Sorry, maar ik heb nog een vraag aan jullie … :?
Simone is druk aan het oefenen met kruipen en ik word er een
beetje gek van :wall:
Ze kruipt al een paar maanden achteruit ( buikschuiven) en nu sinds een paar weken duwt ze zichzelf op handjes en knietjes en “wiegt” dan heen en weer maar komt niet vooruit.
Met als gevolg … huilen … huilen en veel “boos” zijn. :think: :?
Hebben jullie nog tips ? ik heb al een vloerkleed aangeschaft enz.
Moet ik haar toch steeds terug zetten bij haar speelgoed of juist laten huilen ??
Hoi
mijn zoontje heeft ook ff flink gepiept tijdens het leren kruipen en omdat ie zo snel gefrustreerd is als hem iets niet lukt gegint ie gelijk te jengelen of huilen.
Het buro adviseerde mij om hem daarin gewoon te negeren vooal als ze boos zijn kunnen ze vaak meer door de boosheid en dat hebben ze ook nodig kwa ontwikkeling.
Dus zolang ze niet echt huilt gewoon heen laten doen je zal doen dat ze het snel kan
Jasmijn doet dit altijd in bed :mrgreen: …ik laat haar maar even, als ze echt lang jengelt en huilt dan troost ik haar, maar verder eigenlijk niet.
Ze lijkt gewoon erg gefrustreerd :? misschien leert ze het nog eens dat kruipen
Celiza deed het een maand op handen en knieen wiegen en idd soms boos…al was er eerst wel tevreden mee dat ze dat kon…maar wilde natuurlijk na een week wiegen wel meer dan dat :roll:
Sinds het weekend kruipt ze écht :inlove:
Net een opwind hondje :lol:
het is natuurlijk ook belachelijk met haar ruim 7 maanden maar goed dat is een ander verhaal
Ik heb altijd genegeerd…niet op in gegaan…zelf uit laten zoeken :shifty:
Tja ze moeten het echt zelf ontdekken dus… :eh:
:mrgreen:
Bedankt voor jullie reacties :thumbup:
't is hier nog steeds één grote frustratie … kruipen. :wall:
en dat al zo’n maand of 4
Simone duwt zich nog steeds achteruit en kan dan dus nergens bij en wordt er erg verdrietig van … iedere keer echt tranen met tuiten.
ik heb geprobeerd om haar maar eens even te laten maar het wordt alleen maar erger en dan is ze dus 15X per dag helemaal overstuur … ook geen optie wat mij betreft
ze kan wel zelf gaan zitten en dan gaat nu dus ook steeds beter want dan hoeft ze niet te kruipen he :inlove:
ze wil graag staan en dat ben ik nu regelmatig met haar aan het oefenen … misschien komt dat vooruit kruipen dan vanzelf
:think:
:shifty: voordoen hoe het moet?
Weet niet of dat werkt hoor
Deanne was ook erg snel met kruipen, wij daagden haar uit met haar favoriete knuffel… (toen ze zelf aangaf aan kruipen toe te zijn hoor!!)
Knuffel steeds iets buiten haar bereik leggen… en heeeeel enthousiast reageren op iedere poging-tot…
@Jiska wrote:
:shifty: voordoen hoe het moet?
Weet niet of dat werkt hoor
Deanne was ook erg snel met kruipen, wij daagden haar uit met haar favoriete knuffel… (toen ze zelf aangaf aan kruipen toe te zijn hoor!!)
Knuffel steeds iets buiten haar bereik leggen… en heeeeel enthousiast reageren op iedere poging-tot…
Haha … ja, je zou me af en toe eens moeten zien :oops:
ik kruip wat af
ik denk dat Simone “gewoon” erg snel gefrustreerd is in dit soort dingen.
als ik met haar knuffel of een speeldoosje of iets dergelijks wat ze heeeel graag wil hebben haar probeer te stimuleren wordt ze zooo verdrietig en boos omdat ze er niet bij kan komen dat het steeds weer voelt als pesten … snap je ? ik heb het idee dat het in haar geval alleen maar tegen werkt :think:
:think: en als je het eerst net wél binnen haar bereik legt? Dat ze zich echt uit moet strekken? En dat jij dan heeeel enthousiast reageert?
En dan steeds 1cm verderop leggen?
Want als ze al wel op handjes en knietjes zit, zou ze het op zich wel moeten kunnen toch?
Deann tijgerde eerst een hele poos, en als ze dan bij haar ‘doel’ aankwam, ging ze snel op handen en knietjes zitten…
Het ‘echte’ kruipen heeft ze van een vriendinnetje van haar afgekeken :inlove:
hier ook heel herkenbaar, 1 brok frustratie op de vloer :mrgreen:
en hoe moeër hij wordt hoe erger, uiteindleijk kan ik er niet meer tegen en dan gaat die maar een tukkie doen, en na een uurtje of zo mag hij het wel weer proberen :mrgreen:
zo nu en dan lukt het hem nu om vooruit te komen, maar dan is t schreeuwen nog erger :wall:
zo wie zo vind hij schreeuwen nu helemaal t einde :wall:
maar wij absoluut niet :naughty:
eens kijken hoe we hier weer vanaf gaan komen :think:
tatatatatatataaaaa … Simone kruipt vooruit :inlove: :mrgreen: :inlove:
Bedankt voor jullie reacties … zag het laatst echt ff niet meer zitten …
Maar zoals vaak … een kwestie van geduld :oops:
enne … niet achter een speeltje … niet naar mama … de doorbraak was …
een soepstengelstukje dat onder de stoel lag :oops:
en vanmorgen ging 't nog wat aarzelend … vanavond als een speer
oke … genoeg he
groetjes van een blije trotse moeder
JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!
:dance:
Wat gaaf hé…ze moeten echt zelf dat gevoel te pakken zien te krijgen!
Hier dus een meisje met naar mijn zin veel te vroeg die drang
Maar zij zit nu dus al overal ook op haar knieen met haar lijf recht omhoog :o muts…veel te snel :roll:
Maar super dat deze frustie overwonnen is bij je meisje! :thumbup: