Op KDV wel een luier: verwarrend?

Myrthe is sinds een maand of 3 overdag zindelijk. In eerste instantie ging het heel goed, de laatste tijd wacht ze soms te lang en plast ze (een beetje) in haar broek. Is dit herkenbaar? Ik kan me voorstellen dat veel kinderen na de eerste periode wat nonchalanter worden?

Verder is het zo dat het op het KDV in alle drukte steeds mis gaat. Het voorstel daar was dat Myrthe bij hun wel een luier zou dragen (dit is 1 dag per week). NIet omdat zij het vervelend vonden, maar omdat het voor haar misschien te snel ging. Ze dachten dat Myrthe prima onderscheid zou kunnen maken tussen thuis en KDV. We merken echter dat ze nu soms thuis ook een luier eist (die ze niet krijgt). En die kleine beetjes plassen is misschien in diezelfde periode begonnen; dat weet ik niet meer precies. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen?

Wie heeft er tips / ervaringen/ ideeën?

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, geen luier meer om doen! Isana heeft ook nog wel dat ze te laat is, gewoon omdat ze dan geen zin heeft, maar ze weet wel dat ze moet. (Isana is nu bijna een half jaar zindelijk overdag)

Zelfs Isana’s grote zus van 4,5 haalt nog wel eens een natte broek, gewoon puur omdat ze te lang wacht. (staat ze wel te trappelen enzo).

En ons buurmeisje van bijna 7 wacht ook nog vaak tot het bijna niet meer kan.

Die ongelukjes gaan ze nog wel houden, maar ik zou haar echt geen luier meer om doen hoor!

neeee niet doen hoor!

het is wel lekker makkelijk voor de leidsters maar het is zeker wel verwarrend voor haar en dan ben je nog langer bezig!

Ja en het draait tenslotte om je kind en niet om het gemak van de leidsters!

@Suwanna wrote:

Ja en het draait tenslotte om je kind en niet om het gemak van de leidsters!

Ja, dat vind ik ook, maar ik had niet het idee dat dat de motivatie was van de leidsters. Eerder dat Myrthe daar nooit op het potje of de wc gaat, dus dat het voor haar misschien daar echt te hoog gegrepen is. Ik denk dat meespeelt dat ze maar 1 dag per week gaat, en dat ze elke keer daar weer een beetje moet wennen. Ze moet de laatste maanden ook weer hard huilen als ik haar wegbreng. :cry:

Anne gaat sinds een paar weken naar de peuterspeelzaal en daar zeiden ze meteen dat we hara moeten kleden zoals we thuis ook doen, Dus thuis geen luier aan, daar ook niet. Dat zou anders veel te verwarrend zijn. Dit is een peuterspeelzaal waar ik het over heb ‘een school’ en die geven dit al aan…dus lijkt me niet meer dan logisch om de luier op het kdv ook uit te laten. Misschien gaat het juist beter dan, omdat ze andere kinderen ook naar de wc ziet gaan en er niks speciaals aan is, omdat ze ook geen luier draagt, net als thuis.

Hoe heb je het opgelost of is het verder gegaan?

Ik zou zelf luierbroekjes gaan gebruiken als ze perse op het kdv luiers willen, maar mijn voorkeur zou gaan naar in eerste instantie onderbroekje en reservekleding mee en na een plasincident dan een luierbroekje en reservekleren.

het is niet zo dat leidsters het vervelend vinden om een kind te verschonen.

maar eerder de gedachte; voor het kind is het niet leuk als het “steeds” verschoond moet worden omdat het een ongelukje heeft.

@hedwich wrote:

het is niet zo dat leidsters het vervelend vinden om een kind te verschonen.

maar eerder de gedachte; voor het kind is het niet leuk als het “steeds” verschoond moet worden omdat het een ongelukje heeft.

Ja, inderdaad. We houden het nu maar even zo dat ze op het KDv een luier aan heeft en daarbuiten niet. Dat gaat inmiddels best goed.

op kdv is ook zoooooo veel afleiding he

als jou kind het goed kan scheiden, hoeft het geen probleem te zijn

als jij het verveldn vind, moet je dat duidelijk aangeven

ook als je merkt dat ze er thusi steeds om gaat vragen.

@hedwich wrote:

op kdv is ook zoooooo veel afleiding he

als jou kind het goed kan scheiden, hoeft het geen probleem te zijn

als jij het verveldn vind, moet je dat duidelijk aangeven

ook als je merkt dat ze er thusi steeds om gaat vragen.

Ze ging er thuis inderdaad wel om vragen, maar we zijn er consequent in gebleven en het lijkt nu redelijk duidelijk voor haar.