Jim loopt op het kdv sinds vorige week de hele dag zonder luier. Heeft slechts 1x een ongelukje gehad! Daar gaat het dus goed, alleen poepen wil hij nog niet op de wc dat doet ie in zijn luier.
Maar zo gauw we thuis komen gaat ie niet meer naar de wc, en heeft meteen al weer in zijn broek geplast, zelfs als ik aan hem vraag of we even naar de wc moeten dan wil hij niet. Hij wil ook persé zijn luier om en huilt daar ook echt om. Ik merk aan zijn gedrag ook wel dat hij er erg mee bezig is en wil niet te veel forceren, maar waarom nou op het kdv wel op de wc willen en thuis niet en dan ook meteen in zijn broek plassen? Sem zit ook regelmatig op de wc maar ook dat geeft geen extra prikkel voor Jim om zich te “bewijzen” naar Sem toe zeg maar.
Dat ie op het kinderdagverblijf wel zindelijk is, snap ik wel. Naar de wc gaan is daar echt een heel ritueel, iedereen gaat naar de wc en dat is gewoon heel gezellig. Ook doen ze dat ook op die tijdstippen waardoor de kans op een plas of poep het grootst is. Dat hij als hij het thuis is weer laat lopen komt denk ik puur uit vermoeidheid of omdat hij nog niet goed aanvoelt wanneer hij moet plassen. Hoe gaat het als hij een dag thuis is?
Nee sopje daar gaan ze gewoon zelf als ze moeten. Ze hebben hier 4 groepen dus hij zit met kids van 3 t/m 4 jaar en ze moeten zelf aangeven wanneer ze moeten. Dus dat is het ook niet. Hij wil ook graag bij anderen thuis op de wc plassen maar thuis dus niet :? . (Misschien moeten we de wc dan maar verbouwen :mrgreen: ). Thuis wil hij dus echt absoluut niet zonder luier, vanochtend weer een drama ochtend gehad omdat hij meteen gaat lopen janken als ik hem zeg dat we de luier af doen net als bij de juffen gaat ie overstuur. Gek jong.
Dan is hij er misschien nog niet aan toe om helemaal (en op het kinderdagverblijf en thuis) zindelijk te zijn. Lijkt me ook wel een erg grote stap voor een peuter. Nooit meer die veilige luiers.
Hoe is het nu met Jim zijn zindelijkheid?