Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
Geniet ervan!
Geduld is een schone zaak :inlove:
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!!
Heftige bevalling geweest :shock:
Hopelijk knappen jullie er gauw van op en kunnen jullie heerlijk genieten van elkaar!
Bedankt allemaal!
De bevalling was op zich eigenlijk best heel goed, hele fijne vk die ons lekker onze gang liet gaan, zich super op de achtergrond hield zoals we ook aangegeven hadden graag te willen. Ik kon al vrij snel, na 3 u ong, voorzichtig mee gaan persen en heb dat rustig op gevoel gedaan. Toen de echt heftige persweeen begonnen kreeg ik het wat moeilijker, het ging niet zo makkelijk. Toen het hoofdje dan stond begon eigenlijk de narigheid pas.
Ik kreeg hem er gewoon niet uit, Ik moest toen op mn knieeen gaan zitten en toen kon hij gelukkig de draai maken die nodig was om zn schoudertjes er langs te kunnen laten gaan, en toen was hij er dus.
Het eerste uur was genieten, eindelijk dat mannetje op mn buik! Geen hechtingen nodig, hij deed het super en verbaasd hebben we zitten kijken naar zn donkere haartjes (drie blonde kinderen) en hoe lekker groot hij is :inlove:
Toen ik wilde gaan douchen ben ik flauwgevallen en werdhet bloeden tegelijk ook heviger. Ik kreeg tabletten en injectie om het bloeden te stoppen en gelukkig hielp dat genoeg, anders had ik naar het zh gemoeten alsnog.
Ik mocht dus ook helemaal niks, net pas gedouched, wat is dat dan heerlijk zeg, en plassen op de wc :dance: :lol:
Ik ben nog wel heel erg moe en slap, die vijf min douchen voelen alweer als een hele bevalling, maar geniet enorm van ons kleine grote mannetje en de grote broers & zus, ze zijn helemaal weg van hem en komen steeds feven kijken en knuffeln :inlove:
Oh ja… zijn naam… als ik die onder een spoiler zet, of met een puntje ertussenin ofzo, is ie dan te googlen? nee toch?
hier ben je Lune
Als je z’n naam nu schrijft als L.u.n.e dan is dat niet googlebaar volgens mij hoor! :thumbup:
Op zich dus eigenlijk een mooie bevalling, alleen het einde dus niet :hug:
Nu even goed uitrusten meid! Je hebt het goed gedaan :-*
Als je de naam met puntjes schrijft komt het goed :thumbup:
Klinkt idd als een droombevalling, maar dan met een bijzonder naar staartje :hug: Gelukkig heb je er een mooie zoon aan over gehouden :mrgreen: EN mocht je lekker thuis blijven.
Hier overigens ook 2 lichte jongens(niet witblond, maar wel redelijk blond) en toch heeft ons meisje errrug donker haar. Ik weet wel dat de middelste bij de geboorte ook donkerder was dan hij nu is, dus ik ben benieuwd of jullie knul donker blijft of niet
Ik wil overigens ook niet dat mensen de naam van ons meisje googelen, dus ik schrijf het ook alleen maar met een punt. Geen zin in leerlingen, die in mijn priveleven snuffelen :shifty:
Ik ben ook heel benieuwd naar de naam van je kleine mannetje!
Grappig dat hij zo anders is dan de rest… ik zou juist heel erg staan te kijken als ik een kale of blonde baby zou krijgen :shock:
Hoera! Proficiat lune, heerlijk dat je knulletje er is. Veel geluk samen :inlove:
klinkt toch als een mooie bevalling an sich lune! Fijn dat de vk mooi op de achtergrond bleef!
En kom maar op met de naam! In spoiler helpt niet tegen google, maar die puntjes doen hun werk wel hoor!
(en een foto mag je best éventjes plaatsen, zodat wij eventjes snel kunnen meegenieten :inlove: )
Ik weet 'm al… heb stiekem bij de juli-mama’s gespiekt… :oops: :shifty:
Ik ga een foto plaatsen bij de juli-mama’s, dat kan ik tch niet laten hoor
Heb weer even gespiekt :mrgreen:
Lune, wat hebben jullie een prachtkereltje zeg!!! :inlove:
Die eerste foto… echt… super!!!
Geniet ervan!
oooooooooooooooooh lune, hij is práchtig!!! Wat een vreselijk mooie foto’s ook, wat een heerlijkheid met dat mutsje en en en…wauw!!! :inlove:
Heb ook ff gespiekt :inlove: Wat een dotje :inlove:
Bedankt :mrgreen:
En heb je zn naam al kunnen ontdekken Fiep?
Lune, wat is hij mooi!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Zijn naam trouwens ook!
@Lune wrote:
Bedankt :mrgreen:
En heb je zn naam al kunnen ontdekken Fiep?
heb even gespeurd en ben geslaagd :inlove:
lees ook je bv-perikelen en je gedoe met je kraam. Komt me bekend voor. Vertel; wat wilde ze allemaal van je, en wat vond ze dat je anders moest doen dan dat jij wilde?
En bv nu dus, met hulp van bv van vriendin las ik :thumbup:, beetje lopende? Of is het nog steeds kommer en kwel?
:-*
Nee gaat stukken beter gelukkig! Hij heeft maar een dagje melk van die vriendin gehad, de dag erna kwam mijn stuwing en had hij dus genoeg bij mij. Alleen links moet hij echt nog beter gaan drinken, blijft een beetje gestuwd en vooral pijnlijk.
Die kraamhulp… Eigenlijk is het best een grappig verhaal :lol:
Tis een beetje een neurotisch typje en ik maak me juist niet zo snel zorgen.
Zo begon het op de eerste dag al over het bloedverlies, ze heeft de vk twee keer gebeld omdat. Ze het teveel vond (vk vond dat niet).
Daarna was het de voeding die niet op gang kwam, hij viel ‘teveel’ af dus ze kwam echt met de mededeling ‘vandaag gaan we hem lekker een flesje geven’. Waarop wij dus zeiden nou ik dacht het niet. Dat trok ze niet zo goed en toen was t einde een beetje zoek. Stond ze de volgende ochtend naast mn bed, mij wakker makend na een slechte nacht, dat ze mn temp wou, ik zei toen iets van nu even niet en toen ging ze helemaal over de rooie. Z mocht de baby niet wakker maken om te wegen, ze mocht ook al geen thee voor me zetten en ik moest wel goed drinken en die fles water naast mn bed dat zei dr helemaal niks en ik zorgde ervoor dat ze haar werk niet kon doen en toen ze zei dat ze zci afvroeg wat ze hier eigenlijk deed was ik het zo zat dat ik zei dat ze dan maar beter lekker weg kon gaan… :shifty:
Ze heeft toen nog gewacht op de vk die haar duidelijk gemaakt heeft dat wij wellicht andere keuzes maken (bv/bijvoeden, wollen muts op terwijl het ‘zo warm’ was) maar dat ze een tevreden gezonde baby zag en dat ze het dus moet respecteren.
De dag erna heeft ze zich eigenlijk alleen mar bezig gehouden met huishouden en was de sfeer niet zo geweldig, dsu hebben we gezegd dat we geen hulp meer wilden de dagen erna.
Oei wat klinkt deze kraamhulp irritant :shifty: zou daar ook niet zo goed tegen kunnen… Snap sowieso niet waarom je moeder of kind in de kraamweek wakker zou maken voor wat-dan-ook :think: , het gaat er toch juist om dat je weer op krachten komt en dat doe je vooral door veel te rusten en te slapen, toch?
Lune, sterkte met de allerlaatste loodjes!