shania is nu bijna 2 weken oud, en heeft tot nu toe bij ons op de kamer geslapen, van de week was ze zo onrustig dat ik haar echt even op haar eigen kamer neer gezet heb.
als ik haar een flesje heb gegeven en ik knuffel wat met haar na, dan leg ik haar daarna in de kinderwagen en dat vind ze dan niet leuk en ze zet dan een keel op, ik hou dat even vol en haal haar er dan uit.
nu doet ze dat dus iedere keer en wil steeds op de arm slapen, mijn vriend heeft tegen mij gezegt haar te laten liggen, ze moet leren zelf in haar bedje (op dit moment de kinderwagen) te slapen.
pffff wat is dat moeilijk, je haalt van alles in je hooft wat er wel niet kan zijn, terwijl ze gewoon bij mij wil liggen want zodra ik haar op de arm heb dan is ze stil.
het is net of ze het nu al door heeft, vanaf gisteren slaapt ze op haar eigen kamer in de wandelwagen bak en die heb ik in de ledikant gezet, zodat ze even kan wennen.
maar is het raar dat ik dit nu al die nu ze nog maar 2 weken is?
liefs kaka
Ach … 2 weken oud nog maar , dan mag ze toch nog wel lekker bij je in je armen liggen ? als ze dan echt slaapt kun je haar altijd nog in haar bedje leggen toch ?
Ze heeft tenslotte 9 mnd naar jouw hartslag e.d kunnen luisteren en die zal ze nu vast missen …
Simone heeft tot 1 jaar bij ons op de slaapkamer geslapen … vond 't wel fijn om haar goed te kunnen horen. Het wordt ook aanbevolen trouwens voor preventie wiegedood.
Maar goed, ieder z’n mening natuurlijk … ik zou ze voorlopig lekker dicht bij je houden
Lekker bij je laten slapen zou ik zeggen, een kindje van 2 weken kan je cht nog niet vewennen hoor en ze moeten nog zoveel op de rails krijgen.
je kindje heeft echt heel veel aandacht en aanrakingen nodig nu.En ivm wiegendood raden ze het ook aan!
xXx 3lina
enne Niccolleke zie net dat onze meiden even oud zijn op een paar daagjes na wat leuk zeg!
Je zou eens kunnen proberen in te bakeren. Met Swaddle Me´s mag je dat zelf doen (werkt met klitteband, appeltje-eitje), anders even overleggen met je CB (je mag niet helemaal bakeren voor de heupjes zijn gecontroleerd).
Ik droeg een dag een tutje in m’n BH (of zo’n klein hydrofiel spuugdoekje), zodat mijn geur eraan kwam, en legde die bij zowel Rick als Jenna in bed.
Maar als JOUW gevoel zegt dat je haar lekker op je arm in slaap wilt laten vallen, moet je dan doen. Hoewel ik me voor kan stellen dat je zelf ook je rust nodig hebt.
Persoonlijk zou ik wél proberen of ze zelfstandig in slaap kan vallen. Jenna was ook heel onrustig en bovenstaand in combinatie met 3 bezoekjes osteopaat hebben wonderen verricht. Jenna slaapt bij gebrek aan kamers bij ons op de kamer in haar eigen ledikantje, Rick sliep vanaf de 2e nacht in zijn eigen ledikantje op z’n eigen kamertje.
Hoi Kaka,
Je meisje heeft gewoon veel lichaamscontact nodig, ze heeft 9mnd bij je in je buik gezeten en dan kom je ineens in de buitenwereld pff een hele verandering! Lekker bij mama liggen is dan wel zo veilig en fijn. Blijkbaar voelt ze zich nog erg verloren in haar eigen kamertje/wandelwagenbak.
Bij Noémi merkte ik rond 4 weken een verandering en lukte het steeds beter om in haar wiegje te slapen. En zo’n kleintje kun je nog niet verwennen hoor, geniet er gewoon lekker van dat ze zoveel bij je wilt zijn.
Koop een goede draagdoek, dan heb je twee handen vrij.
Gerry heeft in mijn ogen een goede tip gegeven. :thumbup:
Met een draagdoek,heeft je meisje de geborgenheid die ze blijkbaak nu nog nodig heeft en heb jij gewoon je handen vrij.
Zoals anderen al zeggen heeft ze 9 maanden in jou gezeten.
Een heel klein beschermend kamertje met de al achtergrondmuziekje de hartslag van mama.
Om dan als babytje te wennen aan de grote boze wereld is niet altijd makkelijk.
Een kind van 2 weken kun je trouwens ook niet verwennen.
Als ze huilt dan is er dus echt iets.
Ze zal nog niet huilen om zo haar zinnetje te krijgen.
Je zou trouwens wel kunnen proberen om een slaapshirt of iets anders met ouw geur te gebruiken in haar bedje.
Zo ligt ze toch in haar eigen bedje en heeft ze misschien voldoende het gevoel dat mama dichtbij is.
Succes ermee.
Hier ook een draagdoek fan hoor!
Nena heeft sowieso de eerste 10 weken in een kinderwagen bak bij ons op de kamer gelegen. Daarna in haar eigen bedje en dat ging meteen goed. Daarvoor wilde ze gewoon graag bij ons hangen/liggen/slapen.
Net wat al eerder is aangegeven, je kunt ze echt niet verwennen hoor! En wat wil je van een beebje van 2 weken oud nou helemaal? Lekker bij je houden én daarvan genieten, voor je het weet zijn ze alweer te groot en willen ze het niet eens meer…
geniet er maar lekker van!
gr
muts
Meid ik heb maar 1 advies op dit ogenblik…
NIET naar je vriend luisteren maar naar je EIGEN gevoel…
Echt je KAN nog niet van een beebje van 2 weken verwachten dat hij/zij nu al alleen de boze grote buitenwereld aan kan…écht niet! :snooty:
Wij hadden een kei van een kraamhulp en het allereerste wat zij tegen mij heeft gezegd was: “luister altijd naar je eigen gevoel!” Mama’s weten het vaak het best, vertrouw erop al is dat soms eng en druist het in tegen je verstand of wat anderen zeggen.
Neem haar lekker bij je als ze daar behoefte aan heeft, draagdoek is dan wel erg handig! Maar ook gewoon lekker bij je op de bank, neem de tijd, praat met haar, kijk naar haar, laat haar voelen dat je er voor haar bent. Verwarming aan en lekker naakt bij je op de bank met een flesje olie lekker masseren. Tuttel je helemaal gek en geniet van de kleine wurm!
Luister naar wat zij je probeert te zeggen. De wereld is voor haar nog groot en eng, vanaf moeders arm is het een stuk veiliger kennismaken met al dat nieuws.
Wij hebben Lotte hier wel altijd in haar eigen wiegje laten slapen, 'snachts bij ons op de kamer en overdag in de woonkamer (we hebben alles op 1 etage en een wieg op wieltjes, dus dat was makkelijk). Na een week of 8 is ze naar haar eigen kamertje gegaan. Eerst alleen overdag en daarna ook 's nachts. In haar wiegje een zacht speeltje met mijn geur die nu ook mee gaat naar de gastouder waar zij 2 middagen per week is.
Maar dat is onze ervaring. Ieder kind is anders, iedere ouder is anders. Dus vooral wat ik boven al schreef, laat haar maar het tempo aangeven en kijk wanneer zij weer klaar is voor een volgend stapje.
Geniet!