<br /> <br /> Kortom ik fiets nu op zon debiele, maar o zo héérlijke fiets :mrgreen:

altra… ehm verder weet ik niet…

lage instap, meer ruimte tussen zadel en stuur… enn er is een mogelijkheid om een systeem te krijgen waardoor je het stuur kan vastzetten!

Er is zo’n systeem los te koop voor je stuur. Die dubbele standaards trouwens ook. Dit kun je bij een fietsenmaker vragen.

De Gazelle bloom heeft geen enorm breed stuur…en heeft wel alle voordelen van de mama-fiets. In ieder geval is het ook nog een heel leuke fiets om te zien als je zonder zitjes rijdt.

@Maja wrote:

De Gazelle bloom heeft geen enorm breed stuur…en heeft wel alle voordelen van de mama-fiets. In ieder geval is het ook nog een heel leuke fiets om te zien als je zonder zitjes rijdt.
Idd heerlijke fiets