Noortje is nu ruim 4 maanden. Ze begint al om te rollen en zal straks ook gaan buik-schuiven. Ik wil dan haar speelruimte wat uitbreiden.
Leggen jullie je kindje gewoon op de grond? Wij hebben een houten vloer. Ik ben bang dat ze misschien met haar hoofdje tegen de grond stoot. Hoewel ze wel goed haar hoofd op kan houden. Een gladde vloer schuift natuurlijk wel weer lekker!
Vanaf wanneer hebben jullie je kindje op de grond laten spelen?
tygo speelde snel op de grond zeker omdat hij zo met omrollen enzo bezig was… natuurlijk was ik er wel altijd bij maar zo kon hij wat meer de wereld verkennen
legde altijd een boxkleed op de vloer met wat speeltjes en baby gym
en zo vermaakte hij zich prima
wen, ze is nog geen 4 maanden hoor :lol: :lol: Ik leg m gewoon op de grond op een kleed. Tegen de tijd dat hij gaat schuiven ed ben ik niet bang dat hij zn hoofd vaak zal stoten tegen de grond (wij hebben ook een harde vloer). Hij is dan ook al wat ouder en kan zn hoofd dan prima omhooghouden!
haha, ik bedoel… BIJNA 4 maanden… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nouja, ruim 3 maanden dan…
leg hem sowieso nu alleen op het dikke kleed, vanwege de kou. Maar als het weer wat warmer wordt buiten zal ik ook zeker hem op de grond legggen.
Ik legde ze gewoon op een speelkleed of boxkleed. In het begin deed ik er meestal 2 op elkaar, want we hebben hier ook een houten vloer. Dan lag het wat zachter. Tegen de tijd dat ze gingen zitten ging het kleed weg, want dan lag het alleen maar in de weg.
o, nou, ik ga ook lekker het kleed neerleggen of 2, 2-persoondekbedden op elkaar (eens even op zolder zoeken of we nog 2 oude hebben), dan heeft ze lekker veel ruimte om te rollen :mrgreen:
Als het echt goed kan, dan haal ik het wel weg!
Jinthe ging op de grond spelen zodra ze ging rollen ed, toen de box te klein werd, zeg maar, ik weet niet meer precies hoe oud ze toen was. Ze lag toen op een 2-persoons dekbed.
Ik heb inderdaad eerst een boxkleed gebruikt. Toen dat te klein werd voor haar gerol :inlove: ben ik over gegaan naar een picknick kleed (plastic aan één kant, stof aan de andere).
Nu hou ik haar nergens meer op, ik heb wel van die rubberen tegels met een hekje erom maar ze schuift het liefst de hele kamer door.
En ja soms hoor je een ‘boem’ dat wij denken oh jee dat wordt janken. Maar kennelijk is dit bolletje van beton :shifty: want we horen nooit iets :inlove: ze kijkt alleen even moeilijk, zo van ‘oh dat is niet lekker’
Nu kleed ik haar wel iets warmer aan omdat ze dus veel over de vloer schuift.
Maar met 3 - 4 maanden zit je met een boxkleed oid ook goed hoor :thumbup:
Wij gebruiken dan Foammatten.
Bij Talysha ook altijd gehad, en liggen er trouwens nog steeds…
Ja precies die bedoel ik !
Hier hebben we de baby’s altijd op de grond gelegd, wel op een kleed. Alshet koudis op een schapenvachtje!
ik legde (en ze zitten er nog steeds op) op een dekbed, makkelijk te wassen en te drogen… en ze zitten lekker warm…
Ik gebruikte een groot speel kleed van de ikea ideaal en ze kon er heerlijk op spelen.
Wij hebben een leistenen vloer, erg hard dus (al hoewel hout nu ook niet echt zacht is) en ik heb destijds een 2 persoons dekmatrasje bij de ikea gekocht. Die heb je in verschillende diktes en zo had ik dus een kleed van 2m x 2m (je hebt ze in alle bedmaten) Gewoon grijs en daar legde ik allemaal speeltjes en haar speelkleed bovenop. Heerlijk zacht en genoeg ruimte om te rollen en in het begin om te proberen te kruipen. Als ze dat eenmaal echt doorhebben is geen kleed meer groot genoeg.
Een dekbed is heel erg zacht en dat lijkt me dan niet zo lekker spelen en die trekken ze zo alle kanten op, dat had ik met dat dekmatrasje een stuk minder (al hoewel het natuurlijk wel onwijs leuk was om te kijken wat er onder lag, de vloer dus). Ik vond het echt een super kleed, en zomers legde ik m lekker in de tuin (al hoewel jouw dochter met de zomer waarschijnlijk al lekker rondkruipt, dus dan heb je erniet zoveel meer aan) en kon ze ook buiten lekker zacht spelen (buiten hebben we betontegels). Voor een paar tientjes een super groot kleed dus.
daimen speelde op de vloer op een boxkleed. vanaf 6mnd kroop hij daar vanaf en ging het hele huis door!
Steven speelde ook gewoon op het boxkleed of een dekentje. Met 5 maanden probeerde hij wat te kruipen/tijgeren, en toen waren de kleden niet echt handig, maar dan kleede ik hem wat warmer aan, wij hebben een houten vloer. Boven hebben we vloerbedekking, dus ik ging ook regelmatig even met hem boven zitten, kon hij kruipen oefenen en ik de was doen.
Wij hebben een grintvloer zonder coating dus best een harde vloer.
Echter helpen dekens e.d. nu niks meer haha, hij tijgert er gewoon vanaf :mrgreen: