Wanneer kan een baby ongeveer voorop een zitje? En welk stoelje gebruiken jullie?
Ik heb altijd gehoord als ze goed kunnen zitten. De meeste zitjes zijn vanaf 9 maanden (staat er op).
Timo kon al redelijk vroeg goed zitten en hem heb ik meegenomen vanaf zo’n maandje of 8 op korte stukjes in het voorop stoeltje van GMG. Ook het achteropstoeltje heb ik daarvan. Ik geloof dat Bobike en GMG allebei evengoed zijn als merk, maar ik vond GMG er net wat minder plastic uitzien (waar je je keuze al niet op baseert he ).
@Bambi wrote:
Ik heb altijd gehoord als ze goed kunnen zitten. De meeste zitjes zijn vanaf 9 maanden (staat er op).hihihhi hier precies hetzelfde ik heb ook een gmg voor gehad en heb nu een gmg achterzit
Timo kon al redelijk vroeg goed zitten en hem heb ik meegenomen vanaf zo’n maandje of 8 op korte stukjes in het voorop stoeltje van GMG. Ook het achteropstoeltje heb ik daarvan. Ik geloof dat Bobike en GMG allebei evengoed zijn als merk, maar ik vond GMG er net wat minder plastic uitzien (waar je je keuze al niet op baseert he ).
Stein kon met 6 maanden goed rechtop zitten (uitzichzelf,dus van kruip naar zit) En was over de 8 kilo op die leeftijd en heb hem toen in een zitje gedaan
Mijn dochter was wat later met zitten en ook qua gewicht was het niet een dikkertje. Mijn dochter is op de fiets gegaan toen ze 11 maanden was.
Het mag inderdaad pas vanaf het moment dat ze goed zelfstandig kunnen zitten. Tussen de 6 en 9 maanden dus.
Wij moeten onze tweeling één keer in de week op de fiets van en naar het kinderdagverblijf brengen. Wij hebben als oplossing een fietskar gekocht met twee babyschalen. Op deze manier kunnen babies dus wel mee op de fiets.
Yep als ze zelf op de billen kunnen gaan zitten…
Celies was een snelle jelle dus het mocht met 7 maanden maar ik heb het pas iets later gedaan het voelde nog niet zo goed toen…
Renzoi was een maand of 9 a 10 toen hij voorop ging.
Ik heb eeb bobikestoeltje met 2 beugels erbij dus hij kan ook bij mijn man voorop evt.
Ik zou ook graag willen… Aisah is 8,5 maand… kruipt al een paar stappen, trekt zich op… maar zitten, nee! :think:
Ik wacht maar even…
Als ze zelfstandig kunnen zittenen dan zou ik eerst korte stukjes foetsen.
Mik was 10 maand toen hij zelfstandig zat.
Wij hebben een bobike zitje, bevalt goed :thumbup: . Dan zit je ook niet, net als bij de gmg zitjes, dat je de beentje tussen de zijstangetjes door moet wurmen. Ik geloof dat je de gmg zitjes ook aan het stuur moet hangen en dat is bij bobike niet. Die zitten met een blok aan de stang van het stuur en kunnen dus in principe aan elk stuur.
Cas is nu ruim 8 maanden en ik ben toevallig deze week voor het eerst een blokje om geweest. Hij vond het helemaal geweldig en heeft de hele weg gelachen en geschreewd :inlove:
Ik heb een bobike stoeltje en die bevalt me prima.
met een maand of 8 is mischa voor het eerst op de fiets mee gegaan. Heb een bobike stoeltje voor voorop.
hij kon toen idd goed zitten.
Tessa mocht mee in het voorzitje toen ze goed rechtop kon zitten…
ze ging nog niet uit zichzelf zitten maar als je haar neerzette ( bijv in de kinderstoel of op schoot ofzo) dan bleef ze heel goed zitten.
Dus mocht ze van haar fysio mee voorop…
Ze ging echter al vanaf 6 weken mee op de fiets hoor…
Net als Joyce vanaf nu…
Ik de maxi-cosi in een speciaal hiervoor gemaakte beugel van stecco…
baby-mee heet dat… Ideaal als je geen auto hebt en niet alles op loopafstand hebt… ( cb = uur lopen).
Liefs TIna
benthe ging met 7 maanden voor het eerst mee voor op de fiets … en ik heb simpel fietsstoeltje van mijn mama gekregen die ze ergens vandaan heeft ik weet niet eens het merk … weet alleen dat hij van nijntje is :shifty:
nijntje is gmg geloof ik
Ik heb hier een bobike voorzitje, en daan vind het geweldig… Tot de uh… 8 maanden ofzo ging hij in de baby-mee… en daarna in de fietsstoel voorop. Niet dat ik in die tijd veel fiestste… nu meer