Sienna is nu ruim 8 weken oud en een moeilijke slaper overdag…dit gaat gepaard met behoorlijk wat gehuil wat soms best wel frustrerend is. Ik ben aan het eind van de dag ook echt bekaf…maar goed dat is iedere mama denk ik
Ook heeft ze dus vaak haar hoofdje naar links gedraaid en kijkt weinig naar rechts…nu lees ik hier veel over voorkeurshoudingen en osteopaten enzo…nu proberen we dus voor de rechterkant wat interessanter te maken maar daar heft ze dus maling aan…
Regelmaat en ritme…ik zit al dagen thuis omdat ik haar in haar eigen omgeving wil hebben…misschien helpt het want ze huilt zichzelf nog een depressief het arme wijffie…Helemaal over de rooie kan ze gaan en heel pinnig…dus ik heb dus zo nu en dan echt op het punt gestaan om in huilen uit te barsten…
Gisteravond had ik dus een gesprek met mijn dochter En ik zeg tegen haar :’ Siën we gaan gewoon van alles proberen zodat dat jij lekker in je velletje komt te zitten en wat meer tot rust komt. Vaak ligt ze dus bij Chiel op zijn borst en dat vind ze heerlijk…
Nu heb ik haar gister om een uur of 20:00 uur (normaal een tijd dat ze flink aan het huilen is) op haar buik in de box gelegd. De vermoeidheid straalde er gewoon vanaf! En na twee minuten lag ze in coma en!!! haar hoofdje heeft ze uitzichzelf naar rechts gedraaid :shock: Ze heeft tot 0:15 geslapen daar in de box en ik kon haar vanaf de bank in de gaten houden…maar wat een verademing! En nu om deze tijd weer…ze ligt heerlijk te slapen in de box op haar buik!
Snachts ligt ze wel gewoon in haar wiegje op haar rug want dat gaat prima en dat zou ik te gevaarlijk vinden…
Maar mijn meissie heeft tot nu toe dus alweer heel wat uurtjes geslapen!
Ik weet dat op de buik slapen tricky is en in de box (lees ik hier ook wel eens) onrust zou geven…maar wat is dan belangrijk vraag ik me dan af? Ze is rustig nu en ontspannen want dat is van haar gezichtje af te lezen…
En onrustig in de box? Mijn huis is stil omdat ik verder nog geen kinderen heb en we gewoon niet van die drukke mensen zijn…
Ik vraag me best wel af hoe andere moeders hier tegenover staan omdat ik eigenlijk weinig lees dat mama’s hun baby’s gewoon lekker op hun buikie leggen…misschien zou het meer kindjes helpen…
Mijn schoonmoeder werkt bij het cb en is dus fel tegen het buikslapen (vooral snachts)…ook omdat zij bevriend is met die kinderarts die het percentage wiegendood naar benenden heeft weten te krijgen…dus geloof me ik ben van alles op de hoogte…maar toch zei ze dat dit geen probleem is omdat je je kleintje in de gaten kan houden als je aan het rommelen bent in huis…
Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie er tegen over staan en hoe fel men is tegen het buikslapen…o ja en in de box slapen
Ik heb daan tot goed 3 maanden altijd overdag bij me gehad, en hij sliep ALTIJD in de box… tot hij dus zelf begon aan te geven dat hij niet in slaap kon komen, heb ik hem in bed gelegd… dus qua box-slapen zou ik zeggen, gewoon doen!!!
Voor wat betreft het buikslapen… zolang je het alleen maar toelaat als ze onder jouw ‘supervisie’ is, zie ik daar ook het probleem niet van in hoor… mocht ze toevallig haar hoofdje niet helemaal kunnen draaien, ben jij er binnen een tel bij… mocht ze spugen, dan ben jij er binnen een tel bij…
Dus meissie, gewoon lekker doen!!!
Wij hebben Lana aangeleerd om te slapen in haar bedje (reisbak) en spelen in de box. Maar jij moet doen wat jij vind dat goed is. En als Siënna zo aan haar rust toekomt is dat altijd beter dan haar op haar buikje in haar bedje (dus zonder toezicht) te leggen. Nee hoor meid, je voelt zelf het beste aan wat goed is, en ikzelf denk dat dit een prima, maar wel tijdelijke, oplossing is.
als je haar in bed op haar buik wilt leggen koop ff een airosleep
zo wie zo een fijn idee tegen de tijd dat ze zelf kan rollen
in de box slapen liet ik tom ook, alleen die lag op zn zij :shifty: ik had z’n zijslaap steun, tom heeft bijna nooit op zn rug geslapen omdat ik juist bang was voor die voorkeurshouding…ik heb hem als een wentelteefje elk slaapje andersom inbed gelegd…totdat ie zelf kon draaien…en zelfs NU ligt ie nog op zn zij…en zelden op zn buik.
ik had een lodger waar ik tom in wikkelde, dat vond ie fijn, en nog steeds krijgt hij sokken aan bij het slapen…dan voelt ie zich veiliger :shifty:
ow en bij je houden…hier nog steeds…ik heb maaaaaaaaanden hem rondgedragen, of binnen 1 meter van me gehouden.
je moet gewoon doen wat werkt, wat fijn voelt voor jou en de kleine meid :-*
bij alex op de creche is een kindje wat ook op de buik slaapt.
Wat je misschien kunt doen is als je kindje eenmaal slaapt, overtillen in de wagen/wieg op de rug. tenminste als je kindje vast slaapt.
anders zou ik haar gewoon lekker laten liggen. als ze zo aan haar rust toe komt is het prima toch?
Pfooe, kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is voor jou.
Slapen op de buik is geen probleem zolagn je ze in de gaten kunt houden.
Misschien is een andere optie voor jou om haar op haar zij te slapen te leggen.
Dionne heeft hier maanden op haar zij geslapen ivm een voorkeurshouding en KISS. Van de fysio kregen we het advies om 2 grote zakken rijst te kopen. (4,5kg surinaamse rijst) en haar daar tussen in te leggen. De ene keer de ene kant op en de andere keer de andere kant op. werkte super. We hadden protest verwcht, maar ze heeft nooit beter geslapen. Echt super!
maar als ik jou verhaal hoor, zou ik toch eens een kinderfysio laten kijken. (of osteopaat, afhankelijk van je eigen voorkeur)Kinderfysio kan zonder verwijskaart. Bij ons kwam ze gewoon aan huis.
Thanks meiden,
Guusje wat is een airosleep?
Nou we zijn ondertussen een paar daagies verder en wat een rust in huis zeg :mrgreen: Op dit moment ligt ze op haar zij in haar bedje met papa ernaast. Ze ligt eigenlijk van 0:00 uur tot 12:00 op haar rug en dat gaat goed alleen kijkt ze dus altijd naar links…ik heb alleen niet het idee dat naar rechts kijken pijn doet of dat ze daardoor veel huilde. Ze huilde in mijn ogen echt door de oververmoeidheid…
Overdag leg ik haar dus in de box op haar buik…en ben ik constant bij haar…
Maar ik zal die tip van het zijslapen dus wel proberen (daarom ligt ze nu op haar zij op haar rechterkant) en ze ligt heerlijk te slapen…
Dus we proberen wat af he maar ik moet zeggen het begint steeds beter te gaan en ze komt wat uitgeruster en tevredener over :thumbup: :thumbup:
Nou ja in mijn ogen als zij zich maar lekker voelt en goed kan uitrusten!
:-*
Ellen, wat vervelen dat jullie meisje zo veel huilt zeg.
Ook wel moeilijk voor jou zeker?
Ik ben blij dat het nu wat beter gaat. En inderdaad, wat de andere meiden al zeggen. Volg gewoon je eigen moedergevoel!
Groetjes Jozie
Als ze lekkerder op haar buikje slaapt, gewoon doen hoor!
Sam sliep ook al vanaf die leeftijd constand op de buik hoor! Nu wisselt het af, of op de buik, of op de rug op op zijn zij. Maakt hem nu weinig uit!
Maar Sam sliep ook 's nachts gewoon op de buik :thumbup:
Ooh en hij sliep ook in het begin wel eens in de box hoor! Geeft niets! Gewoon lekker doen!
:-* thanks meiden!
Ze ligt nu toevallig op haar rug in haar eigen bedje…ja ach ik blijf het gewoon proberen en toevallig ligt ze nu lekker te slapen!
Ja je blijft van alles proberen he! Maar het huilen is al minder aan het worden!! Behalve bij krampies en als ze echt oververmoeid is dus we gaan nog steeds vooruit
Ellie, allereerst :-* :hug:
Net als dat sommige volwassenen graag op hun buik slapen (ondergetekende bijvoorbeeld) geldt dat ook voor baby’s. Als jouw meidje er rustig van wordt… Gewoon doen! Thara vindt op haar buik liggen ook heerlijk!
Hier wordt er ook in de box geslapen hoor. Maar Thara slaapt dan ook echt overal (wandelwagen, box, ledikant, bij papa of mama in de armen of op de borst enz.) Verzin het en ze slaapt er! Maar ook hier af en toe problemen met in slaap komen. Gelukkig niet zo extreem als bij Siënna, maar herken een en ander wel.
Hou vol en je bent een hartstikke goede moeder! Je hebt wel bewezen dat je alles voor je meidje doet!
:-*